חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסע פתיחת שנה- תחום בנות

בהתרגשות ובשמחה ארזנו תרמילים ויצאנו למסע פתיחת שנה מדהים בבית גוברין בנושא גאולה והעליות הראשונות לארץ ישראל!

יצאנו בבוקר מהסניפים ונסענו לבית גוברין, שם חיכו שחקניות רחוב מחופשות, מוזיקה ותפאורה שהכניסו אותנו ישר לאווירה של קום המדינה.
לאחר ארוחת בוקר יצאנו יחדיו למסלול יפהפה ופורח, צעדנו, צעקנו מורלים, והתגבשנו יחד השבט, הסניף וכל התנועה.
בדרך נכנסנו למערות בית גוברין ובכל מערה חיכתה לנו דמות מתקופה אחרת עם הצגה ופעילות מרתקת וחוויתית שלימדה אותנו בצורה כיפית על התקופה והעלייה.
פגשנו חייל בריטי שהוא הנין של ארתור ג’יימס בלפור- שר החוץ הבריטי שמסר את הצהרת בלפור. בהצהרת בלפור מצהירה בריטניה על שרואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל ועל שתשתדל להקל על השגת מטרה זו. דברנו על הסיבות למתן ההצהרה ועל החשיבות המיוחדת שלה: ההישג המדיני המשמעותי הראשון לתנועה הציונית, שהייתה אז מיעוט קטן בקרב ערבים רבים.

פגשנו גם את שרה מזיכרון יעקב, באה ארצה מרומניה יחד עם תנועת חובבי ציון.
שסיפרה על הרצון להקמת התיישבות בארץ מתוך מניע לאומי, על העותמאנים בארץ ויחסם, על הקושי להסתגל לעבודה החקלאית ועל עזרתו הכלכלית של הברון רוטשילד ועל המושבות שהוקמו ופועלים כיום כערים וקיבוצים.

ואת מרים גולדשטיין, מעפילה שהגיעה באונייה וסיפרה איך פחדה שאחותה הקטנה תבכה ושהבריטים יתפסו אותם.
וסיפרה על תקופות שונות של העפלה, ו 3 הדרכים שבו הייתה עלייה- ביבשה באוויר ובים

את המסע סיימנו במפקד תנועתי ענק, שחווינו בו את הגודל והעוצמה של התנועה. בו גם דברנו על כך שהקמת מדינת ישראל ובכלל זה הצהרת בלפור היא אתחלתא דגאולה, מדינת ישראל היא חלק מתהליך הגאולה שיושלם בצורתו המלאה עם בנין בית המקדש השלישי במהרה בימינו בעז”ה.
ניפגש במסע הבא!

 

מערה במסע פתיחת שנה פג בנות מערה במסע פתיחת שנה פג בנות שחקנית במסע פתיחית שנה פג בנות מעפילה במסע פתיחת שנה התשפג בנותמסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנות   מסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנות מסע פתיחת שנה בנותמסע פתיחת שנה בנותמסע פתיחת שנה בנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן