חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערבפעילויות לחופש
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

ערב אי המטמון

 

מתאים ל: יום חול

 

מהלך הפעולה:

  • חידות בסימן בלש
  • היכרות עם הספר אי המטמון, מה קרה בו ?
  • להקריא 3 חידות לכל הקבוצות עם פרסים
  • ואז חוזרים לחדרים – מתחילים כל קב’ מסלול אי המטמון למשך שעה וחצי .

לפני הפעולה על כל מדריך להחביא את כתבי החידה,

יש לציין עליהם את שם הקבוצה.

 

 

כתבי חידה:

1. השוד שלא היה

הגברת לוי התקשרה למשטרה והודיעה כי פרצו לביתה וגנבו לה את כל התכשיטים.

שרלוק הבלש הגיע לחקור ושמע ממנה את הסיפור הבא :

“הגעתי הביתה אחר הצהרים מהעבודה וראיתי כי דלת הבית פרוצה.

נכנסתי לדירה וראיתי שמישהו הפך את כל הדירה בחיפוש אחר תכשיטים.

החבאתי את התכשיטים בתוך המקפיא שלי וגם לשם הגנב הגיע.

המקפיא היה פתוח והרצפה שתחתיו הייתה מלאה מצרכים וקוביות קרח.

התכשיטים נעלמו”.

שרלוק חשב לרגע ואז אמר לה : “גברת לוי, את משקרת !!!”.

איך הוא הגיע למסקנה הזו ?

 

2. הרכבת שירדה מהפסים

בוקר אחד, ארעה תאונה לרכבת בדרכה מירושלים לחיפה והיא ירדה מהפסים.

שרלוק הבלש הוזמן לחקור את נהג הקטר לגבי התאונה.

הנהג סיפר : “נסעתי במהירות הרגילה ולא הבחנתי במשהו חריג.

הקטר שאני נוהג בו הוא די ישן ומעלה הרבה עשן.

העשן הסתיר לי את השמשה הקדמית ולא ראיתי את הסלע הגדול שהתגלגל ונחת על המסילה. התנגשתי בסלע והרכבת ירדה מהפסים”.

שרלוק חשב לרגע ואז אמר לנהג הקטר :

 “לא היה ולא נברא – התאונה באשמתך !!!”. איך הוא ידע ?

______________________________

למדריך- להדפיס פתרונות ורמזים:

השוד שלא היה (רמז) – תתרכזו בדברים שנפלו מהמקפיא ונמצאו הרבה זמן על הרצפה.

הרכבת שירדה מהפסים (רמז) – תתמקדו בעשן שהסתיר את השמשה הקדמית.

מי שבר את החלון ? (רמז) – תזכרו היכן נמצא שברי הזכוכית המנופצת.

של מי הביצה הזו ?(רמז) – שימו לב שהשועל סיפר כי הביצה נפלה מעץ גבוה

הכובע שעף ברוח (רמז) – יוסי סיפר שהיתה רוח חזקה שהעיפה את הכובע משארו.

רוח כזו יכולה להעיף עוד דברים בקלות

השוד שלא היה (פתרון) – קוביות קרח שהוצאו מהמקפיא מפשירות בתוך דקות והופכות למים.

 לא יתכן שגברת לוי מצאה קוביות קרח על הרצפה כשחזרה הביתה.

הרכבת שירדה מהפסים (פתרון) – כאשר הרכבת נוסעת קדימה,

העשן הנפלט מן הארובה שבגג הקטר, עף לאחור.

לא יתכן שתוך כדי נסיעת הרכבת העשן עף לפנים והסתיר את השמשה הקדמית.

מי שבר את החלון ? (פתרון) – אם אכן כדור פגע בחלון מבחוץ ושבר אותו,

שברי הזכוכית היו צריכים להתפזר על רצפת החדר ולא בגינה.

מכאן שהחלון נשבר מתוך החדר,

כנראה ע”י הבן שהמציא סיפור משלו כדי לא להודות באשמה.

של מי הביצה הזו ?(פתרון) – ביצה שנופלת מעץ גבוה

(או אפילו כאשר היא מחליקה מהיד, במטבח) נשברת.

לא יתכן שהשועל מצא אותה שלימה בתחתית העץ.

הכובע שעף ברוח (פתרון) –

הרוח החזקה שהעיפה את הכובע, היתה מעיפה בקלות שטר כסף.

לא יתכן שהשטר נח על הרצפה ברוח החזקה וחיכה שיוסי ירים אותו.

 

הפעילות:

 

 מס’ 1:

לשבטים הצעירים

לכו ליד _____, ושם תמצאו כתב סתרים ובו תמצאו חידה, בהצלחה .

 

30 20 6 * 30 10 4 *

8 4 200 * 5 40 50 5 30 400 * 6 300 40 * 400 40 90 1 6 * 20 400 2 * 60 400 200 10 40 * 6 2 6 * 8 10 4 5 .

 

מספר 2:

שודדים מתקרבים אל האונייה בה אתם נמצאים .

אתה מסתתר מאחורי צוק, והעוגן מתחיל לצוף והאונייה מתחילה לברוח ,

מצאו בקבוק ומילאו אותו חול ,כדי לתקוע את העוגן שהאוניה לא תברח,

 ושימו הבקבוק בחדר ____________ ליד ה___________

שם מחכה לכם חידה נוספת .

 

מספר  3 :

של מי הביצה הזו ?

יום אחד ראה האריה את השועל מטייל ביער ובידו ביצה.

שאל אותו האריה מאיפה הביצה והשועל סיפר : “טיילתי ביער ולפתע ראיתי כי על הרצפה,

 מתחת לעץ גבוהה, מונחת ביצה. הסתכלתי למעלה וראיתי בראש העץ קן ציפורים.

טיפסתי אל הקן וראיתי שאין בו ציפורים או ביצים נוספות והבנתי שזהו קן נטוש.

הבנתי כי הביצה נפלה מן הקן אל הרצפה אך לא היה למי להחזיר אותה אז לקחתי אותה לעצמי.”
האריה ידע כי השועל נוהג לגנוב ביצים מקינים אך לא יכול היה להוכיח זאת.

הוא קרא לשרלוק הבלש לעזרתו.

שרלוק שמע את הסיפור של השועל ואמר מיד כי השועל משקר וכי לקח את הביצה מתוך הקן.

איך הוא ידע ?

אם אינכם יודעים בקשו מהמדריך רמז.

כיתבו בדף את הפיתרון ושימו הדף ב- _________

ושם מחכה לכם משימה סודית ….

 

מספר 4 :

מי שבר את החלון ?

אדון ששון חזר הביתה מן העבודה וגילה שהחלון באחד החדרים מנופץ.

הוא הביט מבעד לחלון וראה על הדשא תחתיו את שברי הזכוכית של החלון.

הוא קרא לבנו ושאל כיצד זה קרה. הבן סיפר כי ילדים שיחקו בגינה בכדור,

בעטו את הכדור אל החלון ושברו אותו. הילדים נעלמו לפני שהספיק לזהות אותם.
האב החליט לבקש את עזרתו של שרלוק באיתור הילדים ששברו את החלון.

שרלוק שמע את הסיפור מפיו של הבן,

הציץ על החלון השבור ועל השברים של הזכוכית המנופצת ואמר למר ששון :

“אין צורך לחפש ילדים אחרים. נראה לי שהבן שלך הוא ששבר את החלון”.

איך הוא הגיע למסקנה הזו ?

 

כיתבו את פיתרון החידה ובנוסף כיתבו את כל שמות חברי הקבוצה

 ומה כל אחד רוצה להיות כשיהיה גדול ושימו הכל ב-

________________ שם מחכה לכם אתגר נוסף .

 

מספר 5 :

הכובע שעף ברוח

יוסי הגיע לבית הספר והראה לכל הילדים שיש לו הרבה כסף –

בידו החזיק שטר של 200 שקלים.

המורה שלו עמדה בצד ושמעה את יוסי משוויץ ומנפנף בשטר הכסף.

ניגשה אליו המורה ושאלה אותו : “מי נתן לך את הכסף ?”
יוסי נבהל וגימגם ולבסוף ענה : “מצאתי את שטר הכסף על המדרכה בדרך לבית הספר.

ממש במקרה מצאתי אותו – רוח חזקה נשבה כל הבוקר ולפתע העיפה לי את הכובע מהראש.

רדפתי אחרי הכובע ברחוב ולפתע ראיתי את השטר מונח על הרצפה.

הסתכלתי סביבי ולא ראיתי מישהו שמחפש את שטר הכסף,

אז הרמתי אותו ועכשיו הוא שלי”.
המורה חשבה שהסיפור של יוסי קצת משונה אבל התקשתה להחליט מה לא בסדר בסיפור שלו.

היא התקשרה לשרלוק הבלש וסיפרה לו בטלפון את כל הסיפור של יוסי.

שרלוק חשב רגע ואמר : “הסיפור של יוסי אינו נכון.

תצטרכי לברר איתו בדיוק איך השיג את הכסף”. איך שרלוק ידע את זה ?

 

רישמו 3 שמות של ציפורים ו 3 שמות של דגים,

 ו3 שמות של עצים ושימו את זה ב- ____________ שם מחכה לכם מתנה

 

מספר 6 :

מתנות טרופיות והפסקה לארוחת בוקר

שתו בהנאה ותנוחו 7 דקות ולכו ל- __________.

 

מספר 7 :

אתם שוטרים ועליכם להשיג את כל מספרי הטלפון של כל המדריכים,

רשמו את שמותיהם ואת מס’ הטלפון שלהם ב דף .

 

מספר 8 :

אתם טסים בכדור פורח , ולפתע ראיתם אדם שתקוע באי בודד …

ציירו לו בעזרת חול מפה של האי ,

ושימו המפה ב- _______________ שם מחכה לכם משימה מיוחדת .

ציוד : 4 בריסטולים , טושים, דבק .

 

מספר 9 :

אם תירצו פרס מגניב , עליכם אסוף 7 סוגי עלים ולשים ב – ___________

 

מספר 10 :

מצאתם את המטמון חיזרו לסניף. כל הכבוד!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משחקים

שרשרת משימות

משימה גוררת משימה, כל חניך יעשה משימה שהוטלה עליו ויגרום לחניכים נוספים עשות את משימותיהם.

דילוג לתוכן