חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

צוות הדרכה פג"ז בנים

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

אכפתיות (פעולה)

מטרות:

החניכים ילמדו לפקוח את העיניים באכפתיות ולהסתכל סביבם מי זקוק לעזרה.

שלב א':
  • המדריך בוחר משימה כלשהי כגון לרוץ ממקום למקום והחניכים צריכים לעשות זאת לבד
  • לאחר כמה משימות מחלקים אותם לזוגות ונותנים משימות יותר קשות כגון: לרוץ כשהרגליים קשורות ביחד
  • אחרי זה נותנים משימה קשה ממש אבל לכל השבט
שלב ב'- סיפור:

היה פעם עיוור בודד (להאריך בבדידותו) והוא כל הזמן היה ממורמר על זה.

עד שיום אחד תוך כדי שהוא הולך לאיטו בתחנה המרכזית פגע בו ברק והוא התחיל לראות (נס רפואי..)

ואז הוא גילה שהוא מוקף באנשים…

שלב ג'

מחלקים לחניכים שקל

עושים סבב ושואלים אותם מה הם יעשו עם השקל.

שלב ד'

עוזבים רגע את השקל בצד (נחזור אליו בסיכום)

  • נותנים לחניך משימה עם קושי כגון: קושרים לו את העיניים ואומרים לו לתפוס חניך אחר ולא אומרים שלחניך הנתפס מותר לעזור.

חוזרים על זה עם משימות שונות.

לעזור זה יותר קל ממה שאתה חושב

ניתן לדבר על תנועות התנדבותיות כלשהן כמו עזר מציון, עלי שיח, חסדי נעמי וכד‘

  • עכשיו שואלים שוב את החניכים: אם עכשיו היינו נותנים את השקל מה היו עושים?

הגיוני שהחניכים יגידו שיתרמו למי שצריך וכו'..

ממשיכים בסיכום:

אנחנו מוקפים באנשים שצריכים עזרה בין אם זה קבצן/ עיוור ברחוב או חבר בלימודים/ בשבט שמתקשה..

אנחנו צריכים להיות אכפתיים, לפקוח את העיניים ולעזור למי שצריך.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

לחוש את הקשר (פעולה)

החניכים ילמדו בפעולה שככל שהקשר עם האדם מוחשי יותר – הקשר משמעותי יותר ודורש יותר רגישות הדדית .

החפץ שלי

משחק עוסק בגלות וגאולה.
כל חניך מניח חפץ ומספר משהו אישי אח"כ כל חניך מקבל חפץ של מישהו אחר וצריך לזכור של מי החפץ ומה הסיפור.

דילוג לתוכן