פעולה מס' 1- עוברים מיום כיפור לסוכות

למי? מותאמת לכל הגילאים
מתי? ימי חול (ללא הנר אפשר גם בשבת)
עזרים: נר וגפרורים / שקית נילון
מטרה: נבין איך מיום כיפור שהוא שיא הרוחניות עוברים לסוכות שהוא חג לכאורה כזה גשמי.
 
המדריך עומד בפתח הסניף עם נר דולק- המדריך השני לוקח גפרור, מדליק אותו וצריך להגיע כמה שיותר רחוק מהסניף בלי שהגפרור יכבה.
נשאל את החניכים- למה הנר בסניף שרד יותר מהגפרור בחוץ?
לא חכמה שהנר יבער בתוך מקום מוגן, החוכמה לשמור על אש דולקת בחוץ כשיש רוח...
בשבת - ניתן לבקש מחניך להעמיד שקית נילון בצורה כמה שיותר גבוהה על היד וללכת מקצה של החדר לשני. ואח"כ לעשות את זה בחוץ...
משחק "חבוש"
נשחק חבוש עם החניכים כשהמדריך הוא התופס - אבל במקום שהחניכים יעשו מאמצים לשחרר את החברים שלהם המדריך מידי פעם 'יוותר' לחניכים וישחרר אותם בלי שחניך אחר יעשה את זה.
מן הסתם - תוך זמן מועט החניכים יתבעסו ויסיימו את המשחק.
אח"כ - נשחק לפי הכללים. (שיש מי שמשחרר את כולם)
נשאל מתי המשחק היה יותר קשה? ומתי יותר נהננו?
נפתח בדיון-
המוטו שלנו זה תורת חיים בעז- לחיות חיים מלאים עפ"י התורה. מה עשינו ביום כיפור? רק התפללנו ועבדנו את ה', לא היה שום התייחסות לגוף, לחיי המעשה. איפה המקום של החיים ביום כיפור?
מה עדיף? יום כיפור שהוא כולו רוחני או סוכות שהוא חג גשמי יותר (המצוות הן לאכול-בסוכה, ולישון-בסוכה. הוא גם חג האסיף, מתייחס לעבודה ולפרנסה שלנו, וחג בו אנו עסוקים בתפילה על גשם שבו תלוי הקיום הפיזי והכלכלי של האדם)
ביו"כ הקב"ה מקפיץ אותנו למדרגה גבוהה כדי שנכיר, שנדע לאן אנחנו יכולים להגיע,
בסוכות עלינו להשתמש בחיי המעשה (לישון בסוכה לאכול בסוכה) כדי להגיע למדרגה הזו.
במשחק ראינו שכשאנחנו משיגים משהו בלי להתאמץ, אז לא מעניין.
כך להבדיל ביו"כ,
שבו אנחנו בדרגת מלאכים בלי קשר למה שעשינו במשך השנה.
אבל סוכות מזכיר לנו שצריך לקחת את המדרגה הגבוהה
ולהכניס אותה לחיי המעשה (-כמו לשחק בלי שמוותרים לי. הרחבה לשבטים בוגרים:
קטע שמבוסס על דברי הראי"ה בעולת ראיה-
"סוכות, זוהי עלית מדרגה מיום הכיפורים ואני אסביר למה.
התשובה, עם כל גודל התועלת שלה לזכך את הנפש, לטהר ולרומם, היא עדיין מביאה איתה איזה שהוא תופעת לוואי,
איזה שהיא חולשה ביחס לחיים, לשמחת החיים הזורמת הטבעית. כיוון שאנו עסוקים רבות במלחמה כנגד החטא,
המלחמה היא מחלישה זה כמו חולה שבכדי להתרפאות הוא צריך לקחת אנטיביוטיקה שפוגעת גם בחיידקים הטובים שבגוף.ולכן נמצאנו אחרי ימי התשובה לוקים בחולשה מסויימת.
זו הסיבה שבאים ימי החג- ימי הסוכות- שרק בהם נאמר "ושמחת בחגך"-שמטרתם להקים את הרצון הטוב, את חוזק החיים הטבעי והבריא. ואז התשובה היא יותר שלמה. אז האיחוד עם ה'
דרג את הכתבהדירוג כתבה פעולה מס' 1- עוברים מיום כיפור לסוכות: 3 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
3 מדרגים

עוד בכוורת

אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד