פעולה זו היא פעולת המשך לפעולה:
מטרת הפעולה:
החניכים יאמינו בעצמם ויציבו מטרות להתקדמות
עזרים:
-
דפים
-
עטים
-
קופסת קרטון
שלב א':
כל חניך מספר על הצלחה מיוחדת שלו, משהו מאד קשה שהוא התאמץ והצליח, ואיך הצליח.
שלב ב':
אחרי ששרפנו בפעולה הקודמת את ה'אני לא יכול'
עכשיו הגיע הזמן להתחיל להשתמש ביכולות שלנו –
-
כל חניך כותב משהו שהוא היה רוצה לעשות במסגרת השבט או בשנה הקרוב.
-
שמים את כל ה"אני יכול" בקופסת זמן.
וכל אחד מכין לעצמו 3 אמצעים שהוא קובע לעצמו כדי שיוכל להגיע למטרה זו
-
לאחר כשנה או בעת עזיבת המדריכים, נותנים לכל אחד את הפתק חזרה בפעולה מיוחדת ובודקים אם הצליח להגיע למטרה שהציב לעצמו.
זוהי סגירת מעגל מיוחדת ומרגשת שמראה לחניכים שהם מסוגלים להכל!
בסוף הפעולה אפשר לקרוא את הקטע המובא בקבצים המצורפים בצד העמוד
לסיכום:
בפעולה ראינו שאם נרצה נוכל להתאמץ ולהצליח, עלינו להציב יעדים כדי להגיע להצלחות שלנו.
צ'ופר:
"תרימו את הראש כי אין ממה לחשוש
תרימו את הקול ותעצקו מעל הראש
אין דבר כזה אני לא יכול…
תרימו את הידיים תצעקו אל השמיים
תרימו את העיניים תסתכלו על השמיים
אין דבר כזה אני לא יכול"
אם תרצו – אין זו אגדה ( הרצל )