חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שני ילדים עם חולצת תנועה

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוכניסהכניסה ופרידה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

פעולת פתיחה (פעולה)

מטרות הפעולה:
  • החניך יתנסה בהכרות עם חבריו בפן חדש.
  • החניך ילמד על עוצמתה של הקבוצה המאוחדת
עזרים
  • חוט צמר
  • חבילת ספגטי
  • מרכיבים להכנת ספגטי עם רוטב
  • סיר
  • אמגזית/כירה חשמלית
  • כלים חד פעמים
למדריך! מומלץ לצפות בטיפים לפעולת פתיחה
שלב א
כל החניכים יעמדו במעגל, אחד החניכים יקבל חוט צמר, עליו לזרוק את החוט לחניך אחר שלא עומד צמוד אליו כשקצה החוט נשאר אצל החניך הראשון ותוך כדי הזריקה להגיד את שמו ומשהו שהשבט לא יודע עליו (זה יכול להיות תחביב, פרט על המשפחה שלו, תוכניות לעתיד ועוד, אם תראה שהחניכים מתקשים אפשר להחליט על נושא- כל אחד אומר מה הדבר הכי כיף שעשה בחופש/ תחביב שלו/ מה שלפי שיקול דעתך מתאים לחניכים). נגיד מראש לחניכים לזכור מה החניך הקודם אמר.
החניך שקיבל את החוט יחזיק את החוט וימסור אף הוא לחניך אחר את הסליל תוך כדי אמירת שמו ופרט לא ידוע עליו, כך עד שהחוט יגיע לכל החניכים ובעצם יווצר לנו "פלונטר" עכשיו החניך שהחוט בידו יחזיר את החוט למי שמסר לו תוך אמירת  שם החניך שאליו הוא זורק והפרט שהוא אמר על עצמו עד שהחוט יגיע לחניך הראשון.
שלב ב'
נעביר בין החניכים חבילת ספגטי, נשאל מי יכול לשבור את הספגטי.
(מומלץ להעביר עם הסיר כדי שמי שישבור ספגטי זה יפול לסיר)
סביר להניח שאם ינסו לשבור את כל הספגטי ביחד לא יצליחו ואם ישברו אחד אחד יצליחו לשבור.
נספר להם את הסיפור הבא-

מעשה באב ששכב על ערש דווי,

קרא האב לעשרת בניו כדי לדבר איתם לפני מותו.

אמר להם האב-

"הביאו את חבילת הקש שמונחת ליד ראשי",

לקח הבכור את חבילת הקש וביקש להביאה לאביו,

אך האב אמר: "נסה בני, לשבור את הקשים הללו".

ניסה הבכור לשבור את החבילה, ניסה לכופפה, הפעיל כח רב,

אך הקשים נשארו שלמים.

ניסה הבן השני כאחיו, התאמץ מאד אך גם הוא לא הצליח.

וכך ניסו כל האחים לשבור את החבילה כמצוות אביהם,

ולתדהמתם לא הצליחו.

"אלה וודאי קשים מזן מיוחד," חשב כל אח בליבו,

"הרי קש נשבר בקלות, ואיך חבילה זו לא נשברת?"

לאחר שניסו כל הבנים, ללא הצלחה, ביקש האב את החבילה.

לקח האב קש אחד ושבר אותו, לקח עוד קש ושבר אותו,

וכך שבר את כל חבילת הקש- אחד, אחד.

אמר להם האב:"איך אני שאני חלש הצלחתי לשבור את הקשים

ואילו אתם שכח רב לכם לא הצלחתם?

אלא שכל זמן שהחבילה מאוגדת, אי אפשר לשבור אותה,

אך אם מפרקים את החבילה- בקלות אפשר לשוברה,

כך אתם, בני כל זמן שאתם מאוגדים אי אפשר לנצח אף אחד מכם,

אך אם תפרדו חלילה בקלות אפשר לנצח כל אחד מכם."

לשבטים בוגרים יותר אפשר לוותר על 2 השורות האחרונות בסיפור ולשאול את החניכים למה לדעתם זה מה שבחר האב להגיד לבניו דווקא אז?
כדאי לתת לחניכים להגיד את המסר.
ולא לשכוח לבשל את הספגטי עם רוטב טעים,
בתיאבון!!
זהירות
יש לשמור על בטיחות החניכים בשעת בישול האוכל.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

יחודו של אדם (פעולה)

פעולה זו נועדה ללגרום לחניכים להבין ששוני הוא לא פגם ,
כל אחד מיוחד בדבר אחר וטוב שכך.

דילוג לתוכן