מטרות
-
החניכים ירגישו את הקושי בחיסרון בית המקדש.
-
החניכים יצפו יותר לבניין המקדש
עזרים
-
תמונה עם הרבה פרטים
שלב א'
בוחרים מתנדב, מראים לו תמונה, והוא מנסה לתאר אותה לשאר השבט.
בוחרים מתנדב נוסף, מראים לו תמונה, לוקחים לה אותה, ומבקשים גם ממנו לתאר את התמונה.
בוחרים מתנדב שלישי, מתארים לו תמונה, והוא מנסה לתאר אותה לשאר השבט.
מובן שלחניך השלישי הכי קשה לעמוד במשימה.
שלב ב'
החניכים ישחקו משחקים בלי קטע, לדוג' הדגל בלי דגל, מסירות בלי כדור, תופסת בלי תופס וכו'.
אפשר לקחת משחקים ולעשות אותם פחות מגניבים, כמו 3 מקלות עם שני מקלות ואז לעשות שוב כמו שצריך.
פותחים דיון על חיסרון בית המקדש:
-
האם בית המקדש באמת חסר לנו?
-
איך נגרום לעצמינו לחוש בחסרונו?
לסיכום
החניך הראשון מסמל את הדור שבית המקדש היה קיים בימיו. החניך השני מסמל את הדור שבית המקדש נחרב בימיו,
והחניך השלישי מסמלת את דורנו, שלא זכינו לחזות, אלא רק לשמוע על בית המקדש.
במשחקים פחות נהננו- כי לא היה בהם את העניין המרכזי. היה חסר בהם משהו. גם בחיינו חסר כעת חלק. ואנחנו מתפללים לה' ששלים לנו את החסרון, ויבנה לנו את בית המקדש.