שלומי ניצן, סניף נוף איילון

נושא: בין אדם לחברו
תת נושא: בין אדם לחברוהקשבהכבוד הזולתשמירת הלשון
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

הדיבור המנצח (פעולה)

מתאים ל: יום חול, שבת


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


דיבור נעים- טון דיבור (פעולה)


מקדשים את הדיבור (פעולה)


 


 


 



מחלקים את השבט לשני קבוצות וכל קבוצה מקבלת הצגה שהיא צריכה להציג. חשוב מאוד להדגיש שהצגה אחת פנטומימה והשנייה מלאה בדיבורים (אפילו צעקות!!)


ההצגות:
א
. [הצגה בפנטומימה] ילד מחכה לאוטובוס, מגיע האוטובוס. הילד עולה ומסביר לנהג שאבא שלו יעלה בתחנה הבאה ואז הוא ישלם (אפשר לעשות את ההצגה יותר ארוכה ע"י הוספת פרטים כמו אישה זקנה שעולה לאוטובוס ומבקשת מאחד הנוסעים מקום לשבת. (זרמו עם הרעיון…)


ב. [הצגה מלאה דיבורים ואפילו צעקות!!] זוג הורים דופקים בדלת של המטפלת כדי לקחת את הילד שלהם ומיד כשהמטפלת פותחת את הדלת היא מתחילה לבכות ולהסביר שהוא נשרף, ההורים לא מבינים ושואלים איך זה יכול להיות והמטפלת מסבירה שהיא שכחה אותו על הכיריים והוא פשוט נשרף, ההורים מתעצבנים וצועקים: "איך זה יכול להיות?", "ממתי עושים דבר כזה?", "את משוגעת?", "מה הוא עשה על הכיריים?" וכו'. והמטפלת מתגוננת: "זה היה בטעות!", "ממש מצטערת!", "לא הייתי מרוכזת!" ועוד… תזכורת – המטפלת בוכה וההורים צועקים… בסוף יש סוף שמח – כשהרוחות נרגעות מתברר שההורים דיברו על הילד שלהם והמטפלת דיברה על הקוסקוס שהכינה… (גם כאן אפשר להוסיף דמויות אם צריך איך שאתם רוצים, תאלתרו… תזכרו: 'מדריך פנתר – מדריך מאלתר')


 


טיפ: כשיש שני מדריכים – עדיף שכל אחד יסביר לקבוצה את ההצגה, כשיש רק מדריך אחד – עדיף להכין מראש ולהביא להם את זה כתוב, אח"כ לעבור בין הקבוצות לראות איך הם מתקדמים.


 


 


הקנאצ':


אחרי הצגה א', החניכים יבינו שללא הדיבור לא נוכל להבין אחד את השני. אחרי הצגה ב' החניכים יבינו שאמנם דיבור זה חשוב אבל יותר חשוב לעשות את זה נכון ובצורה שנוכל גם להקשיב. אחרת גם כן לא נבין אחד את השני…


 


 



וכך נחדד את הנקודה ש:


כוחו של הדיבור הוא עצום ולכן אנחנו צריכים להשתמש בו, לא לשתוק כשצריך לדבר, עם זאת – כוחו של הדיבור הוא עצום ולכן כשמשתמשים בו צריך לעשות זאת בחכמה.


 


 



"למד להקשיב כדי שחבריך ידברו ולדבר כדי שחבריך יקשיבו".


 


 



 


תיוג: דיבור, כוח הדיבור, כוחו של הדיבור, השפעת הדיבור, להשתמש נכון בדיבור, לדבר יפה, בין אדם לחברו, הקשבה, להקשיב אחד לשני, חשיבות הדיבור.


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משל – רצון האב

קטע עוסק במידות.
ראה המלך את שני בניו ובלבו גמלה ההחלטה למי ייתן את כתר המלוכה בבוא היום…