שלב א’:
החניכים ישחקו מלך התנועות- המדריך יוציא החוצה מתנדב ויבחר מתנדב אחר להיות “מלך התנועות”.
כל החניכים יעמדו במעגל, מלך התנועות יעשה תנועה וכל החניכים יעשו את אותה התנועה אחריו. אחרי כמה פעמים מלך התנועות יחליף תנועה וכל החניכים אחריו.. (לדוג’- מלך התנועות מוחא כפיים מיד כל החניכים מוחאים כפיים, באיזשהו שלב מלך התנועות מניף ידיים למעלה וכל החניכים אחריו..)
החניך שיצא החוצה,ייכנס ויצטרך לזהות מיהו מלך התנועות.
שלב ב’:
החניכים יסתובבו בחדר, כשהמדריך ימחא כף, הם יעצרו וכל חניך יגיד משהו טוב שיש במי שהוא נעצר מולו.
עושים כמה סבבים כאלה.
שלב ג’:
החניכים ישבו במעגל ויעצמו עיניים.
המדריך ייגע באחד החניכים ואומר תכונה טובה (למשל- תמיד מתנדב לעזור) החניך יפקח עיניים ויצביע על הילד שבעיניו תמיד מתנדב לעזור, ויעצום שוב את עיניו.
המדריך נוגע באותו חניך (שתמיד מתנדב לעזור :)). ואומר תכונה נוספת (לדוג’- מקשיב באמת), החניך פוקח עיניים ומצביע על ילד שלדעות מקשיב באמת וכך ממשיכים…
צופר:
וידע זאת כל אדם
אני עם כוחותי ותכונותי
פרצוף פני וסגולות נפשי
יחידי בעולם
בין כל החיים עכשיו
אין אף אחד כמוני
בדורות שעברו לא היה כמוני
ועד סוף הדורות לא יהיה כמוני
ואם כך
בוודאי הקב”ה שלחני לעולם
בשליחות מיוחדת
ששום אדם לא יכול למלאותה
רק אני בחד פעמיותי.
לסיכום:
לכל אחד יש כוחות מיוחדים שהוא צריך להשתמש בהם. אין מה לנסות לחקות אנשים אחרים (כמו ב”מלך התנועות”) אלא צריך לדעת במה אני טוב ולהוציא את הכוחות שלי לעולם.
אפשר לראות את זה גם בפרשת ויחי יעקב מברך את הילדים שלו- השבטים. ומראה להם את הכוחות המיוחדים שיש להם להביא את הקץ והגאולה.
2 תגובות
ואוו פעולה מהממת!!
ממש!!!
תודה רבה!!:)