הסטוריה

תנועת הנוער "אריאל" נוסדה בשנת ה'תשל"ט.

התנועה הוקמה על ידי קבוצת נערים ונערות, ובראשם הרב אליעזר מלמד, שהחליטו לפעול במסגרת תנועת נוער

לאור דרכה של התורה בצניעות, בקדושה ובהפרדה מלאה.

 

בשנת התשל"ט הקימו קבוצת בני נוער את סניף 'בין החומות' - הסניף הראשון הנפרד בבני עקיבא.

הקמת הסניף גררה התנגדות נחרצת מצד ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא באותם הימים,

אך הסניף פעל למרות זאת, ובסופו של דבר הסכימה הנהלת התנועה לקיומו כ'סניף נפרד'.

 

בעוד הוויכוח סביב סניף 'בין החומות' מתלהט, החלו לבקר בו בני נוער משכונת גבעת שאול.

כמות החניכים הצדיקה הקמת סניף שכונתי לאותם ילדים.

 

כשקם סניף גבעת שאול, בחודש סיון התשל"ט הוא גם נקרא 'בני עקיבא', על ידי מקימיו.

אך לאחר תקופה, החליטו הפעילים על הקמת תנועת נוער חדשה, שתקרא 'אריאל'

ובמסגרתה יפעל הסניף, סניף גבעת שאול, והסניפים שיבואו אחריו.

 

בשנת התש"מ הוקמה תנועת אריאל באופן רשמי, כ"תנועת נוער ישראלית". 

 

הרצון להפרדה לא נבע מהדרת נשים או משנאת בנות – אלא מתוך רצון לקיים את דבר ה' בשלמות.

בלי לחפש היתרים הלכתיים. פשוט לפעול לפי התורה וללכת בדרכה ובדרך שרבותינו מורים לנו.

 

כתוצאה מההפרדה יש לנו את הקרקע לקיים פעילות תוכנית ועמוקה יותר ללא הסחות דעת

חיצוניות. זו אחת הדוגמאות להיותה של התורה אמת, המכוונת להליכות טובות יותר ובריאות יותר.

 

סיסמת התנועה היא "תורת חיים בעוז"

 

המשמעות שלה היא שאנחנו הולכים ופועלים מכוח ובשם התורה. מתוך אמונה שהתורה הזו היא תורת חיים. היא תורה שנוגעת ומתעסקת בכל תחומי ורובדי החיים. והיא מחייה אותם ויוצקת בהם

תוכן ולא חלילה ההיפך.

ולכן התורה הזו מתגלה בעוז – עם כל הכוחות שיש לנו. היא לא מחלישה אותנו אלא ההיפך, נוסכת

בנו כוחות של גבורה גדולה.

 

התנועה כיום בתהליך אדיר של צמיחה וגידול, וכל הזמן יש פניות מעוד ערים וישובים ברחבי הארץ המבקשים שנפתח סניף בתחומם.

הבקשות המגיעות ממקומות שונים ומגוונים יותר ממה שהיה בעבר – בהם סניפים המיועדים

לקהילה האתיופית, סניפים בפריפריה, עם חניכים מכל עם ישראל. כאלו שגדלו בביתם חילוניים ועד

לחרדים.

כל זה רק מוכיח כי הצעידה בדרך התורה בנאמנות היא לא נחלת "סקטור מסויים אלא, שייכת לכל יהודי באשר הוא.

 

הרחבת השורות והגוונים מובילה גם אותנו כתנועת להגשים וליישם יותר כיוונים ותחומים בעבודת ה'.

 

תנועת אריאל התחדשה בכך שהשם החדש של חבריה' ב' בתנועה הוא שם עצמאי שנבחר על ידי התנועה, ומשקף את דרכה ואת נושא חודש ארגון.

 

ובנוסף שמות שבטי חבריה' א' – חודשו כשמות בית המקדש. מתוך אמירה ברורה שאנו תנועה שחותרת להופעת הגאולה השלמה, לקשר ישיר עם רבש"ע כפי שהיה בזמן שבית המקדש היה קיים.

 

לכל שם יש משמעות ייחודית שמשקפת קומה מסוימת בבית המקדש:

 

כיתה ג' – שבט גלעד – בית המקדש כמקום השראת השכינה בעם ישראל "גל ועד לאומות העולם שהשכינה שורה בישראל"

 

כיתה ד' שבט דביר - בית המקדש כמקום בו היה קשר ישיר עם רבש"ע. "וישמע את הקול מידבר

אליו מבין שני הכרובים"

 

כיתה ה' – שבט הראל – בית המקדש כמקום שמסמל את מסירות הנפש של עם ישראל על דבר ה'

כפי שבא לידי ביטוי במקום העקדה. "ויקרא למקום ה' יראה אשר יאמר בהר ה' )הראל( יראה"

 

כיתה ו' - שבט נווה – בית המקדש כמקום שבו השלמות החיצונית הנוי והיופי משלימים את

השלמות הפנימית הרוחנית.

 

כיתה ז' - שבט מעוז – בית המקדש מבטא את הקשר בין עם ישראל לקב"ה שהוא, המעוז, המבצר של עם ישראל .

 

כיתה ח' - שבט נחלה – בית המקדש מהווה קומה נוסף של חיבור בין עם ישראל לקב"ה . במדרש

כתוב שלארבעה דברים קרואים נחלה: ארץ ישראל, עם ישראל תורת ישראל ובית המקדש "כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה" על גב שלושת הקומות של העם, הארץ והתורה – באה קומת בית המקדש שמחברת בין השלושה לבין הקב"ה.

 

תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. הודיה (ו' טבת ה'תשע''ג 20:52)
2. שירה הרטמן (ב' טבת ה'תשע''ה 09:00)
3. עמי (כ"ג אייר ה'תשע''ו 16:37)
4. גבשניק (ל' סיון ה'תשע''ו 13:40)
5. עמיהוד (ט"ו תמוז ה'תשע''ו 19:36)

עוד באותו נושא

עבור לתוכן העמוד