שקד אטינגר, עזרא דסטה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

כוח הקבוצה (פעולה)

מתאים ל: שבת


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


רק ביחד ננצח


ערב הקבוצה ככוח (פעולה)




  1. החניכים ילמדו מה היתרון של קבוצה על פני היחיד


  2. החניכים ירצו להתגבש כדי שיהיה להם יותר כוח לעשות דברים גדולים.

 


משחקים מספר משחקים




  • תופסת


  • הקדרים באים

 



כל חניך מקבל פתק שתלוי עם פעולה שתלויה במי שקודם לו.


למשל הראשון- מקבל פתק "למחוא כפיים", השני- "כשמישהו מוחא כפיים אתה צריך לקפוץ על רגל אחת"


השלישי- "כשמישהו קופץ על רגל אחת אתה עושה מוראל" וכדומה.


 


הרעיון הוא שכל אחד תלוי בשני, ואם אחד יפסיק זה יהרוס את המשחק לשאר החניכים. 


 


 



 נותנים לקבוצה מספר מעשים כגון : להקים להקה , לנגן בגיטרה ,לאפות עוגה , להקים מאפיה וכדו' – החניכים צריכים למיין את הפעילויות האלו לפי יכולות של קבוצה ויכולות של יחיד.


מה יותר טוב לעשות בנפרד ומה יותר טוב לעשות בקבוצה. זוהי דרך טובה להראות את היתרון של הקבוצה על יחיד.


 


 

 דיון- אלו קבוצות אתם מכירים? מתי ראיתם בחיי היום יום שלכם הבדל בין קבוצה ליחיד ?


מה יותר טוב ?ומדוע?


 


 



משל אווזי הבר


 


 


 


כשאנחנו קבוצה יש הרבה מאוד דברים שכיחידים לא מתאפשר לנו לעשות


וכשאנחנו קבוצה אנחנו יכולים לעשות אותם יותר טוב ולהגיע למקומות גבוהים ורחוקים יחד.


 


 


 



 


 


תיוג: קבוצה, הקבוצה, הכוח של הקבוצה, כוח הקבוצה, גיבוש, היחיד מול הקבוצה, הכוח שלנו כשבט, כל השבט יחד, עוצמה של שבט, להיות מאוחדים, לפעול כקבוצה, לפעולה ביחד, לעבוד ביחד, עבודת צוות, עבודת צות, אחדות, חשיבותו של כל אחד, שבט, ערבות הדדית.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משחקים

זאזו

משחק שבו כל החניכים יושבים במעגל על כיסאות, יש חניך שעומד באמצע ומנסה להתיישב על כסא ריק ומטרת החניכים לא לאפשר לו לשבת

שמחה אמיתית (פעולה)

פעולה העוסקת בהבדל שבין ההתעלות להתהוללות . מהי השמחה האמיתית והמלצה להתרחק מהליצנות הפוגעת.