חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חנוכיה

מחלקת הדרכה

נושא: במעגל השנה
תת נושא: במעגל השנהחנוכהתרבותתרבות ופנאי
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

הכיוון מערב

הפעלות לחנוכה לכל המשפחה…

משחק הסביבון

כללי המשחק:

כל אחד בתורו מסובב את הסביבון ופועל עפ"י האות שיצאה בסביבון:

נ-נס. על המשתתף לספר נס שאירע לו בשבוע האחרון.

ג-גן. המשתתף יבחר משחק מגיל הגן/ הילדות וכל המשפחה תשחק במשחק הנבחר במשך 5 דקות. (מיועד לגיבוש המשפחה…)

ה-הכרת הטוב והודאה. על המשתתף לספר על משהו טוב שעשה לו אחד המשתתפים האחרים + משהו שהוא רוצה להודות עליו לקב"ה.

פ-פרס. השחקן יקבל ממתק מתוך קערת הממתקים.

הרקדה משפחתית

"אחרה הדלקה ראוי להאריך בשירים ופיוטים עד משך חצי שעה על כל פנים. ואחר זה ראוי לספר לבניו ולבני ביתו הניסים והנפלאות, מפי סופרים וספרים, שעשה לנו עם קדוש, יוצרנו ובוראינו, יתברך שמו ויתעלה, בימים ההם בזמן הזה, בכדי שיתנו שבח והודאה לו יתברך שמו על זה." (יסוד ושורש העבודה, שער שנים עשר)

יצירה מתוקה – הכנת מטבעות שוקולד!

נחפש מטבעות בעלות ציור וכיתוב בולטים ככל היותר (רצוי מטבעות ישנים), נגזור חתיכות מרובעות קטנות של ניר אלומיניום ונצפה את אחד הצדדים של המטבע.

נלחץ את הנייר למטבע בעזרת האצבעות עד שנראה את התבליט על ניר האלומיניום, כדי שהכיתוב יבלוט יותר נעבור עליו שוב בזהירות בעזרת שיפוד חלק (מקל קרטיב לדוגמא).

כעת נמיס שוקולד בכמות הרצויה, נהדק את הנייר לשולי המטבע, נוציא את המטבע ולתוך העיגול שנוצר ניצוק בזהירות רבה מעט מהשוקולד המומס, נחליק את השוקולד מלמעלה בעזרת כלי.(ניתן גם למרוח שכבה דקה של שוקולד בעזרת מכחול על התבליט מבפנים ולאחר מכן להוסיף כמות נוספת שתעבה את המטבע, בצורה כזו התבליט לא ייפגע).

נכניס את ניירות האלומיניום עם השוקולד למקפיא, לאחר רבע שעה נוציא אותם, נקלף את הנייר ונקבל חופן מטבעות שוקולד תוצרת בית!

(מתוך אתר "הלול")

לימוד לחנוכה:

"בשם אמו"ז [=אדוני מורי וזקני], שבאר מחלוקת בית הלל ובית שמאי אי מוסיף והולך או פוחת, ואמר שיש בנר עניין המאיר והשורף, והוא לשרוף הפסולת ולהבהיר הפנימיות – אש התשוקה אליו יתברך. ובית שמאי סבר כי מקודם צריך להיות סור מרע וזה פוחת והולך, ובית הלל סבר שהעיקר להיות מוסיף והולך ובזה ההתלהבות המאיר בו מטהר גופו ומבעיר ממילא הפסולת…כי המה באמת ב׳ דרכים יש מי שהולך בכח הפחיתות של הכנעת הגוף, ויש מי שהולך ע"י תוספות אור הנפש והפנימיות וזה אחד המרבה ואחד הממעיט. וכו".

(שפת אמת לחנוכה, שנת תרנ"ד, עמ' 233)

שאלות

– מה היתה המחלוקת בין בית שמאי לבית הלל בעניין הדלקת נרות חנוכה?

– מהן שתי הדרכים בעבודת ה׳ שמייצגת כל שיטה עפ"י השפת אמת?

– שאלת מחשבה אישית: באילו דברים בחיים נכון לנו לפעול באופן של סור מרע והכנעת הכוחות השליליים ובאילו דברים נכון לפעול באופן של תוספת טוב?

"התחדשותם וריבויים של נרות חנוכה בכל יום

מלמדים שאסור לו לאדם להיות כזקן שדועך ונגמר.

אלא צריך להתחדש בכל יום.

כל עיקר נפלאות חנוכה,

שאפשר להמשיך אורות גדולים -עניינים שברוח- גם בימי חול פשוטים."

(ר' נחמן מברסלב)

שאלות:

– האם אנחנו מצליחים להתחדש בכל יום? במה?

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן