חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערב
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

ערב בלונים מורחב ומשודרג

מתאים ל: יום חול

הקדמה למדריך:

בלון הינו עזר משחק צבעוני וחגיגי, ובעזרתו ניתן לבצע פעילות ענפה ועליזה שבצידה חוויה והנאה.

הפעילות המוצעת ביום בלונים מיועדת להתבצע בתחנות.

בכל תחנה יעסקו המשתתפים בפעילות שונה.

במהלך היום כולו יעברו המשתתפים בין התחנות בקבוצות קבועות, על פי סדר ולוח זמנים שנקבעו מראש, כך שכל קבוצה תפעל בכל התחנות.

מומלץ למנות מפעילים קבועים בכל תחנה.

 

יש להכין בכל תחנה את הציוד הנדרש.

 

עזרים:

  • בלונים בגדלים, בצורות ובצבעים שונים
  • טושים צבעוניים לא מחיקים (על בסיס ספירט)
  • עיתונים ישנים
  • דבק פלסטי
  • חבל
  • גומיות
  • חומרי יצירה שונים

 

הצעות לתחנות:

1. תחרויות ניפוח בלונים:

— ניפוח במצבים שונים: עמידה, עמידה רגל על רגל, עמידה על רגל אחת, ישיבה מזרחית, שכיבה, תוך כדי ריצה וכו’.

על כל משתתף להרחיק את הבלון למרחק הגדול ביותר על ידי חבטה, מכת אגרוף, בעיטה, נשיפה, נגיחה, בעזרת צלחת חד פעמית.

התאגרפות: משחק בזוגות. כל משתתף מנפח שלושה בלונים, מתחלקים לזוגות, על כל זוג להתאגרף עד לפיצוץ כל הבלונים כאשר כל משתתף אוחז ביד אחת בבלונים שניפח.

כל משתתף מנפח בלון. מפזרים בחדר חפצים שונים. על המתחרים לאסוף חפצים תוך כדי שמירת הבלון באוויר ללא מגע בקרקע. מנצח זה שאסף את מספר החפצים הגדול ביותר.

 

2. תחרויות פיצוץ בלונים:

הצעה יעילה: כדאי למתוח את הבלונים מעט לפני שמנפחים אותם. ורצוי שהבלון לא יהיה מנופח מדי.

כל משתתף יקבל לידיו בלון וינפח אותו. על המשתתפים לפוצץ את הבלון.

לפניכם רעיונות כיצד לבצע זאת ביחידים ובזוגות.

משחקים ליחידים: כל משתתף ינפח בלון וינסה לפוצץ אותו על ידי ישיבה עליו, דריכה ברגל אחת, לחיצה בין הברכיים או הקרסוליים, לחיצה עם הזרוע כשהבלון על המותן, בין שתי כפות הידיים, שכיבה על הבטן או הגב, גלגול, עם הברך או המרפק.

ניתן לשלב פיצוץ בו זמנית של שני בלונים או יותר על ידי איברי גוף שונים.

 

אפשרות נוספת: בלון קשור לגבו של כל משתתף.

על המשתתף לפוצץ את הבלונים של חבריו למשחק תוך שמירה על הבלון שלו.

מנצח האחרון שנשאר עם בלון מנופח.

אפשר לפוצץ את הבלון בידיים או בעזרת סיכה.

 

משחקים לזוגות: כל זוג מנפח בלון אחד. בני הזוג מנסים לפוצץ את הבלון על ידי חיבוק

כשהבלון נמצא באזור הבטן, גב לגב כשהם נשענים זה על זה, בשכיבה האחד על השני,

 ראש לראש וכו’.

 

3. מרוצי שליחים:

רצוי שהמשחק ייערך במגרש או בחצר מרווחת. המשתתפים יתחלקו לשתי קבוצות שיתחרו זו בזו. כל קבוצה תקבל בלון.

ייקבע קו זינוק ומולו במרחק הנתון לשיקול דעתו של מפעיל התחנה יונח חפץ שאליו יש להגיע.

המשתתפים ירוצו בזה אחר זה, כל משתתף ירוץ בתורו תוך אחיזה בבלון בצורה שתיקבע. מנצחת הקבוצה שכל חבריה סיימו לרוץ אל החפץ.

 

צורות ריצה שונות עם הבלון: בין הרגליים, זריקה באוויר ללא נגיעת הבלון בקרקע, בזוגות כשהבלון מוחזק על ידי שני בני הזוג בעזרת הבטן או הגב,

כשבלון מונח על גבי צלחת חד פעמית, או בתוך כוס חד פעמית.

 

4. משחקי קבוצה (ניתן לחלק לשתי תחנות או יותר)

שתי קבוצות עומדות זו מול זו, ובמרכז החלל או המגרש עובר קו חוצץ.

כל קבוצה מקבלת ארבעה בלונים.

על כל קבוצה להעביר את הבלונים שבתחומה לאזור של הקבוצה השנייה ללא פיצוץ הבלונים או נגיעתם בקרקע.

מנצחת הקבוצה שהעבירה ראשונה את כל הבלונים.

שתי קבוצות מתחרות באיסוף מירב הבלונים המפוזרים על הרצפה.

לכל קבוצה יש נקודת איסוף בלונים בצורת עיגול המסומן על רצפת חלל הפעילות בקצה אחר של המגרש. בידי כל משתתף צלחת חד פעמית,

על המתחרים לחבוט בבלונים בעזרת הצלחת על מנת לאוספם לעיגול (אסור לגעת בידיים).

מנצחת הקבוצה שאספה יותר בלונים.

 

5. סיפורי בלונים

כל משתתף מקבל בלון על פי בחירתו. רצוי לאפשר בחירה של בלונים בגדלים, בצורות ובצבעים שונים. על כל משתתף לחבר או לצייר סיפור בהתאם לבלון שבחר. 

רעיונות לנושאים:

  • אם הייתי עף עם הבלון מעל הסניף, מה הייתי רואה
  • לאן הבלון רוצה לעוף, מה הוא רואה
  • מה עוד אפשר לעשות עם הבלון שבחרתי
  • את מי פוגש הבלון כאשר הוא עף
  • משחק בלון שאני אוהב במיוחד
  • מה מזכיר לי בלון

 

ניתן לכתוב את הסיפור על גבי הבלון או על דף נייר.

מומלץ לפרסם את הסיפורים בחוברת קבוצתית או על הקיר.

6. בלון יצירתי:

הכנת פסל קבוצתי מבלונים – לצורך הדבקה ניתן להיעזר בנייר דבק. ניתן לשלב חפצים נוספים.

ציור וצביעה על בלונים – הכנת בלון כמתנה לחבר, להורים, לאחי הקטן. חשוב להשתמש בטושים על בסיס ספירט בלבד.

הכנת ראשי ליצנים – על גבי הבלון יעוצבו הפנים של הליצן. את חלקי הפנים (אף, אוזניים, עיניים ופה) ניתן ליצור מעיסת נייר עיתון ודבק פלסטי,

או לציירם על גבי הבלון בלורדים על בסיס ספירט. ניתן גם לרכוש חלקי פנים שונים בחנויות המוכרות ציוד יצירה.

חיה דמיונית – על ידי הדבקת חלקי בריסטול צבעוני של ידיים רגליים זנב וכו’ על גבי הבלון.

בסיום היום ניתן לקיים תערוכה מיצירות המשתתפים.

7. שרשרת בלונים

מותחים חבל לאורך חלל הפעילות. כל משתתף מקבל בלון.

עליו לכתוב על גבי הבלון מספר תכונות המאפיינות אותו,

דברים שהוא אהב לעשות או כל רעיון אחר, ולתלות את הבלון על החבל בעזרת גומייה.

המשתתפים יקראו את הכתוב על הבלונים וינסו לזהות למי שייך כל בלון.

בסיום היום ניתן לתלות לקישוט את שרשרת הבלונים במקום מרכזי.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

העין הטובה של הרב קוק

כולם חשבו שהם חוטאים רשעים, והרב קוק הוא זה שידע לראות באותם קיבוצניקים את האמת הפנימית.

להאציל סמכויות

לימוד על חשיבות האצלת סמכויות בצורה נכונה שמאמינה בכוחם של המבצעים.

אין הדבר תלוי אלא בי (פעולה)

פעילות בנושא:גוש קטיף.
בניית גישה של אחריות כלפי מדינתישראל,
הפועלת לעיתים כנגד הערכים והאמונות הבסיסיות ביותר שלנו וכנגד אדמתה שלה

דילוג לתוכן