חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

שקד אטינגר, עזרא דסטה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

צריך את כולם! (פעולה)

מטרות:
  1. החניכים יבינו שכל אחד משמעותי בקבוצה.
  2. החניכים ירצו שכל אחד משבט יהיה חלק.
לפני הפעולה

יש לבקש מאחד החניכים לא לשתף פעולה ו”להרוס” את המשחקים.

שלב א’- משחקים:
  • פלונטר – כולם עומדים במעגל וכל אחד נותן יד אחת למישהו אחד ויד שנייה למישהו שני (ולא למי שלידו)
    לאחר מכן צריכים לחזור למצב של מעגל בלי לעזוב את אחיזת הידיים.
  • מרוץ שליחים מעמידים את החניכים בשני טורים, כאשר המטרה היא שכל החניכים שנמצאים בטור יבצעו את המשימה הניתנת.
    המשימה היא לרוץ לנקודה מסויימת ולחזור לטור כשיש דרכים רבות ומגוונות לעשות זאת. (בקפיצות צפרדע, הליכה אחורה, לרוץ ולכתוב את השם שלך ולחזור וכדומה.)
  • מרבה רגלים
שלב ב’- דיון :
  • מה הפריע לחניכים במשחקים ?
  • מדוע זה כל כך הפריע הרי זה היה רק מישהו אחד שהפריע למהלך המשחק?
שלב ג’- מספרים את הסיפור הבא

עגלה עם סוסים

פעם הייתה עגלה גדולה ויפה, אליה היו רתומים סוסים רבים אשר משכוה בעמל, למרות קשיי הדרך, לא נרתעו הסוסים והם משכוה במרץ רב.

מידי פעם עזבו סוסים אחדים בגלל המאמץ הקשה, אך הנותרים המשיכו בעמלם.

יום אחד, חשב אחד הסוסים שהוא כבר מספיק עשה ומוטב שיעלה זמן מה על העגלה, וכך עשה. “כמה טוב להיות למעלה”- חשב הסוס בליבו, הם בוודאי לא ירגישו בחסרוני”

אך, הוא טעה, חבריו הרגישו ועוד איך. בעצם הוא רצה לחזור למטה, אך היה כל כך טוב למעלה וחבריו לא התלוננו.

ראה חברו של הסוס שהוא לא חוזר, והחליט גם הוא לעלות למעלה על מנת לבדוק מה קרה.

“רק כמה דקות!” צעק לחבריו המושכים וגם הוא נשאר למעלה כמה טוב היה למעלה.

יותר ויותר סוסים עזבו את קבוצת המושכים, חלק גילה שלמעלה נוח יותר,

חלק אחר הלך למשוך בעגלות אחרות, חלק חשב, שלמשוך בעגלה זה לא עסק ושככה אי אפשר להתקדם בחיים, ופנה לעיסוקים אחרים.

מצב הסוסים המושכים היה נואש, הם לא הצליחו יותר לקדם את עגלתם, הם החליטו לפנות לכל אותם סוסים שהתפזרו על מנת שכוללם יחד יניעו את העגלה.

ענה להם אחד הסוסים שישב למעלה: “הייתי רוצה! אבל אין לי כוח!”

שני טען: “אם השלישי ירד אבוא גם אני”

אמר השלישי: “למה דווקא אני? הרי יש לכם הרבה סוסים אשר מזמן לא רואים אותם כאן!”

פנו לסוס בקרקס. אמר להם: ” אי  אפשר! בלעדי ימוטט הקרון, אני מאוד חיוני כאן”לכל סוס הייתה סיבה, של לחזור למשוך בעגלה הכבדה.

הסוף לא אחר לבוא יום אחד קרסה העגלה תחת משקלה הכבד. יותר מדי סוסים היו למעלה, מעט  היו למטה”

לעיתים אנחנו חושבים שאיננו משמעותיים כל כך בקבוצה או בכל מקום אחר ולכן זה לא משנה אם נשתתף או לא.

אך זה לא כך – כל אחד משפיע על הקבוצה – ואם מישהו לא משתתף / יוצא באמצע / הורס לכולם זה מפריע והורס לכל הקבוצה ולכן כל אחד חשוב.

צופר :

פעם היה מלך שהיה חולה במחלה נדירה ומסוכנת שאף רופא לא ידע איזו תרופה להביא לו, עד שבא רופא אחד ואמר שהמלך זקוק לאמבטיה מלאה בקולה.

באותו זמן קולה נחשב למשקה מאוד יקר ולכן ביקש המלך מכל משפחה שתביא לו בקבוק קולה לתאריך מסוים.

כל משפחה עשתה כל מה שביכולתה כדי לקנות את אותו בקבוק קולה שיציל את המלך.

אצל משפחה אחת האבא קנה בקבוק קולה ושם במקרר.

בלילה האבא ניגש למקרר וראה שם את הבקבוק ולא יכול היה להתאפק ולכן שתה קצת קולה, הרי אף אחד לא ישים לב אם ישתה מעט.

וכך כל אחד מבני המשפחה חשב כך ושתה קצת.

הגיע היום שבו צריך להביא למלך את אותו בקבוק קולה ולפתע כל המשפחה הופתעה לגלות שהבקבוק ריק!

כולם הבינו שכל אחד שתה מעט וכך זה נגמר. הם לא ידעו מה לעשות עד שהחליטו למלא את אותו בקבוק במים.

בתוך אמבטיה מלאה בקולה לא יבחינו שישפכו קצת מים.

באותו יום הם באו מאוחר שפכו את הבקבוק והלכו.

הגיע הזמן של המלך לעשות אמבטיה , הוא כולו מתרגש, נכנס לאמבטיה ומופתע היה לגלות שהאמבטיה מלאה במים! המלך כעס והסוף היה מר.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

לחוש את הקשר (פעולה)

החניכים ילמדו בפעולה שככל שהקשר עם האדם מוחשי יותר – הקשר משמעותי יותר ודורש יותר רגישות הדדית .

דילוג לתוכן