כניסה לרשומים

   :
 
להרשמה  |  שכחתי סיסמא
שמיים
כתוב כתבה
מגזין שמים
רועי ישראל
רחלי קארו   כתבת
חגים; יהדות;
רועי ישראל

הוא מואשם ברצח וכעת כנמלט הוא שומר על הצאן של מי שמעניק לו חסות. הוא שקוע כל כולו בטיפול בצאן. הוא משים ליבו לשה קטן שמתרחק לפתע מהחבורה. 
לכל אחד שנמצא במצב הזה יש את הבחירה אם להשקיע כוחות בהחזרת השה האובד, או להניח שהוא יחזור מעצמו, ואם לאו אז העובדה שהוא החליט לסטות מהדרך במקום ללכת עם כולם לא אמורה לקחת כוחות רבים כל כך, והרועה ממשיך בדרכו. 
אבל הוא בוחר בדרך הקשה, הוא לא נותן לעצמו רף נמוך יותר, הוא מרחם על השה המסכן והתועה ולא רוצה שהוא יסבול. הוא מתחיל לרוץ אחריו, הוא רץ ורץ.
לאדם שבוחר בדרך הקשה ואחרי הרבה קושי רואה שהמטרה לא מושגת, יש את הבחירה אם להמשיך להלחם או לוותר, אבל הוא ממשיך, וספק אם אפילו הוא חשב על האופציה הזאת של וויתור. הוא ממשיך וממשיך. ואז השה עוצר ליד מעיין ורווה את צמאונו, הוא מבין למה השה המסכן ברח, והוא נמלא אליו רחמים.
כמה שה שוקל? 20 קילו? 30? הוא מרחם עליו כל כך ומרים אותו בידיו כל הדרך חזרה, להקל על השה שהתעייף, על אף שגם הוא עייף מאוד.. ואז מגיעה ההתגלות.



מתברר  שהוא התנסה כעת על ידי בורא עולם כדי לראות את גודל האחריות שהוא מרגיש ואת הרחמים הגדולים שיש לו כלפי ברואי ה', לראות שהוא מתאים לתפקיד הגדול שיועד לו.


משה רבנו, דמות נשגבת, לא קם נביא כמשה. רחמים גדולים ומרובים, ורגישות לכל חי, רצון גדול להיטיב ולהקל, גם אם זה על חשבונו. נושא באחריות גדולה, מנהיג האומה. הרועה של עם ישראל. 
תפקיד: רועה צאן.


יעקב אבינו: 12 שבטים מזרעו. עם ישראל קם ממנו. הוא אדם גדול מאוד, לא מחפש דרכי מלחמה, ישר כאבותיו לפניו. תפקיד בבית לבן: רועה צאן.


דוד המלך: נעים זמירות ישראל. מלך ישראל מזרע יהודה, בעתיד עתידה לקום מזרעו מלכות ישראל. מוכנע מאוד בפני ה', אוהב את הבריות. אדם גדול שעובר משברים קשים, ולמרות זאת אומר מזמורי תודה לה' בעת המשבר. יודע להתמודד, יודע מתי להרפות. אוהב ה' גדול ומוכנע בפניו תמיד. כל אדם בעת צרה יודע שאפשר למצוא את התפילה המתאימה בפרקי התהילים של דוד המלך. השאיר אחריו מורשת רבה של תפילה בפני ה'. תפקיד בבית: רועה צאן.


מנהיגי ישראל, מנהיגי האומה. אנשים גדולים, מידות גדולות מאוד, היו רועי צאן. את האמת שראיתי את זה בפירוש אחד בלמידה בתנ"ך, שהרבה רועי צאן בתנ"ך היו מנהיגים גדולים. ועכשיו באמת ראיתי הרבה מנהיגים גדולים של עם ישראל שהיו רועי צאן לפני תחילת הנהגתם. אני לא אומרת שכל רועה צאן יהיה מנהיג;) אבל אם אתה הרועה צאן הזה שמציל את הכבשים שלך מאריות שואגים ורוצה תעזור לשה תועה יש בזה משהו יפה שמוביל אחר כך כנראה למידות שמנהיג צאן צריך. וחשבתי איך המנהיגות שלהם התבטאה ברעיית הצאן:


רעיית הצאן זה תפקיד של אחריות גדולה. צריך רחמים ואחריות כדי לשאת ולהנהיג את כולם בדרך הנכונה. וגם מי שסוטה מדרך המלך- לטפל בו במינון הנכון ולא לכעוס מידי או להתעלם. אנשים ששולטים היטב היטב בתכונות האלה, ויודעים לבטא אותם גם במקרים היומיומיים האנושיים, בהחלט יכולים להנהיג לא רק חיות. 
בנוסף יש פה מידה של הידבקות בקב"ה- הקב"ה הוא הרועה שלנו, הוא אוהב אותנו, דואג למסלול שיהיה לנו הכי בטוח וטוב, וגם כשאנחנו סוטים, הוא עוזר לנו ומנתב אותנו.


ומי שנדבק במידותיו של ריבונו של עולם, כנראה ראוי שינהיג את עמו.


 


יג סיון התשע"ו 09:10   |  צפיות (228) |  תגובות (1) |  
דירוגדירוג כתבה רועי ישראל: 5 כוכבים: כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מדרגים)
 
|  הוספת תגובה
תגובות
כתיבה מהממת. ישר כח.
תפארת גולדפרד (ה' תמוז ה'תשע''ו 16:56)
עבור לתוכן העמוד