מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה),
רמת פעילות: קלילה

פאזל בשינוי

מתאים ל: שבת, יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


כל אחד הוא חלק מפאזל


כל אחד יחיד ומיוחד (פעולה)


 


 


 


מהלך המשחק:


נותנים לחניכים להרכיב פאזל [בכל שלב כדאי פאזל אחר]


שינוי אחד: לקחת חתיכה אחת ולהסתירו, לתת לחניכים להרכיב את הפאזל, כאשר הם מסיימים, הם יגלו שחסר חלק אחד


שינוי שני: מביאים פאזל עם מעט חלקים, ובוחרים שני חניכים, אחד מכסים לו את העניים, ולשני קושרים את הידיים מאחורי הגב, על הזוג לבנות את הפאזל ביחד. מחוסר הידיים מסביר למחוסר העיניים מה לעשות עם כל חלק, ולכוון אותו, לעזור לו להרכיב את הפאזל.


 


 



מסרים:




  1. שינוי ראשון- חברה – חשיבות כל אחד: בחיי היום – יום אנו רגילים להיות בתוך חברה עם הרבה אנשים ולא תמיד נותנים חשיבות לכל אחד שנמצא בחברתנו, אבל כשמגיע היום שבו אנו צריכים את את כולם וחסר ח"ו מישהו אנו מבינים עד כמה כל אחד חשוב בחיינו.


  2. שינוי שני- "תן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חברינו": הקב"ה ברא את כל בני האדם שונים זה משה ועם תפקידים ויכולות שונים זה מזה, אך התמונה הכללית שה' ברא היא שלכל דבר יש פיתרון ואת האיש שיכול לפתור את אותה הבעיה, בעצם העיניין הקב"ה ברא אותנו שאנו משלימים אחד את השני, אנו רק צריכים לפתוח את העיניים, לראות ולמצוא מי הוא זה שתפקידו בעולם לעזור לנו במצב נתון בעולם.

 


 



 


 


תיוג: משחק, משחקים, חשיבות כל אחד, חברה, קבוצה, כל אחד חשוב בקבוצה, הפרט בקבוצה, אנשים שונים, להכיל את השוני של השני, כל אחד שונה, יתרונות וחסרונות בכל אחד, לכל אחד יש תפקיד שונה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

הדגל

משחק תחרותי בין שתי קבוצות, לכל קבוצה יש שטח ודגל ומטרתה לכבוש את הדגל של הקבוצה השניה בלי שיכבשו את דגלה.

שמחה אמיתית (פעולה)

פעולה העוסקת בהבדל שבין ההתעלות להתהוללות . מהי השמחה האמיתית והמלצה להתרחק מהליצנות הפוגעת.