חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, שבת

מחצית השקל (פעולה לשבטים הגדולים)

מחצית השקל (פעולה לשבטים הקטנים)

חוברת מידע- מחצית השקל

מחצית השקל (דף לימוד לחב”ב)

מחצית השקל (דף לימוד לבוגרים)

מטרות הפעולה
החניכים יבינו מדוע יש צורך במחצית השקל ולמה היא משמשת.

החניכים יישמו את נושא הפעולה ויתרימו מחצית השקל למכון המקדש.

מתודה

המדריך מגיע לפעולה ומספר לחניכיו בהתלהבות שעלה בישב”צ רעיון שהסניף יהיה שותף בהקמת יישוב חדש,

ובהקמתו ישתתפו בעיקר החניכים הגדולים.

שאלה: מה צריך בשביל להקים יישוב?

תשובות צפויות: בתים, אנשים (אנחנו נקים אבל לא נגור שם…), תשתיות (ביוב, חשמל, מים), בית כנסת, מזכירות,

מוסדות חינוך, מרפאה, שמירה, תרבות, סניף וכו’…

מתודה 2
חלוקת החניכים לוועדות בתחומים שונים (לפי מספר החניכים אפשר להחליט לכמה מחלקים…):
בנייה ותשתיות, קליטה, מציאת חברי מזכירות, חינוך ותרבות.
לאחר דיון של 5-10 דקות עבודה בקבוצות קטנות כל קבוצה תציג את מסקנותיה במשך שתי דקות.
המדריך יציג נתונים כמה כל דבר עולה (בניית בית אחד עולה.., מופיע בנספח)

השורה התחתונה: כדי להקים יישוב יש צורך בהרבה כסף.

שאלה: מי יממן את היישוב?

תשובה: התושבים.

שאלה: ומה עם התשתיות? כבישים, ביוב, מים, חשמל?

תשובה: המדינה. זאת האחריות שלה, זה שייך לכולם.

שאלה: מאיפה יהיה לעיריה כסף לתת לנו?

תשובה: כל תושבי העיר משלמים מיסים. חלקם משמשים לשיפור התשתיות (כבישים, ביוב מים…).

 

קישור לפ”ש ולמחצית השקל

המדריך ישיח לפי תומו שזה מזכיר לו את פרשת השבוע… השבת קוראים בבית הכנסת בשני ספרי תורה: פרשת משפטים ופרשת שקלים.

בפרשת שקלים כתוב: “זה יתנו כל העובר על הפקודים- מחצית השקל בשקל החודש” מחצית השקל היא תרומה לבית המקדש,

שניתנת מכל עם ישראל לצרכים של כל העם.

שאלה: איזה צרכים של כל עם ישראל יש במקדש?

תשובות: קרבנות ציבור, סולת של לחם הפנים, סממני הקטורת, שיפוצים במבנה, תיקוני הדרכים, שכר פועלים.

רעיון האחדות של מחצית השקל

מצוות מחצית השקל היא מצווה פרטית, אבל אם כל פרט ופרט לא יקיים אותה ח”ו לא יוכלו לקיים את מצוות המקדש שהן מצוות כלליות.

כל אחד מביא מחצית השקל. מחיבור של כל החצאים בעם ישראל נוצר השלם. אפשר לספר סיפור, מצורפות שתי אפשרויות לבחירה.

אם רוצים לשכלל יותר אפשר לתת לחניכים להציג את הסיפור (ראה נספח).

בבניית המשכן, השתמשו בכספי מחצית השקל ליצירת האדנים- הבסיסים עליהם עמדו קרשי המשכן.

הבסיס של המקדש עומד בזכות זה שעם ישראל מאוחד.

-מחלקים צ’ופר: “בתרומת מחצית השקל אומרת התורה לאדם מישראל:

תרום אתה את ה’חצי’ שלך וחברך יתרום את ה’חצי’ שלו,

כי רק החיבור של כל ה’חצאים’, ושיתוף הכלל כולו במעשה הבניין ובתרומת הקרבנות,

רק כך יבנה הבית ויתקיים המקדש השלם” (הרב ישראל אריאל)-

יישום…

הסבר מהי מחצית השקל בנספח.

את מחצית השקל התחילו לאסוף בט”ו אדר וסיימו לאסוף בראש חודש ניסן.

מי שחייב במצוות מחצית השקל הוא כל זכר מבן 20 שנה ומעלה, אבל אם נשים וילדים התחילו לשלם הם לא מפסיקים.

אוליי ישוב יהיה לנו קצת קשה להקים, אבל לאסוף תרומת מחצית השקל לבית המקדש אנחנו יכולים.

תנועת אריאל פותחת עכשיו במבצע משותף עם מכון המקדש לאיסוף תרומת מחצית השקל.

מה יעשו בכסף? ישתמשו בו לעשיית כלים לשם חידוש העבודה, להכנת בגדי כהונה,

לתשלום לחוקרים איך הדברים צריכים להיות ולעושי המלאכה.

לפעמים קורה שאנחנו שואלים את עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות בשביל בית המקדש. זאת ההזדמנות שלנו

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

משחקים

זאזו

משחק שבו כל החניכים יושבים במעגל על כיסאות, יש חניך שעומד באמצע ומנסה להתיישב על כסא ריק ומטרת החניכים לא לאפשר לו לשבת

דילוג לתוכן