חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדה עולה במדרגות

אגף ההסברה של מרכז ליב"ה

נושא: במעגל השנה
תת נושא: במעגל השנהיום העצמאותפסח
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, שבת

יציאת מצרים- על שום מה? (פעולה)

 

שאלה לדיון: מה הקשר בין יציאת מצרים להקמת מדינת ישראל?

משחק: פרה עיוורת.

מתודה: מסובבים בקבוק, צד אחד בעד, צד שני נגד. כל פעם מסובבים ומעלים נושא מסוים או שאלה ומי שיצא לה בעד אומרת את הדעה בעד ומי שיצא לה נגד אומרת נגד.

שאלות למתודה:

  • האם יש עניין ליציאת מצרים ללא מעמד הר סיני?
  • האם מספיק רק יציאת מצרים והגעה לארץ ישראל?

משחק: מביאים ל2 חניכים חתיכת צמר גפן שווה, והם עושים תחרות מי מגיע לנקודה מסוימת יותר מהר.

להסביר אחרי המשחק שמניע את הכל זה הרוח.

קטע:

מדרש תנחומא, פרשת בראשית.

שאל אדריאנוס לעקילס

על מה העולם עומד

אמר לו על הרוח

רצונך לידע?

הבא גמל

והביא גמל

ונתן משאו עליו

אמר לו עמוד ועמד

שב וישב

נתן עליו יותר ממשאו ונתן חבל על צוארו

אמר לו למשוך, משך זה מכאן וזה מכאן

חנקו את הגמל.

אמר לו אמור לגמל שיעמוד.

אמר לו אדריאנוס אתה חנקתו והוא יעמוד?

אמר לו ומה הרגתי אותו או שמא חסר אחד מאיבריו?

אמר לו הוצאת את רוחו !

אמר לו ומה אם הגמל לא היה סובלו ולא סבל את משאו אלא הרוח שבו,

מלך מלכי המלכים הקב”ה אין רוחו סובל את העולם כולו ?!

שתק אדריאנוס.

 

סיכום:  חשוב להדגיש!

ראינו שכמו שהגמל לא יכול להחזיק רק עם הגוף ומה שמחזיק אותו זה הרוח, כך גם עם ישראל- בלי התורה, עם ישראל לא יכול להתקיים, “קודשא בריך הוא ואורייתא וישראל חד הוא”. עם ישראל לא מתקיים בלי התורה, וכך גם מדינת ישראל. בלי הרוח, בלי הזהות היהודית שמניעה את הכול מבפנים אין למדינת ישראל תכלית.

נחזור לתחילת הפעולה, הקשר בין מדינת ישראל ליציאת מצרים הוא שכמו שביציאת מצרים, המטרה הייתה מעמד הר סיני וקבלת התורה, כך גם במדינת ישראל, המטרה היא להקים פה ממלכת קודשהגענו לארץ רק בשביל מטרה אחת- להקים פה ממלכת כהנים וגוי קדוש! ולכן מה שמחייה את המדינה שלנו באמת זו הזהות היהודית של המדינה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

אחריותנו על המדינה

קטע עוסק במדינת ישראל.
“ראשית צמיחת גאולתנו” – הוא המטבע שטבעו רבני ירושלים וחכמיה,
להגדרת תקופתנו.

דילוג לתוכן