מחלקת הדרכה

נושא: בית המקדש
תת נושא: בית המקדשבציפיה לבנין אריאליז בתמוזתשעה באב
סוג פעילות: פעולהפעילויות לחופשפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: עמוקה, קלילה

שבוע מקדש

מתאים ל: שבת, יום חול

 

פתיחה:

תתארו לעצמכן שבית המקדש נבנה ממש ברגעים אלו.. אתן מצליחות לתפוס את הגודל של זה?
תראו מולכן אלפי כוהנים ולווים שמכינים את עצמם לעבוד בבית המקדש.
אלפי יהודים שעולים לירושלים מרחבי הארץ והתפוצות. אלפי יהודים שעולים לארץ להשתקע.. ההתבוללות
מפסיקה! העם היהודי מתגאה בקיומו ומכיר בשייכותו.
וואו שנזכה!
לרוב קשה לנו לתפוס מה זה אומר בית מקדש ואיך זה יבוא לידי ביטוי מציאותית..
מטרת המערך של שבוע זה- זה לתפוס את הגודל של בית מקדש ואיך בפועל אנו יכולים לקרב את עצמנו להיות
ראויים שיבנה.

 

פעולת אמצע שבוע

כל שבט הופך להיות חברי כנסת בממשלת ישראל והן אחראיות לדאוג לתפעול המשרד בזמן שבית המקדש נבנה
(כך שכל שבט הם חברים באותו משרד ממשלתי)..
כמובן שהמטרה היא לא להקיף את כל תפעול המשרד, אפשר להתפס בדבר ספציפי שהמשרד אחראי עליו ואותו
לפתח בהתאם למציאות של מקדש.
הן אחראיות לדאוג שהנושא הזה יטופל מא-ת. זה יוכל להתבטא בתרשימים/ מיצג/ הצגה/ פתקים/ שלטים או כל
דבר שיעזור להן להמחיש את הדרך פעולה בה הן נוקטות.
מומלץ להגיע בסוף הפעולה עם תוצר שהשבט עבד עליו ואותו יציגו בפעולה בשבת.
לדוגמא: בואו נדמיין שבית המקדש נבנה ממש ברגעים אלו .. השבט שלכן הן משרד התחבורה- מיליוני אנשים מגיעים מהעולם כולו להקריב קורבן תודה בבית המקדש הדרכים עמוסות באנשים/ מכוניות/ מטוסים / חמורים- עליכן לחשוב על דרך פעולה שבה כולם יוכלו להגיע בבטחה ובמהירות לבית המקדש תוך שמירה על עצמם.
הן יוכלו ליצור: מפת דרכים גדולה בה יסומן מי יכול להכנס לירושלים ומאיזו כניסה, שילוטים אותן יתלו ברחבי הארץ וכו..

פירוט משרדים לכל שבט ורעיונות מופיע פה ובנספחים.

 

ערב לימוד: אמהות ובנות

אחרי שדיברנו טכני איזה שינויים יכולים להיות , בואו נבין איך אנו מורידים את זה לרמת המעשים. הבנה למה
המקדש חרב ואיך אנו יכולים לבנות אותו.
מטרת הערב להיות צמוד לפעולת אמצע שבוע- ולהוריד אותה למעשים.
מצורף לימוד פה ובנספחים

פעולת שבת: פעולה סניפית

בה נתחבר יחד ליצירות שיצרנו בפעולות השבטיות באמצע שבוע ונציג אותן ברמה הסניפית. כל שבט יציג את
המשרד עליו הוא היה אחראי, את הדיונים שהעלו והמסקנות שהגיעו. בנוסף, הן יראו את התוצרים שהכינו ויסבירו
לסניף מה הם כיוונו לעשות.

ממליצה לקומונרית ולצוותים להכין הצגה צוותית שתלווה את המשרדים על מנת לחבר הכל יחד בתור הצגה ולעשות
קישור בין השבטים השונים.
לדוגמא: משרד ההתישבות עם משרד העליה והקליטה- פועלים בתיאום ושיתוף פעולה על מנת לקלוט עולים חדשים
בישובים חדשים בארץ.

 

מדריכים של חניכים עם צרכים מיוחדים?

קבלו דף עקרונות להתאמת הפעולה לחניכי צמי"ד

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים