"אמר החבר: כך גם הַרְכֵם [= ההר שלכם] זה שאתם אומרים כי הכרם מצליח בו. לולא היו נוטעים בו את הגפנים ועושים את כל מלאכת עבודת הכרם הדרושה לגידולם, לא היה עושה ענבים. והנה המעלה המיוחדת באה ראשונה לעם אשר הוא הסגולה והגרעין (כמו שהזכרתי למעלה) ואחרי זה יש גם לארץ חלק במעלה הזאת וכן למעשים ולמצוות התלויים בארץ שהם מעין עבודת הכרם לכרם,
אולם שלא ככרם- העושה ענבים גם במקום אחר, אין עם הסגולה יכול להדבק בעניין האלוהי- כי אם בארץ הזאת".