הפעולה הקודמת – מי אני
הפעולה הבאה – המשפחה שלי
מטרות הפעולה:
-
אני בעיני החברה – כיצד אני נתפס בחברה
-
עין טובה
עזרים:
-
תמונות
-
פתקים עליהם כתובים תכונות, חלומות, תחביבים (אפשר לראות דוגמאות בנספחים של הפעולה הקודמת)
-
מעטפות לפי מספר הבנות
מהלך הפעולה
המדריכות יפזרו בחדר כל מיני תמונות, תכונות, חלומות, תחביבים…כל חניכה תקבל מעטפה ותכניס
למעטפות של הבנות האחרות תכונות טובות שיש בהן, דברים שמאפיינים אותן…
זה ממש דומה למה שעשינו בפעולה הקודמת רק הפוך…
המדריכות יספרו משל קצר על אב ובן שמראה שאיך שאנחנו נתנהג ונתייחס אחד לשני ככה יתייחסו אלינו:
איש וילדו הקטן טיילו יחדיו ביער, לפתע מעד הילד ועיקם את רגלו. "איי" צעק הילד בכאב, "איי" ענה לו קול
מן ההרים. הילד, שהקול הפתיעהו, הסתקרן וקרא "מי זה"? הקול ענה לו: "מי זה"? מאוכזב ומעוצבן מכך
שלא קיבל תשובה צעק הבן: "פחדן, מי אתה?" והקול ענה לו: "פחדן, מי אתה?" הביט הבן באביו בתמיהה
ושאל: "אבא, מה קורה כאן?" "שים לב", השיב לו האב. "אני אוהב אותך!" צעק האב, "אני אוהב אותך!"
השיב לו הקול מבלי להתמהמה. "אתה נהדר", "אתה נהדר" – השיב הקול. אך הבן עדיין לא הבין מה קורה.
הסביר לו האב: "אנשים נוהגים לכנות תופעה זו כ"הד" אבל למען האמת יש לכנותה "החיים". החיים תמיד
מעניקים לך חזרה מה שאתה מעניק להם החיים הם המראה של פעולותיך. אם הנך רוצה לקבל אהבה מסביבתך,
תן אהבה. אם הנך רוצה שינהגו כלפיך באכפתיות, נהג כלפי אחרים באכפתיות. אם הנך רוצה יחס של הבנה וכבוד,
תתייחס לחיים סביבך יחס של הבנה וכבוד. אם הנך רוצה שאנשים יהיו מבינים וסבלניים יותר כלפיך, היה מבין
וסבלני יותר בעצמך. חוק טבע זה שנקרא "הד" חל בכל מישורי חיינו".
לסיכום
החברה שמסביבנו רואה אותנו ומתייחסת אלינו בדיוק כמו שאנחנו מתנהגים ומתייחסים למי שסביבנו. אנחנו צריכות לשים לב אם אנחנו מתנהגות כלפי הסביבה כמו שהייתי רוצה שיתנהגו אלי, ואם לא לפעול לשינוי, לא להישאר במצב אם את יודעת שהוא לא טוב ונכון לך.