מד חום רגשי

ג' סיון ה'תש"פ

ב"ה אנחנו חוזרים לפעילות בסניפים עוד השבוע. בתוך כל הבלגן של החזרה

לשגרה חשוב מאוד לשים לב לחניכי הצמי"ד שלנו. על כל החניכים עברה

תקופה לא פשוטה מלאה בשינויים וחוסר ודאות, אך על החניכים משולבים זה

השפיע קשה יותר. השגרה והמסגרת הקבועה חשובים ותורמים להם ביטחון

ויציבות, וכאשר זה התערער יכולות להיות להם תגובות שונות כאשר חוזרים

לשגרה, שגם היא חדשה ומלאה בכללים שונים.

חשוב לי לציין כי ברגעי אילו עובדים על הנחיות לפעילות הסניפית, וכן על

התאמות של ההנחיות לחניכי צמי"ד. ברגע שיצאו ההנחיות הסופיות והמסודרות, אפרסם לכם אותן. לפני ההנחיות המסודרות יש כאן כמה נקודות חשובות למחשבה.

כל יום אנחנו מודדים לעצמינו את חום הגוף, כדי שנוכל לחתום על הצהרת הבריאות וכדי שנוכל להיכנס למקומות ציבוריים שונים.

באותה הצורה, אנחנו רוצים לערוך "מדידת חום רגשית" לחניכים שלנו לפני

שאנחנו חוזרים איתם לשגרה, על מנת להכין את עצמינו ואתם בצורה הטובה ביותר.

 

ל"מד חום הרגשות" שלוש שנתות:

שנת ראשונה- המתייחסת לעבר:

מה הייתה המסגרת החינוכית והמשפחתית של החניך בתקופה הזו?

מתי החניך חזר לבית הספר? למסגרת חינוך מיוחד או לבית ספר רגיל? האם בבית הספר יש לו שגרה רגילה?

חשוב גם להבין כי החזרה לבית הספר דומה לחזרה מחופש גדול בו לא התקיימו הלימודים, לעומת זאת החזרה לסניף לאחר חודשיים הפסקה של פעילות רציפה וקבועה אינה כחזרה מחופש גדול בו כן מתקיימות פעולות שונות ומגוונות.

מה היא המסגרת המשפחתית איתה עבר החניך את התקופה הזו? האם הוא אח בכור? האם יש לו

בכלל אחים? האם ההורים היו פנויים אליו בתקופה הזו?

שיתוף הפעולה של ההורים - האם ההורים שיתפו פעולה עם המדריכים והפעולות המקוונות? האם נוצר שיתוף פעולה חדש בין המדריך וההורה?

 

שנת שניה- מתייחסת להווה:

• כיצד החניך יחזור למסגרת הסניפית עם ההנחיות החדשות והישנות בצורה המיטבית?

• האם חניך הצמי"ד שלי חוזר לסניף, או שמא הוא בקבוצת סיכון, או הוריו מפחדים להחזיר אותו? האם אוכל לדבר עם ההורים, להסביר להם את ההנחיות החדשות ולשכנע אותם בעדינות להחזיר את החניך לסניף?

• במידה והחניך לא חוזר לפעילות הסניפית- כיצד אני שומר איתו על קשר ושייכות לשבט? כיצד אני מגייס את השבט ושאר החניכים לשם כך?

• במידה והחניך חוזר- חשוב לעורר את שאר החניכים בקושי שעלול להתעורר אצלו בעקבות השינויים.

• חידוד של כללי ההתנהגות בסניף: לא מרביצים, לא מדברים א יפה. חשוב להזכיר זאת, בעיות התנהגות לאחר תקופה של חוסר שגרה זהו דר נפוץ וידוע.

• חידוד של הכלילים החדשים בסניף בעקבות הקורונה, תוך המחשה שלהם-באמצעות מלל כתוב, או תמונות וסרטונים בעת הצורך.

• כדאי לעשות שיחה עם ההורים של החניך, להסביר על המסגרת הסניפית החדשה, זה משדר רצינות ואחריות.

 

שנת שלישית- מתייחסת לעתיד:

• איך אני רואה את החניך, השילוב שלו וההתמודדויות בשבט במבט חדש?

• מה אני צופה לחניך? אילו התמודדויות?

• איך אני מאפשר לחניך להתמודד בצורה הטובה ביותר?

• החזרה לשגרה היא הזדמנות להסתכלות מחודשת על החניך

והשתלבותו בשבט, שכן זהו זמן בו ניתן לגבש מחדש את השבט

לאחר ההפסקה הארוכה.

• אולי החניך השתפר והתקדם? כיצד אני יכול לקדם אותו?

• אולי הגישה של החניכים האחרים אליו שונה כעת?

• במידה וההפסקה הקשתה על ההשתלבות, והשבט אינו מגובש,

נין להשתמש במשל של הסגר בקורונה על מנת להמחיש

לחניכים את הקושי בלהיות בודד בלי חברה.

 

לסיכום, חשוב מאוד לשים לב לחניכי הצמי"ד, לערוך את "מדידת החום הרגשי" יחד עם

המד"ש\ית, בעת הצורך לדבר עם הורים על מנת להשלים את התמונה ולהסביר על ההנחיות.

הכי חשוב- שזה יהיה בראש שלכן, במחשבה, וביחס לחניך המיוחד שצריך אתכם כל כך!

אשמח לעזור בכל בקשה ושאלה-

צופיה רכזת צמי"ד

0548088759

אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד