חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדה עולה במדרגות

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: חומרי העשרהישיבת / לימוד צוות
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

גבורת הרוח (לימוד)

קובץ ערוך ובו הקטעים מצורף בצד העמוד

 

אברהם העברי

אברהם מביט לשמים, ילד תימהוני, מתבונן על השמש והכוכבים בוקר וערב…

מה הוא מחפש, הנער הזה?

השכנים, החברים – כולם משתחווים לעץ ולאבן, והוא מכה בהם ושובת אותם…

למה? מה חסר לו?

באברהם אבינו מתגלה נפש עצמאית משחר ילדותו. הוא הולך ומשוטט, מסגל לעצמו אורח חיים המנוגד לאורח חייהם של הוריו ומשפחתו. זה בא לידי ביטוי בדתו, בחיפוש אחר אמונתו. הוא אינו מסתפק בחברה הרדודה שסביבו, וברגע שהוא מגלה את האמת שלו, הוא נאמן לה בכל מחיר: עוזב את ביתו, עוזב את משפחתו, והולך למקום חדש. בלי לדעת מה יהיה ואיפה יחיה, הכל מתוך  אמונה חזקה בדרכו, הנותנת לו כוח לעמוד מול העולם כולו, שהאמין  אז באלילים בלבד. על כן נקרא אברהם אבינו ‘אברהם העברי’ – כל העולם מעבר אחד והוא מעברו האחר. קשה לצאת נגד כל הנורמות הדתיות, החברתיות והמוסריות  המקובלות סביבנו, אבל ברגע האמת שלנו ברורה, נלך איתה  עד הסוף, למרות הקשיים והסיבוכים.

 

מרדכי היהודי

מרדכי עומד יחידי בשער המלך, לבדו בשקו ובתעניתו. כל העם יושב במסיבות המלך, במסיבות כלי המקדש שבהן שותים ונהנים מכלי הקודש בחולין. שותים כיד המלך, נהנים מכול טוב המלוכה.. רק מרדכי יושב יחידי ובוכה, בוכה וכואב את צרות העם, וכולם ממשיכים בשלהם- שמחים וצוהלים.

כך היה גם בהמשך, כשכבר נתגלו לכולם צרת המן ומזימותיו. כל הסנהדרין ורוב העם פרשו ממנו, פרשו מדרכיו של מרדכי. “ככה לא מנהלים מאבק”, טענו, “צריך לשבת ולדבר!”. אבל מרדכי בשלו, ממשיך יחידי, ממשיך בתפילה, בצעקה ובעשיה בלתי פוסקת- ממשיך לפעול עם א-ל. הייתה מחלוקת, היו דיונים מה לעשות ואיך לפעול, אבל מרדכי שהיה בטוח בדרכיו לא נכנע, ולבסוף הרוב גם הודו לו..

גם כשישי מחלוקת וקשה להישאר יחידי בדרך, אם דרכך אמיתית היא, לשם שמים בלבד, תצליח! חשוב ללמוד ממרדכי איך לאזור כוחות ולהתמודד באומץ, ולהמשיך בדרך הייחודית והאמיתית שלך.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

ילד שמח

יופי של דני

כולנו מוגבלים, השאלה ביחס למי, והשאלה איך מתמודדים עם זה.

איש אבל ליד בית המקדש שנשרף

ואם נחרבנו…

דף מקורות ללימוד עצמי או לימוד משותף עם ההורים / צוות, מדרשוקו וכו..

דילוג לתוכן