חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקפעילויות לחופשפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

משחקים סניפים ליום שדה

 1. הדגל

אופן המשחק: מחלקים את החניכים לשתי קבוצות, כל קבוצה מקבלת חצי משטח המשחק שהוגדר מראש כשיש קו גבול שמפריד בין הקבוצות. לכל קבוצה יש מקום מוגדר בו היא צריכה להציב בו דגל (בד”כ המקום של הדגל יהיה באזור הרחוק מהקבוצה השניה). הדגל הזה הוא ה”לב” של הקבוצה והיא צריכה לשמור שלא יקחו לה אותו.

מטרת המשחק להגיע לדגל של הקבוצה השנייה, לחטוף אותו ולחזור איתו לשטח של הקבוצה שלי. ומצד שני כל קבוצה צריכה לשמור על הדגל שלה שלא יחטף. הקבוצה שמצליחה לחטוף את הדגל של הקבוצה השנייה מנצחת.

אם חניך מקבוצה א’ עובר את הקו לשטח של קבוצה ב’, החניכים מקבוצה ב’ יכולים לתפוס אותו, ואז הוא צריך לעצור במקום עד שחניך מהקבוצה שלו יבוא וישחרר אותו בעזרת כיף.

הערות: השטח המיטבי למשחק הוא שטח מלבני. ככל שהוא יותר גדול יותר מעניין, בערך שני קלומטר על שני קלומטר.

 
2.אינד זאף 2:

במשחק זה מחלקים את החניכים לשתי קבוצות, כל קבוצה מקבלת קלפים עליהם כתוב שמות של כלי נשק, ועל כל כלי כתוב מה “טווח הירי” שלו, למשל אקדח -3. M16- 5. גליל-7. את הקלפים השונים מחלקים חברי הקבוצה ביניהם.

המשחק מתנהל בדומה למשחק ה”אינד זאף” הרגיל אלא שבמשחק זה כמות הצעדים שהחניך יכול ללכת אחרי שצעק אין זאף קבוע בקלף שיש ברשותו. ככול שלחניך יש קלף של כלי נשק עם טווח יותר ארוך כך הוא יכול ללכות יותר צעדים ע”מ לפסול את חברו.

חניך שנפסל צריך להעביר את הקלף עם טווח הירי הגדול ביותר שיש ברשותו לחברו. חניך שנגמר לו הקלפים שברשותו עובר אל הקבוצה השנייה ומקבל מקבוצה זאת את הקלפים שלה

מטרת המשחק: להשיג את כל הקלפים שיש לחברתה.

אופן ההכנה:

על המדריך להכין קלפים עליהם מצויר כלי נשק ועל כל קלף כתוב את טווח הירי שלו.

הערות:

אפשר לקבוע שהמטרה של כל קבוצה היא להוציא דגל שיש לחברתה במקום קבוע .

אפשר לצרף למשחק “רימון”, זהו קלף חד פעמי, המחזיק בו יכול לעשות בפעם אחת מספר גבוה של צעדים אך אח”כ עליו לזרוק את הקלף.

השטח המיטבי למשחק הוא בערך שני קלומטר על שני קלומטר.

 

3. סליקים

במשחק זה מחלקים את החניכים לשתי קבוצות, קבוצה אחת היא הבריטים וקבוצה שנייה אלו הם “פעילי המחתרות”, הקבוצה של בעלי המחתרות מקבלית מקום בו מוחבאים כחמישים קלפים. הקבוצה של המחתרות צריכות לקבוע בינהם מקום מחבוא אחר לפחות מרחק קלומטר מהסליק הראשון.

מטרת הקבוצה של פעילי המחתרות היא להעביר את הקלפים שנמצאים בסלק האחד לסליק אחר. המטרה של קבוצת הבריטים היא לתפוס את הקלפים של המחתרות ולמצוא את מקום הסליק שלהם.

הבריטים צרכים לרדוף אחרי פעילי המחתרות, פעיל שהם עוצרים הם לוקחים את הקלף שלו אם יש עליו קלף. אם הבריטים מצליחים למצוא את הסליק או לתפוס עשרה קלפים הם מנצחים.

 

4.איילה / על הגג

על ראש גבעה עומד חניך אחד, על כל החניכים להגיע לראש הגבעה בלי שהחניך שעל הגבעה יראה אותם .אם החניך שעל הגבעה רואה חניך מסוים וקורא בשמו על חניך זה לחזור לתחתית הגבעה ולנסות לעלות עליה שוב. חניך שהצליח להגיע עד לראש הגבעה בלי שתפסו אותו הופך להיות הוא האיילה .

 

5.איפה אני?

המדריך מחלק לחניכים מפה עם נקודות ציון, על החניכים לזהות את המקום המסומן במפה להגיע עליו ולמצוא קלף שנמצא במקום זה.

כך צריכים החניכים לעבור על כל הנקודות במפה , חניך שגומר ראשון את כל הנקודות מנצח.

 

זהירות
לפני המשחקים יש להזהיר את החניכים לא לצאת מהשטח שהוגדר להם ואם מישהו צריך להתפנות עליו ללכת עם חניך אחר
ולהודיע על כך למדריך.
בשעת המשחקים על המדריך לשים לב שהחניכים לא מסכנים את עצמם,
מומלץ להצטייד בערכת עזרה ראשונה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

הנתונים בצרה ובשביה (פעולה)

פעולה עוסקת בשבויים ונעדרים.
הזדהות עם הדאגה והכאב של השבויים והנעדרים ובני משפחותיהם.
פעולה מס 1 בנושא: השבויים והנעדרים.

אחי, אתה משלנו (פעולה)

כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו בסיטואציה בה הוא שונה, ולכן, לחשוב יחד איתם איך מסייעים לשונה ואיך הופכים אותו להיות שווה?!

דילוג לתוכן