חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: במעגל השנה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

בטיחות בחופש הגדול (פעולה)

מהלך הפעולה:
לא סתם התורה כתבה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, הפלא יועץ בערך אהבת עצמו כותב כך:
“ומי שאינו נשמר מכל דבר המזיק לגופו,
נמצא שהוא אויב לעצמו ומבקש רעתו ועתיד לתן את הדין,
שאם החובל באחרים עברה היא בידו,
על אחת כמה וכמה החובל בעצמו, ועוכר שארו אכזרי.
ועל אחת כמה וכמה צריך לשמר עצמו במקום דאיכא אפלו ספק ספקא של פקוח נפש,
ואם עושים לו נס, מנכין לו מזכיותיו …
וכדאי הוא להתחיב בנפשו על דעבר אמימרא דרחמנא שהזהיר:
השמר לך ושמר נפשך מאד (דברים ד ט), ונשמרתם מאד לנפשתיכם (שם טו).
לכן לא יעמד אדם במקום סכנה, כגון בדרכים שהם מסכנים ….
ומצות ונשמרתם מאד שמקים כדאי היא שתגן להצילו מכל צרה ולהניח ברכה אל ביתו,
ויהיה שלם בגופו שלם בממונו “.
מתוך דבריו חובה עלינו להימנע מכל דבר שעלול לפגוע ולהזיק לנו .
ניתן לעשות דיון לאור הפס’ ודברי הלא יועץ, מה זה אומר לי? איזה סכנות יש בקיץ? בחופשה הגדולה? איך אפשר להישמר?
ניתן לעשות שמש אסוציאציות ולכתוב כול אחד מה שהוא אומר.

 

חידון (נספח):
יש שתי אפשרויות להעברת החידון:
1. לחלק את השבט ל-2 עד 3 קבוצות ולערוך להם חידון.
2. להעביר את החידון בסגנון חבילה עוברת, בתוך החבילה יהיו החידות. עדיין אפשר לחלק אותם ל2 קבוצות לשם התחרות.

 

סיטואציות (נספח):
אפשר להישאר באותה מתכונת של הקבוצות או לחלק בצורה אחרת.
מחלקים להם את הכרטיסיות, ונותנים להם זמן להתכונן ל”הצגה” בפני כל חברי השבט.
לכל כרטיסייה 2 מציגים בלבד ע”מ שכולם יוכלו להשתתף.
בכל כרטיסייה יש הצגה+ נקודות לדיון/מחשבה לאחר כל הצגה שהחניכים מציגים עוצרים לדיון קצרצר וממשיכים להצגה הבאה.
לסיכום:
עסקנו בנושאים של זהירות בדרכים סכנת התייבשות כובע קרם הגנה שתייה מרובה בקיץ וכו.
את הדברים הנ”ל אנו לוקחים איתנו במהלך החופשה ומיישמים.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן