עשרים ואחת שאלות

עשרים ואחת שאלות
נושא: תורה ומצוות, בין אדם לחברו, עבודת המידות
תת נושא: אמונה, מידות, שמירת הלשון
קטגוריה: משחק
גיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות-: קלילה
משחק בו המדריך בוחר אישיות ועל החניכים לגלות מי הדמות ע"י שאילת עשרים ואחת שאלות של כן ולא בלבד.

 מתאים ל: שבת, יום חול

 

 

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חיים ומוות ביד הלשון (פעולה)

מה חשוב יותר מהקב"ה?!

 

 

  • מהלך המשחק:
    המדריך בוחר דמות או אישיות של אדם המוכר לכל החניכים.
    הדמות יכולה להיות דמות עכשווית או דמות היסטורית. מטרת המשחק לגלות מי הדמות וכל זאת ב- 21 שאלות.
    בכל פעם החניכים שואלים את המדריך שאלה אחת. המדריך רשאי לענות רק ב"כן" ו"לא".
    כאשר החניכים חושבים שהם יודעים מי ה"דמות" שנבחרה ייתן להם המדריך את האפשרות לנחש. כאשר מספר הניחושים מוגבל ל 2/3.
  • מה אפשר ללמוד מהמשחק?
  1. "לא הביישן למד!" – אסור לנו להתבייש לשאול! השאלות הן הדרך לברר את תפיסת עולמנו.
    ללא שאלות נישאר עם סיסמאות באוויר וללא בניית קומה אמיתית בתוכנו.
  2. בירור אמיתי – כשאנחנו רוצים לדעת משהו, חשוב שנשאל עוד ועוד עד שנהיה בטוחים בתשובה!
    לרוב, לכל שאלה יש כמה כיווני תשובה וכל אחד מתחבר לצדדים אחרים. בבירור ספקות ושאלות חשוב שנמצא
    את התשובה שמתיישבת על לבנו (ולא על לב העונה או חברים).
  3. דיוק בדיבור – כשמישהו שואל אותי שאלה, האם אני עונה לו במדויק על השאלה שהוא שאל או שאני מפרט לו
    "קצת מעבר"? מוסיף לו עוד "מידע עסיסי"? עוד רכילות? תשומת לב לדברים שאנו מוציאים מפינו יכולה לגלות לנו שדברים רבים הם מיותרים.

 

 

 

תיוג: משחק אישיות, משחקי חדר, משחקי פנים, משחקי חוץ, משחקים לנסיעה, דייקנות, משחקי ניחושים, משחק האישיות, לנחש מי האישיות, לנחש מי הדמות, דיוק בדיבור, לדבר בצורה מדוייקת, לדבר בצורה מדויקת, לא להוסיף מידע שאנו נצרך, לשאול שאלות, שאילת שאלות, בירור, לעשות בירור, לברר, לברר עד הסוף, לשאול את מה שצריך, חשוב לשאול שאלות.

דרג את הכתבהדירוג כתבה עשרים ואחת שאלות: 3 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
7 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובההוסף תיוג משלך
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד