חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
איש קורא קינות ליד בית המקדש שנשרף

שמואל נעמן, חיפה

נושא: בין אדם לחברו
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, שבת

חיסרון בית המקדש (פעולה)

 

הקטעים מצורף בקבצים המצורפים בצד העמוד.

 

 

מטרת הפעולה:
החניכים יבינו מהו חיסרון (לעומת המצב הרגיל). ומתוך כך יבינו מעט את חסרון בית המקדש בחיינו.

 

מהלך הפעולה:

נשחק תופסת (רגילה) עם החניכים. לאחר כמה תופסים שמשתנים המדריך צריך להיתפס. כשהמדריך נתפס הוא יתיישב על הרצפה ויתחיל לעשות מדיטציה ולחכות. (תארו לעצמכם את הסיטואציה…). לאחר כמה שניות, כשהחניכים ישימו לב לזה, הם לאט לאט ינסו ל”שכנע” את המדריך לחזור ולתפוס אותם. (בחלק מהמקרים החניכים יקפצו על המדריך, ישירו כדי שהמדריך ישים לב אליהם ויעשו כל מיני תנועות ידיים משונות…).

בשלב הזה, המדריך יקום ויפרוס כמה דפים עם כמה קטעים: (מצורפים בנספחים)

1. קטע מליקוטי מוהר”ן (“כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חסרון הדעת, וכשנשלם הדעת אזי נשלם כל החסרונות.”).

2. חבל נחלתו- (אנו שבנו לאדמתנו והננו בארץ ישראל במדינת ישראל. מלכות ישראל מוקמת, לימוד התורה פועם בהרבה מקומות, אבל עדיין חסרים את היסוד המקיים ומעמיד את החיים הישראליים – בית המקדש. הזרמת החיים האלוקיים של התורה ושל העבודה היא דרך הלב האלוקי של עם ישראל – בית המקדש, וכאשר אנו חסרים זאת הן התורה והן כל הקשר בינינו לבין רבש”ע פגום וחסר.).

3. המהר”ל- (“בזה הפרק נבאר לך, עם שהוא יתברך בטל כתר שולטן מעל ראשינו, ובין האומות ירודים ושפלים נתן אותנו, גם בית המקדש חרב בעוננו, ופסק קרבן ניחוחנו, הלא הכתר שהוא גדול מכל כתר, ושֻׁלטן מכל שֻׁלטן, לא סר מעלינו. ועם כי מעט אנו יודעין ממנה, הלא מצער היא ותחי נפשנו”.)

4. הרב קוק- (“במצוות המקדש, וכל התלוי בהן, ובכל המצוות התלויות בארץ בכלל, נכר שנוי הצביון של תכונת האורה הרבה מאד, והן אינן במלואן גם לפי תכונת ההלכה כי-אם כשהאֻמה עומדת במצבה היותר מלא. )

 

 

לסיכום

מהמשחק ומקטעים רואים בבירור כי גדולי ישראל מדברים על חסרון בית המקדש אך אנו לא שמים לב לחיסרון זה מפני שאנו רגילים למצב נתון שאין בית מקדש. וזה בדיוק כמו ההבדל בין לשחק תופסת רגילה ואז להוריד את התופס, ומנגד לשחק תמיד תופסת ללא תופס שאז לא מרגישים בחסרון המשחק. מטרתינו, כעם ישראל להעלות את המודעות ואת ההרגשה בחסרון בית המקדש, ועל ידי כך נבנה את בית המקדש במהירה בימינו, אמן.

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן