מסע טבע

אביטל כהנא

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

להיות חלק ממשהו גדול (פעילות למסע)

פעולה רביעית במערך חודש שבט מתקיימת במסע ט"ו בשבט התנועתי!

עזרים:

מחזיקי מפתחות לכל החניכים שיוצאים למסע
דפים שיצטרפו למחזיק מפתחות עם הכיתובים- חניך, שבט, סניף תנועה (עם, עולם) – בכמות של החניכים שיוצאים למסע.

הקדמה

מסע תנועתי הוא אחלה הזדמנות להכרה מעמיקה של החניכות עם התנועה. מה זה תנועה? מה זה אומר שאני חלק ממנה? מסעות ומחנות הם המפגש שלנו עם הגודל והעוצמה של התנועה, בשונה מכל שאר הזמן שאנחנו רק במסגרת הסניף.. במסע הזה נתכוונן מראש על זה שהחניכים יצאו עם יותר הבנה על התנועה והמקום של השבט שלנו בה. הרבה פעמים יש בלבול (כמובן שבעיקר בשבטים קטנים), מה שגורם לדוגמה לשבטים קטנים לשיר מורל של השבט שלהם במסעות – במקום מורל של הסניף, בלי להבין ש'שבט דביר' יש כאן עוד הרבה…

במסע נבין באופן הדרגתי, איך ההיררכיה עובדת כאן:

חניך >> שבט >> סניף >> תנועה >> (עם >> עולם)

מהלך הפעילות במסע:

כל חניך יקבל בתחילת המסע מחזיק מפתחות, ובמהלך המסע נצרף בכל פעם חלק נוסף למחזיק מפתחות עד שיהיה לנו במחזיק את כל הרשימה הנ"ל.

כל עצירה נחלק חלק, ועל כל חלק יש משימה שהחניכים צריכים לבצע. והמדריך יסביר בקצרה לחניכים מה המושג אומר.

 

חניך: כל אחד מאיתנו הוא חניך.

המשימה היא: כל אחד ממציא מורל לעצמו עד העצירה הבאה. 

(בעצירה הבאה עושים סבב מורלים שכל אחד המציא לעצמו, ואפשר לשחק עם המורלים האלה עידודים)

 

שבט: השבט מורכב מכמות של חניכים באותו הגיל. לכל שבט יש מדריך או מדריכים.

המשימה היא: עד העצירה הבאה נלך כל השבט בהחזקת ידיים אחד לשני בלי לעזוב

 

סניף: בכל סניף יש כמה שבטים (אפשר למנות אותם), השבטים מורכבים מחניכים, סניף נמצא במקום מסוים. לכל סניף יש קומונר. (נגיד הסניף שלנו נמצא ב… סניף אחר שאנחנו מכירות או רואות עכשיו נמצא ב.. וכו)

המשימה היא: כל זוג חניכות או יותר ילך לשבט אחר בסניף שלנו ועד העצירה הבאה הוא צריך

ללמוד את השמות של כל החניכות שיצאו למסע מאותו שבט בע"פ.
או: לשיר 3 מורלים לסניף.
או: לחשוב על שלושה דברים שעושים (או מיוחדים) רק בסניף שלנו

 

תנועה: התנועה מורכבת מהרבה סניפים. כל סניף נמצא במקום אחר והתנועה פרוסה בכל הארץ. בראש התנועה עומד המזכ"ל. ביחד בכל התנועה יש עשרות אלפי חניכים, וכל סניף בתנועה מורכב משבטים כמו הסניף שלנו.

המשימה היא: משחק החתימות: כל חניך מקבל טבלה והוא צריך ללכת לחניכים מסניפים אחרים שיחתמו לו לפי ההגדרות: (שימו לב שכל בת שחותמת צריכה להתאים לשתי הגדרות) כדאי שבמקום חתימות החניכים יבקשו מבנים לכתוב את השם שלהם, השבט והסניף. ככה החניכים יכירו סניפים…

 

השם שלי:

משבט דביר סניף ____

בכורה יש לה יותר מ10 אחים מסניף בירושלים משבט דביר
אוהבת שוקולד
השם שלה מתחיל בא'
הביאה במבה למסע
לא אוהבת גפילטע פיש

 

או: להגיד כמה שיותר סניפים שיש בתנועה

 

בשלב זה נקווה שהחניכות הבינו קצת יותר איך מורכבת התנועה, אפשר להוסיף את עם ועולם, אבל לא חייבים:

עם: עם ישראל הוא עם סגולה – מיוחד ונבחר, בעם שלנו יש הרבה תנועות נוער, ותנועת אריאל היא אחת מהן. 

המשימה היא: כל פעם שרואים מישהו עם חולצת תנועה צריך לשיר "עם ישראל חי" עד העצירה הבאה

עולם: העולם מורכב מהרבה עמים, והמטרה של עם ישראל הוא להפיץ את אור ה' בכל העמים ולקדש את שם ה' בעולם.

המשימה היא: משחקים ארץ עיר עד העצירה הבאה

אפשר לסכם: אנחנו רואות שבתור שבט יש לנו כוח עצום, אבל הכוח שלנו הוא רק חלק מהכוח הענקי של התנועה, שמורכבת מכמעט אלף שבטים כמונו…

סיפור:

זה סיפור על גל קטן, עולה ויורד באוקיינוס שנהנה מכל רגע. הוא נהנה מהרוח ומהאויר הרענן, עד שהוא הבחין בגלים לפניו מתנפצים על החוף. "אלוקים, זה נורא" חושב הגל. "תראו מה עומד לקרות לי" ואז הגיע גל נוסף. הוא רואה את הגל הראשון שנראה עצוב ושואל אותו – "למה אתה נראה כ"כ עצוב?" הגל הראשון אומר: מה? אתה לא מבין? כולנו עומדים להתרסק! כל הגלים עומדים להפוך לאין! נכון שזה נורא??" והגל השני אומר – "לא אתה לא מבין, אתה לא גל, אתה חלק מאוקיינוס".

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

אין הדבר תלוי אלא בי (פעולה)

פעילות בנושא:גוש קטיף.
בניית גישה של אחריות כלפי מדינתישראל,
הפועלת לעיתים כנגד הערכים והאמונות הבסיסיות ביותר שלנו וכנגד אדמתה שלה

דילוג לתוכן