חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הנגשה

מחלקת הדרכה

נושא: בעלי מוגבלויות
תת נושא: בעלי מוגבלויותכלים להדרכה
סוג פעילות: חומרי העשרה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: עמוקה, קלילה

עקרונות התאמת פעולה לחניך צמי”ד

מתאים לשבת, יום חול

 

דף עקרונות צבעוני ומעוצב ניתן להוריד בנספחים שבצד –>

עקרונות התאמה פעולה לחניכי צמיד

המחשה

המחשה מסייעת להבין מסרים מורכבים ומופשטים.

המחשה יכולה להיות באמצעות סיפורים, הצגות, תמונות, מצגת, ספר קומיקס, תאטרון בובות ועוד.

 

הדרגתיות:

על הפעולה להיות הדרגתית ומובנית- מהפעילות הקלה לקשה והסברים בשלבים מובנים, כדי להקל על החניך

עקביות:

מעניקה לחניכים ביטחון והרגשת שליטה במצב.
העקביות תהיה בפעילות יומית/שבועית, פרטית או משותפת עם שאר החניכים.

יום ושעה קבועים לפעילות וכו’..

חזרתיות:

נחזור על תוכן הפעולה בצורות שונות- מתודות, משחקים, סיפורים והצגות.
החזרתיות חשובה ועוזרת  לחניכי צמי”ד להפנים טוב יותר את מה שראו, שמעו וחוו.

 

תיווך:

החניך המשולב זקוק לתיווך. התיווך כולל  כל מה שנדרש מהמדריך ומחברי השבט לעשות על מנת שחניך הצמי”ד יבין את המשימה ויוכל להשתתף ולהיות חלק. התיווך יכול להיות בהסברים, המחשות שימת לב לחניך ולצרכיו וכו’..

פיצוי והדדיות:

פיצוי- אם חניך הצמיד לא מסוגל לבצע חלק מהמשימות בפעולה, נדאג שבשאר הפעולה הוא יוכל להשתתף

והעקרון השני- הדדיות- החניך מצידו מבין כי אינו יכול להשתתף בכל הפעילויות, והשבט מן הצד השני  מבין שחלק מהפעילויות יהיו מותאמות לחניך הצמיד. תפקיד המדריך הוא לשמור על האיזון.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

חינוך נפרד

קטע עוסק בקדושה.
זה שנים רבות מתנהל ויכוח לגבי יתרונותיו האפשריים של החינוך המעורב מול חסרונותיו. אמונה ברוורמן מביעה את דעתה בנושא.

דילוג לתוכן