הראי

הראי
נושא: תורה ומצוות, בין אדם לחברו, עבודת המידות
תת נושא: אמונה, אמונה בעצמי, לחץ חברתי, הקשבה
קטגוריה: משחק
גיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות-: קלילה
משחק בו מתחלקים לזוגות ועומדים אחד מול השני, אחד מתחיל תנועה והשני צריך לעשות בדיוק כמוהו כך שמתבונן מן הצד לא יוכל לזהות מי המוביל.

 מתאים ל: שבת, יום חול

 

 

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

הקול שבפנים..

כל אחד יחיד ומיוחד (פעולה)

 

 

  • מהלך המשחק:
    מתחלקים לזוגות ועומדים אחד מול השני. בכל זוג אחד "מוביל" והשני "ראי". מבלי לדבר עליהם לעשות תנועות איטיות ביותר.
    האחד "ראי" של האחר, כך שמסתכל מהצד לא יוכל לדעת מיהו "המוביל" ומיהו "הראי".
    כעבור 3 - 2 דקות מבקשים להחליף תפקידים.

 

  • מה אפשר ללמוד מהמשחק?

  1. ייחודיותו של כל אדם בעולם. כל אחד מיוחד באיך ובמה שהוא חושב, לכל אחד תפקיד משלו בעולם.
    אם אני אנסה לחקות את חברי אז בעצם איבדתי מתפקידי בעולם, כי אני זה לא הוא!! לי יש את התפקיד המתאים לי בדיוק,
    שנוצרתי במיוחד בשבילו.
    נקודה לדיון: האם מי שמחקה אותי ("הראי") הוא אני בדיוק? למה? הרי הוא עושה את אותן תנועות כמוני?
    האם יש מישהו כמוני בכל העולם? "כמוני הוא כמעט כמוך וכמוך אין עוד אף אחד!"

את העובדה שמישהו חי בזמן מסוים, בתקופה מיוחדת, ובמקום מוגדר, ולא נולד בתקופה אחרת ובנסיבות אחרות,

 נוכל להבין אך ורק אם נקבל את עצם הרעיון בדבר שליחותו של האדם.

ההשגחה יודעת היכן וכיצד, יכול הפרט-היחיד, על חסרונותיו וכוחות הנפש האצורים בו, לקיים את שליחותו.

 באילו נסיבות ותנאים ובאיזו חברה יהא זה בכוחו של האדם למלא את שליחותו.

בורא העולם פועל בהתאם להלכה, כי לא ייתכן למנות שליח כדי לבצע תפקיד שהוא למעלה מכוחותיו של השליח.

 זוהי שליחות, שאי אפשר לקיימה, והיא מחוסרת כל ערך, מאחר שאם ממנים אדם למלא שליחות,

 מן הראוי ליתן לו את היכולת לפעול כשליח.

משום כך נברא היחיד בתקופה ובמקום, שבהם יוכל לקיים את פעולתו לשם קיום שליחותו.

(הרב סולוביצ'יק).

  1. לפעמים במהלך החיים אני בטוח שמה שאני עושה זה בסדר, שההתנהגות שלי היא הנכונה ביותר...
    אך אני אפילו לא שם לב שמה שאני עושה זו טעות! לעיתים אנו נצרכים שמישהו ישקף לנו את ההתנהגות שלנו,
    יראה לנו מה אנחנו עושים, ואז נוכל לשים לב ולשנות את התנהגותנו.
    נקודה לדיון: האם זה טוב שיש מי שמשקף לי את תנועותיי ומעשיי? במה זה יכול לעזור לי? במה זה יכול להרע לי?
    האם לפעמים אני צריך לשקף לחברי את מעשיו ודיבוריו? האם זה יכול לעזור לו?
  2. בכל חברה קיימת דמות שאותה אנו רוצים לחקות, להיות ה"ראי" שלה. כמוה אנו רוצים להיראות, לדבר, להתנהג.
    זה יכול להיות רב גדול או להבדיל כוכב טלוויזיה. חשוב שנשים לב מי הן הדמויות האלו, והאם מתאים שנתחקה אחריהן.
    ראוי וחשוב ללמוד מתלמידי חכמים ולשאוף להיות כמותם אך כמאמרו הידוע של רב זושא
    "כשאעלה לשמיים לא ישאלו אותי זושא, למה לא היית משה רבנו? אלא ישאלוני זושא, למה לא היית זושא?"
    חשוב לזכור שאנחנו צריכים להתרומם כפי יכולתנו ועוצמתנו.
    נקודה לדיון: האם יש לנו בחברה מובילים שאנחנו ה"ראי" שלהם? מיהם אותם מובילים? האם זה חיובי או שלילי?
    הם דמויות חיוביות או שליליות? האם אנחנו צריכים בכלל להתנהג כמו ראי? לפעמים? תמיד?
  3. השפעת הדדית – לכל אחד מאיתנו יש יכולת עצומה להשפיע על האחר. כל התייחסות שלנו מייצרת תגובות אצל הסובבים אותנו –
    חיוך או פנים כעוסות, מחמאה או הערה עוקצנית. הסובבים אותנו הם ראי של ההתנהגות שלנו! *

 

* הרחבה למדריך המשקיען:

חייך והחיים יחייכו אליך. הקלישאה הזו, כמו מרבית הקלישאות,נכונה.
ברגע שאנו נפתחים לסביבה ושפת הגוף שלנו משדרת אופטימיות ורצון טוב, הסביבהנפתחת אלינו בחזרה עם אותן אנרגיות חיוביות. פשוט
.

אם נבוא בגישה תוקפנית ועוינת, אנו למעשה, מזמינים התקפה, "הקם להורגך השכם להורגו". זוהי תובנה בסיסית ואנושית.
אם נתנהג בכבוד הדדי ובסובלנות יתייחסו אלינו בהתאם. כל שנדרש מאיתנו הואלהיות מודעים לתדרים שאנו משדרים ולחייך לעולם.

 

 

 

 

 

תיוג: אמונת חכמים, תרגיל מראה, תרגיל הראי, משחק המראה, משחק הראי, לחקות את השני, קוף אחרי אדם, קוף אחרי בן אדם, מנהיגות, להקשיב לעצמי, שיקוף, מראות, מי אני בכלל, לחקות מישהו אחר, לחקות את האחר, לעשות מה שהאחר עושה, לעשות את מה שאני רוצה, לפעול לפי האמת הפנימית שלי, שמחה, הסתכלות על המציאות, כמים הפנים לפנים, השפעה הדדית, לבוא בגישה חיובית, לשקף את המציאות, איך שנתייחס לאחרים כך יתייחסו אלינו

 

 

דרג את הכתבהדירוג כתבה הראי: 4 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
15 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובההוסף תיוג משלך
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד