מטרת הפעולה:
החניכים יפנימו שבשבילם נברא העולם וכל הכוחות שלהם והמציאות שלהם נתונים מה’ כדי להגשים את השליחות שלהם ולהוסיף מהטוב שבהם בעולם.
עזרים
-
פתקים של מקצועות ותארים.
-
5 פתקים לכל חניך.
שלב 1
המדריך יחלק לחניכים 4 פתקים ועל כל פתק כל חניך יירשום את השם שלו בראש הכרטיס. ומתחת עובדה כלשהי ( לדוגמה: תהילה, יש לי 4 אחים. תהילה, אוהבת לאכול מרק)
עם הקלפים האלה החניכים ישחקו לשון הסבר המשחק לשון .
שלב 2
המדריך יפזר על הרצפה פתקים עם מקצועות ותארים. (לדוגמה: רופא, אמא, רב ראשי, מדריכה. ) ויתן לחניכים לסדר לפי סדר החשיבות לדעתן.
שלב 3
החניכים יתחלקו לזוגות וישחקו “הראי”. הסבר המשחק הראי
שלב 4
כל חניך ירשום לעצמו על פתק 5 דברים טובים שהוא עשה היום.
סיכום
לכל אחד מאיתנו יש שליחות, “בשבילי נברא עולם”, יש בי מה לתת, ה’ יתברך נותן לכל אחד את הכלים והנתונים, הכשרונות, והכוחות המדויקים לו בשביל למלא את שליחותו, בשביל להאיר את העולם!
במשחק הראשון ראינו שלכל אחד יש עובדות אחרות שמיוחדות רק לו. במשחק השני- לכל אחד יש תפקיד שונה וצריך את כולם! צריך שכל אחד ימלא ב100% את התפקיד שלו.. במשחק השלישי- ראינו שגם אם יש משהו ש”נראה” כמוני הוא לא אני, במהותו. כשכותבים על פתק זה עוזר להבין ולחדד לעצמך שבאמת צריך אותי. אם אני לא הייתי – אף אחד לא היה עושה. היום הקב”ה החליט שהעולם צריך אותי!!!