דלג לתוכן
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
02-6510822
אודות
מי אנחנו
סניפים
גלריה
בתקשורת
דרושים
חומרי הדרכה
חומרי הדרכה
שות מדריכים
שירי התנועה
סמלי התנועה
צמי"ד בתנועה – צרכים מיוחדים
פעולות לשבטים
פעילויות נוספות
סרטונים
דף לימוד לחב”ב
התנדבויות לחב”ב
מדור חודש ארגון
מדור חודש אירגון פד
מידע ורישום
רישום
אריאלי כל אחד והפלוס שלו
בקשות הנחה
נוהל ביטול הרשמה
לוח שנה
תמיד בתנועה
מחנה
חידון התנ”ך
קיום עולם
פעילויות הסניפים
צור קשר
תפריט
אודות
מי אנחנו
סניפים
גלריה
בתקשורת
דרושים
חומרי הדרכה
חומרי הדרכה
שות מדריכים
שירי התנועה
סמלי התנועה
צמי"ד בתנועה – צרכים מיוחדים
פעולות לשבטים
פעילויות נוספות
סרטונים
דף לימוד לחב”ב
התנדבויות לחב”ב
מדור חודש ארגון
מדור חודש אירגון פד
מידע ורישום
רישום
אריאלי כל אחד והפלוס שלו
בקשות הנחה
נוהל ביטול הרשמה
לוח שנה
תמיד בתנועה
מחנה
חידון התנ”ך
קיום עולם
פעילויות הסניפים
צור קשר
תנועת אריאל
אודות
מי אנחנו
סניפים
גלריה
בתקשורת
דרושים
מידע ורישום
רישום
נהלי חברות
בקשות הנחה
נוהל ביטול הרשמה
חומרי הדרכה
חומרי הדרכה
שות מדריכים
שירי התנועה
סמלי התנועה
צרכים מיוחדים- צמי”ד בתנועה
מדור חודש ארגון
לוח שנה
תמיד בתנועה
מחנה
חידון התנ”ך
קיום עולם
פעילויות הסניפים
תרומה
צור קשר
תפריט
תנועת אריאל
אודות
מי אנחנו
סניפים
גלריה
בתקשורת
דרושים
מידע ורישום
רישום
נהלי חברות
בקשות הנחה
נוהל ביטול הרשמה
חומרי הדרכה
חומרי הדרכה
שות מדריכים
שירי התנועה
סמלי התנועה
צרכים מיוחדים- צמי”ד בתנועה
מדור חודש ארגון
לוח שנה
תמיד בתנועה
מחנה
חידון התנ”ך
קיום עולם
פעילויות הסניפים
תרומה
צור קשר
חידון התנך שלב ראשון – שבטי גלעד- דביר.
חידון התנ"ך הארצי לילדים לשנת תשפ"ג
בסימן: "סיפורי הגאולה בתנ"ך"
השלב האינטרנטי- שכבות ג-ד
שם משפחה
שם פרטי
תעודת זהות
לחניכי תנועת אריאל- בחרו סניף
אחיה
אילת
אלומה
אלון מורה
אלון שבות
אלעד
אשקלון
באר שבע
בית אל
בית שמש
בני נצרים
בת ים
בת עין
גבעת אולגה
גבעת אסף
גבעת זאב
גבעת יערים
גבעת שאול
גבעת שמואל
גילה
גני מודיעין- חשמונאים
הר ברכה
הר חומה ג'
הר נוף
חוות גלעד
חולון
חומת שמואל – הר חומה
חיפה
חריש
חרסינה
יד בנימין
יושיביה
יצהר
ישעי
כוכב יעקב
כפר דרום – שבי דרום
כפר יונה
כפר סבא
כרמיאל
לוד
מגדל העמק
מגרון
מעגלים
מעלה אדומים
מעלה אפרים
מעלה הזיתים
מעלה מכמש
מצפה יריחו
מצפה רמון
נהריה
נוף איילון- שעלבים
נוף הגליל
נחלאות
נחליאל
נריה
נתיבות
נתניה אור
נתניה משהב
נתניה נורדאו
עדי עד
עכו
עלי
עמיחי
עצמונה- שומריה
פ"ת- כפר אברהם
פ"ת- כפר גנים
פ"ת- סירקין
פ"ת- פאתח
פסגת זאב
צפת
קדומים
קטמון
קצרין
קרית אונו
קרית ארבע
קרית גת
קרית האומנים, רמלה
קרית מלאכי
קרית מנחם
ראש העין
ראשון לציון
רבבה
רחובות
רמב"ש
רמלה
שדרות
שילה
תקוע
כתה
ג
ד
אימייל
טלפון
אני יודע/ת שהחידון נעשה באמון מלא ואני מתחייב/ת לשמור על טוהר הבחינה
לרשותכם 40 דקות לענות על כל 25 (אין שאלות בונוס)
בהצלחה רבה!
צרה, זעקה תפילה וישועה
"בְּהִנָּגֵף עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי אוֹיֵב אֲשֶׁר יֶחֶטְאוּ-לָךְ. וְשָׁבוּ אֵלֶיךָ וְהוֹדוּ אֶת-שְׁמֶךָ, וְהִתְפַּלְלוּ וְהִתְחַנְּנוּ אֵלֶיךָ בַּבַּיִת הַזֶּה. וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְסָלַחְתָּ..."
1. וַיִּמְכְּרֵ֣ם ה' בְּיַד֙ יָבִ֣ין מֶלֶךְ־כְּנַ֔עַן אֲשֶׁ֥ר מָלַ֖ךְ בְּחָצ֑וֹר וְשַׂר־צְבָאוֹ֙ .... וְה֥וּא יוֹשֵׁ֖ב בַּחֲרֹ֥שֶׁת הַגּוֹיִֽם׃ וַיִּצְעֲק֥וּ בְנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֖ל אֶל־ה' כִּ֠י תְּשַׁ֨ע מֵא֤וֹת רֶֽכֶב־בַּרְזֶל֙ ל֔וֹ.
מה שמו של שר הצבא?
א. חבר הקיני
ב. כושן רשעתיים
ג. סיסרא
ד. הדדעזר
א
ב
ג
ד
2. מי הרגה אותו?
א. עכסה
ב. יעל
ג. דבורה
ד. חנה
א
ב
ג
ד
3. וַיִּזְעֲק֣וּ בְנֵי־יִשְׂרָאֵל֮ אֶל־ה' וַיָּ֩קֶם֩ ה' לָהֶ֜ם מוֹשִׁ֗יעַ אֶת־..... אִ֥ישׁ אִטֵּ֖ר יַד־יְמִינ֑וֹ-
מיהו המושיע?
א. גדעון בן יואש
ב. אהוד בן גרא
ג. עותניאל בן קנז
ד. יפתח הגלעדי
א
ב
ג
ד
4. מי לא היה מבית לחם?
א. בועז
ב. השופט אבצן
ג. אלימלך
ד. השופט אילון
א
ב
ג
ד
הנהגת העם ותשועה צבאית
5. אֶֽעֱלֶ֔ה כָּמ֧וֹנִי כָמ֛וֹךָ כְּעַמִּ֥י כְעַמֶּ֖ךָ כְּסוּסַ֥י כְּסוּסֶֽיךָ-
ברית אחדות זו בין ממלכת ישראל ליהודה נכרתה בימי יהורם ויהושפט כנגד:
א. מלך אדום
ב. בן הדד מלך ארם
ג. מישע מלך מואב
ד. תועי מלך חמת
א
ב
ג
ד
6. אָ֣ז שָׁלַ֤ח אֲמַצְיָה֙ מַלְאָכִ֔ים אֶל־יְהוֹאָ֨שׁ בֶּן־יְהוֹאָחָ֧ז בֶּן־יֵה֛וּא מֶ֥לֶךְ יִשְׂרָאֵ֖ל לֵאמֹ֑ר לְכָ֖ה נִתְרָאֶ֥ה פָנִֽים׃
כיצד ניסה יהואש מלך ישראל למנוע את מלחמת האחים?
א. בעזרת משל על החוח, ועץ הארז, ששיקף שיש פערי כוחות גדולים, וחבל להילחם סתם
ב. שלח לו ספרים ומנחה בידי עבדיו כדי לפייסו
ג. יהואש ממש לא ניסה למנוע את המלחמה
ד. שכנע אותו להילחם יחד נגד אויב נוסף
א
ב
ג
ד
7. מי בחן את לוחמיו באופן הבא:
וַיּ֥וֹרֶד אֶת־הָעָ֖ם אֶל־הַמָּ֑יִם .... כֹּ֣ל אֲשֶׁר־יָלֹק֩ בִּלְשׁוֹנ֨וֹ מִן־הַמַּ֜יִם כַּאֲשֶׁ֧ר יָלֹ֣ק הַכֶּ֗לֶב תַּצִּ֤יג אוֹתוֹ֙ לְבָ֔ד וְכֹ֛ל אֲשֶׁר־יִכְרַ֥ע עַל־בִּרְכָּ֖יו לִשְׁתּֽוֹת?
א. גדעון
ב. יפתח
ג. שמשון
ד. אהוד
א
ב
ג
ד
8. לכמה ראשים חילק את 300 האיש הנבחרים כאשר תקף את מחנה האויב?
א. 1
ב. 2
ג. 3
ד. 4
א
ב
ג
ד
9. מה היה הפרס לאיש אשר יסכים להילחם בבני עמון: ו
ַיֹּאמְר֨וּ הָעָ֜ם שָׂרֵ֤י גִלְעָד֙ אִ֣ישׁ אֶל־רֵעֵ֔הוּ מִ֣י הָאִ֔ישׁ אֲשֶׁ֣ר יָחֵ֔ל לְהִלָּחֵ֖ם בִּבְנֵ֣י עַמּ֑וֹן.....
א. יהיה לראש לכל יושבי גלעד
ב. יישא את בת המלך
ג. יהיה פטור ממס
ד. יעשרנו המלך עושר גדול
א
ב
ג
ד
10. מי המלך אשר בנה את אילת והשיבה לממלכת יהודה, אך בהמשך ימיו נצטרע ובנו מלך במקומו בחייו:
וַיְנַגַּ֨ע ה' אֶת־הַמֶּ֗לֶךְ וַיְהִ֤י מְצֹרָע֙ עַד־י֣וֹם מֹת֔וֹ וַיֵּ֖שֶׁב בְּבֵ֣ית הַחׇפְשִׁ֑ית וְיוֹתָ֤ם בֶּן־הַמֶּ֙לֶךְ֙ עַל־הַבַּ֔יִת, שֹׁפֵ֖ט אֶת־עַ֥ם הָאָֽרֶץ׃
א. אמציה
ב. מנשה
ג. יאשיהו
ד. עוזיה/עזריה
א
ב
ג
ד
"יפתח בדורו כשמואל בדורו"- על דרכם המיוחדת של מנהיגי ישראל
11. נְזִ֤יר אֱלֹהִים֙ יִֽהְיֶ֣ה הַנַּ֔עַר מִן־הַבֶּ֖טֶן עַד־י֥וֹם מוֹתֽוֹ׃ במי מדובר?
א. משה
ב. שמשון
ג. אליהו
ד. הנער שאלישע בישר על הולדתו לאשה השונמית
א
ב
ג
ד
12. מה היו מעשיו של חזקיהו מלך יהודה, מלך שחז"ל מתארים כמי שיכול היה להיות המשיח?
א. הסיר את הבמות, המצבות והאשרה וכיתת את נחש הנחושת
ב. בטח בה' אלהי ישראל ודבק בו, עשה הישר בעיני ה'
ג. ה' היה עמו בכל מלחמותיו, הכה את הפלשתים, מרד במלך אשור ולא עבדו
ד. כל התשובות נכונות
א
ב
ג
ד
13. האם וכיצד התקיימה הבטחת ה' ליהוא ליציבות מלכות שושלתו:
"בְּנֵ֣י רְבִיעִ֔ים יֵשְׁב֥וּ לְךָ֖ עַל־כִּסֵּ֣א יִשְׂרָאֵ֑ל"?
א. ההבטחה לא התקיימה בגלל מרידות רבות במלכים בסוף ימי הממלכה, לעתים הבטחות לא מתקיימות
ב. התקיימה, בתנאי שסופרים את נישואי נינתו למייסד השושלת הבא, מנחם בן גדי
ג. התקיימה במלואה, עם עלותו של זכריה בן ירבעם שמלך 6 חודשים על כס השלטון
ד. הנביא יונה בן אמיתי מגת החפר בישר לו שההבטחה לא תתקיים, מפני שאמנם סילק את עבודת הבעל מישראל אך לא הסיר את עגלי הזהב בדן ובית אל
א
ב
ג
ד
14.את מי מזכיר יפתח ב"שיעור ההיסטוריה" על ישועות ה' לישראל, שהוא נותן למלך עמון?
א. מלך אדום
ב. סיחון והאמורי
ג. בלק מלך מואב
ד. כל התשובות נכונות
א
ב
ג
ד
15. מי מהבאים אינו מבני גדעון:
א. יותם, מושל המשל על העצים
ב. אבימלך, שהמליך עצמו בשכם
ג. יתר, שהיה צעיר בעת הקרב, התיירא מלהרוג את זבח וצלמונע
ד. צליל, שהתהפך במחנה מדין
א
ב
ג
ד
"וְאִם־אַ֕יִן תֵּ֤צֵא אֵשׁ֙ מִן־הָ֣אָטָ֔ד"- סופם של מנהיגים בלתי ראויים
16. כיצד נהרג אבימלך?
א. בשריפה של צריח בית אל ברית
ב. נקבר תחת המלח שנזרה על העיר
ג. אישה השליכה עליו פלח רכב
ד. במארב בצל ההרים
א
ב
ג
ד
17. אִ֚ישׁ בַּ֣עַל שֵׂעָ֔ר וְאֵז֥וֹר ע֖וֹר אָז֣וּר בְּמׇתְנָ֑יו ניבא למלך אשר נפל בְּעַ֣ד הַשְּׂבָכָ֗ה בַּעֲלִיָּת֛וֹ כי ימות.
מיהו הנביא ומיהו המלך?
א. אליהו ואחאב
ב. אלישע ויהורם
ג. אליהו ואחזיה
ד. אהוד ועגלון
א
ב
ג
ד
18. מי הפר את דברי הנביא, והלך לבקש תשלום מנעמן עבור מה שריפאו הנביא בתואנת השווא:
אֲדֹנִי֮ שְׁלָחַ֣נִי לֵאמֹר֒ הִנֵּ֣ה עַתָּ֡ה זֶ֠ה בָּ֣אוּ אֵלַ֧י שְׁנֵֽי־נְעָרִ֛ים מֵהַ֥ר אֶפְרַ֖יִם מִבְּנֵ֣י הַנְּבִיאִ֑ים תְּנָה־נָּ֤א לָהֶם֙ כִּכַּר־כֶּ֔סֶף וּשְׁתֵּ֖י חֲלִפ֥וֹת בְּגָדִֽים׃
א. פורה
ב. פלוני אלמוני
ג. אבימלך
ד. גיחזי
א
ב
ג
ד
מעשי ניסים
19. אֵשׁ֙ ירדה מִן־הַשָּׁמַ֔יִם וַ֠תֹּ֠אכַל אֶת־שְׁנֵ֞י שָׂרֵ֧י הַחֲמִשִּׁ֛ים הָרִאשֹׁנִ֖ים אשר ניסו ללכוד את שליח ה', וזמן מה לאחר מכן רֶֽכֶב־אֵשׁ֙ וְס֣וּסֵי אֵ֔שׁ העלו אותו.
מיהו?
א. אלישע
ב. גדעון
ג. אליהו
ד. מנוח
א
ב
ג
ד
20. מוֹשַׁ֤ב הָעִיר֙ ט֔וֹב כַּאֲשֶׁ֥ר אֲדֹנִ֖י רֹאֶ֑ה וְהַמַּ֥יִם רָעִ֖ים וְהָאָ֥רֶץ מְשַׁכָּֽלֶת...
את מימי העיר ריפא הנביא בעזרת צְלֹחִ֣ית חֲדָשָׁ֔ה ומֶ֑לַח.
באיזו עיר מדובר?
א. מעלה לבונה
ב. יריחו
ג. בית אל
ד. ירושלים
א
ב
ג
ד
21. וְ֠נַעֲמָ֠ן שַׂר־צְבָ֨א מֶלֶךְ־אֲרָ֜ם הָיָ֣ה אִישׁ֩ גָּד֨וֹל .... כִּי־ב֛וֹ נָתַן־ה' תְּשׁוּעָ֖ה לַאֲרָ֑ם וְהָאִ֗ישׁ הָיָ֛ה גִּבּ֥וֹר חַ֖יִל מְצֹרָֽע׃
מי ייעץ לנעמן לפנות לנביא בישראל כדי שירפאו מצרעתו?
א. נערה קטנה מארץ ישראל, שנשבתה ושירתה את גברתו
ב. מלך ארם
ג. יועצו האישי שראצר
ד. הנערים אמנה ופרפר
א
ב
ג
ד
דרכי הנהגה שבין אדם לחברו
22. איזו ממתנות עניים מופיעה בסיפורה של רות?
א. מצוות פאה- השארת מקום בלתי קצור בקצה השדה עבור העניים
ב. מצוות שכחה- מצווה נדירה שבה בעל השדה שוכח עומר בשדה ואינו חוזר לקחתו אלא מותירו לעניים
ג. מצוות פרט ועוללות- השארת ענבים שאינם חלק מאשכול על הגפן, וכן אלו שנפלו מידי הבוצרים עבור העניים
ד. מצוות לקט- מתן האפשרות לעניים ללקט את השיבולים הנופלות ממגלי הקוצרים
א
ב
ג
ד
23. כיצד לא התייחס בועז לרות, הנערה הגיורת הענייה שבאה ללקט בשדהו?
א. ביקש מנעריו, הפועלים, להשיל לה שיבולים מתוך הצבתים, לא להכלים אותה ולא לגעור בה
ב. הראה גם דוגמא אישית- בעת האוכל הזמין אותה ונתן לה לחם
ג. נתן לה ללקט לפי המצווה, בלי יותר מדי יחס אישי בהתחלה, כראוי לנערה נוכריה משדה מואב
ד. ביקש ממנה לבוא ללקט יום יום ולדבוק בנערותיו
א
ב
ג
ד
24. כמה שעורים שלח בועז ביד רות אל נעמי וכיצד?
א. כאיפה שעורים, בכלי הקוצרים
ב. 12, עטופות בשמלה
ג. שש, במטפחת
ד. לא מתואר מספר, אך מופיעה בקשתו המפורשת "אַל־תָּב֥וֹאִי רֵיקָ֖ם אֶל־חֲמוֹתֵֽךְ"
א
ב
ג
ד
25. מה מהבאים לא מתואר כחלק מאירוע הקניין של חלקת השדה של נעמי ואלימלך, ועמה רות?
א. חתימה על שטר
ב. נעל
ג. בועז ביקש מהזקנים וכל העם להיות עדים
ד. אין תשובה נכונה
א
ב
ג
ד
הערות והארות
שליחה
הורים
קומונרים
מדריכים
רכזים
גרעין לפיד
קומונה בתנועה
הורים
קומונרים
מדריכים
רכזים
גרעין לפיד
קומונה בתנועה
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות
כלי נגישות
כלי נגישות
הגדל טקסט
הגדל טקסט
הקטן טקסט
הקטן טקסט
גווני אפור
גווני אפור
ניגודיות גבוהה
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
ניגודיות הפוכה
רקע בהיר
רקע בהיר
הדגשת קישורים
הדגשת קישורים
פונט קריא
פונט קריא
איפוס
איפוס