מספרים

מספרים
נושא: בין אדם לחברו, עבודת המידות, כניסה ופרידה, תרבות ופנאי
תת נושא: מידות, התקדמות, כניסה, לחץ חברתי, אתגרים ומשברים, תרבות
קטגוריה: משחק
גיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות-: קלילה
משחק בו קובעים משימה לכל מספר, המדריך אומר מספר והחניכים צריכים לבצע את המשימה.

 מתאים ל: שבת, יום חול

 

 

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

סיבסוב

גאווה יהודית (פעולה)

 

 

  • מהלך המשחק: מסכמים עם החניכים שכל מספר מציין פעולה אחרת. לדוגמה: מספר 1 כולם קופצים. מספר 2 כולם רצים, וכו'.
    המדריך קורא מספר מסוים והחניכים צריכים לבצע את הפעולה המתאימה. מי שמתבלבל נפסל.

 

  • מה אפשר ללמוד מהמשחק?

  1. קניית הרגלים חדשים דורשים זמן וריכוז – יש להניח שבתחילת המשחק יהיו בלבולים רבים וככל שהמשחק יתקדם הדברים ישתפרו.
    גם כאשר אנו רוצים לחולל שינויים – החל משינויים בעצמנו ועד שינויים בעולם כולו – נדרשים זמן וריכוז כדי להצליח להגיע להטמעה אמיתית.
  2. אנחנו יכולים לבחור לעצמנו מהם הקודים התרבותיים שלנו. ("מסכמים עם החניכים"). הם לא חייבים להיות דומים לשאר העולם,
    הם יכולים להיות ייחודיים לנו ומתאימים לרוח התורה וההלכה. מהם הקודים התרבותיים שלנו? האם יש צורך להחליפם?
  3. חסרון החיפזון – כאשר אנו נחפזים אנו נפסלים. כמו במשחק גם בחיים – דיבור ללא מחשבה, עשייה לא מרוכזת וכדומה.
    שברירי שניה של חשיבה והשקעה בריכוז יכולים לשנות הכול.

 

 

 

תיוג: להתחיל בקטן, שינויים, שינוי, להתרגל לשינוי, להתרגל לשינויים, להשתנות, חידושים, שינויי, חיפזון, חפזון, חיפזון מהשטן, נחת, משימות לפי מספרים, משחקי חוץ, משחקי פנים, משחקי חדר, משחק לכל זמן, קודים תרבותיים, קודים של תרבות, כללי משחק, לקבוע את כללי המשחק, מהם כללי התרבות שלנו, תרבות.

דרג את הכתבהדירוג כתבה מספרים: 3 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
12 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובההוסף תיוג משלך
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד