חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשלח ע"י צוריה, סניף ק. ארבע.

נושא: ארץ ישראל
תת נושא: ארץ ישראלקדושת הארץ
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

קדושת ארץ ישראל (פעולה)

מתאים ל: שבת

מטרת הפעולה:

החניך יבין שבארץ ישראל ישנה קדושה מיוחדת שקושרת אותנו אליה, והיא לא סתם ארץ ככל הארצות.

 

עזרים:

  • חבילת קלפים של “סט”
  • בד לקשירת העיניים
  • חפצים למישוש

 

מהלך הפעולה:

נשחק ‘סט’- משחק ובו קלפים המרכיבים סטים שונים,

 בכל פעם פותחים 12 קלפים והראשון שזיהה סט- מקבל אותו.

 

נקשור לאחד החניכים בד על העיניים ונבקש ממנו למשש חפץ כלשהו ולאר את החפץ.

מובן שהחניך לא יידע לומר חלק מהפרטים, כמו למשל: צבע, כיתוב וכו’.

 

נספר על רבי מנחם מנדל מויטבסק שעלה לארץ, צם 40 יום ועשה סעודה גדולה.

שאלוהו מדוע וענה שכעת גילה שבאמת ארץ ישראל כולה יהלומים!

ר’ מנחם מנדל הוסיף ואמר שוודאי שהארץ מרגליות אבל בעיניו המוגבלות לא ראה זאת עד עתה

ולכן כעת כשהתגלה לו הדבר הוא עושה סעודה גדולה!

 

נניח לפני החניכים 2 כרטיסים ועליהם מצויר יהודי וצרפתי.

 נתאר בצורה משכנעת כמה הצרפתי אוהב ומחובר למולדתו

נשאל: מה ההבדלים המהותיים בינו לבין יהודי המחובר לארצו?

ניתן לחניכים לענות ע”י סבב תשובות או דיון.

 

 

סיכום:

במשחק סט- הסטים קיימים כל הזמן, ואם אנחנו לא רואים אותם- זה חוסר בנו- לא בהם.

כך גם בחפץ שהחניך מישש- הפרטים קיימים, אך עינינו עצומות מלראותם.

 

מהסיפור על רבי מנחם מנדל גילינו שגם בארץ ישראל יש דברים שקיימים ואנחנו לא מצליחים לראות אותם.

 לארץ ישראל יש קדושה ומעלות רבות, ובאופן פשוט אנחנו לא רואים אותם ויכולים לחשוב שזו סתם אדמה.

 

הקשר בין יהודי לארצו נובע מהקשר בינו לבין הקב”ה ומהבטחת הארץ לעם ישראל ע”י הקב”ה.

זהו קשר הנובע מהסגולה והקדושה הטמונות בעם ישראל ובארץ ישראל.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

לימוד על ארץ ישראל

מקור עוסק בקדושת הארץ.
לימוד משותף קצר על הקשר בין עמ”י לא”י ועל תפקידנו ביישובה וטיפוחה.

דילוג לתוכן