עין פואר- עין מבוע

תקציר

מחפשים מעיין כיף באזור ירושלים להירגע בו בימים החמים של הקיץ? זה המקום..

עין פואר:

בקצה הצפוני של מדבר יהודה זורם לו נחל המלא במים במשך כל השנה ונקרא נחל פרת.

הנחל זורם בין מצוקי ההרים של המדבר, ומחייה את חום המדבר עם מימיו הרכים.

לאורך הנחל ישנם 3 מעיינות - עין פרת, עין קלט ועין פואר-עין מבוע.

'עין פואר' או בשמו הנוסף 'עין מבוע' הוא מעיין פועם הכולל בריכה שמימיה נקיים וניתן להנות מהשחייה והשהייה בה.

שימו לב, כיוון שזהו מעיין פועם, נביעת המעיין נפסקת ומתחדשת לאחר זמן קצר במחזוריות קבועה  ובהתאם לכך הבריכה הגדולה האוצרת את מימיו מתרוקנת בפתאומיות ומתמלאת שוב.

המעיין נמצא באזור הישובים אלון וכפר אדומים שבסמוך לירושלים.

המעיין מתאים לילדים, נוער ומבוגרים כאחד.

מהמעיין ניתן לצאת למסלולים לאורך הנחל, אך כיום נצרך ליווי ביטחוני לכך, ולא כדאי לעשות את המסלולים לבד.

מי הבריכה נקיים וניתן להיכנס אליהם, אך מי הנחל שלידה מזוהמים ולא מומלץ לנסות אותם...

מפת סימון שבילים מספר 8 – צפון מדבר יהודה.

איך מגיעים:

ברכב:

יש לנסוע בכביש מס' 1, לפי השילוט לכיוון ים המלח. עוברים דרך מחלף אדומים וצומת מישור אדומים, ובצומת כפר אדומים פונים שמאלה (צפונה) ומייד ימינה לכיוון אלון. לאחר כ- 2 ק"מ נסיעה, מגיעים לנקודת ההתחלה בכניסה ליישוב אלון.

נמשיך  בכביש עוד 1.2 ק"מ, ולאחר סיבוב חד נמצא מימין את מגרש החנייה ובו שלט של רשות הטבע והגנים המסביר על שמורת נחל פרת. משם יורדים בשביל ולאחר כ- 5 דקות מגיעים למעין ולאפיק נחל פרת.

בשל סכנת פריצה לכלי רכב באזור, מומלץ לא להשאיר ציוד יקר ברכב.

בתחבורה ציבורית:

יש לקחת קו 215 מבנייני האומה בירושלים לישוב אלון, ומשם לרדת ברגל לכיוון מגרש החניה, להמשיך בשביל, ולהגיע למעין.

לצפייה במפת האזור באתר עמוד ענן לחץ כאן.