חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
משחקים

מחלקת הדרכה

נושא: אמונה
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

חוקיות

מהלך המשחק:
בוחרים חניך שיצא החוצה. מטרתו לגלות בעזרת שאלות את החוקיות שהקבוצה המציאה. החניכים יענו לשאלותיו על פי החוקיות.
דוגמה:
החוקיות היא לענות לפי האדם שיושב מימיני. החניך שיצא שואל את אחד החניכים "יש לך סוודר?"
והוא עונה תשובה המתאימה לזה שמימינו וכן הלאה. כך ינסה המתנדב לגלות את החוקיות.

לתשומת לב: חשוב שהחוקיות תהיה הגיונית כך שהחניך יוכל לגלות אותה.

מה אפשר ללמוד מהמשחק:

יש לבחור רעיון אחד לכל פעולה, חשוב לגוון.

  1. "יגעת ומצאת תאמין" – כדי לגלות מהי החוקיות, עלינו לעבוד לשאול שאלות ולא להתייאש, גם בחיים אנו נדרשים
    פעמים רבות לעמול ולטעות עד המציאה והגילוי. 
  2. פעמים רבות החברה מכתיבה לנו חוקים שונים ואנחנו נסחפים לתוכם מבלי לשים לב האם זה מתאים לנו בתור
    אנשים דתיים, אמוניים, מוסריים וכו'… תפקידנו הוא לגלות ביקורתיות כלפי החוקים הסמויים האלה
    ולבחון אותם לאור עקרונות התורה וערכיה.* 
  3. הקב"ה מנהיג את העולם בחוקיות מסויימת – חלק מהחוקים גלויים לנו וחלקם סמויים מעינינו.
    חלקם גלויים לצדיקים ואינם גלויים לנו, אך אנו מאמינים שכל תהליך הוא נכון ומדויק גם אם לנו זה לא מתסדר עם
    החוקיות שאנו מבינים.
  4. תשומת לב לפרטים הקטנים (כדי לגלות את החוקיות צריך לשים לב לפרטים הקטנים).

 

*הרחבה למדריך המשקיען:

החוקים במשחק היו ללא הגיון או משמעות מיוחדת. חוקים לא כתובים רבים שאנחנו נשמעים להם בחיים הם כאלה. לדוגמה: לא להגיד שלום למי שלא מהכיתה שלי, לערוך בר מצוות מנקרות עיניים או לזרוק עטיפות של אוכל ברחוב. חשוב שנשים לב לחוקים הלא כתובים שאנו נשמעים להם בחיים.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משחקים

דג מלוח

הסבר המשחק והמסרים שאפשר ללמוד ממנו

מאמין וזורע

קטע עוסק בגוש קטיף.
ראיון עם הרב בניה ליפשיץ ,מלמד בישיבת ההסדר בנווה דקלים.

אין הדבר תלוי אלא בי (פעולה)

פעילות בנושא:גוש קטיף.
בניית גישה של אחריות כלפי מדינתישראל,
הפועלת לעיתים כנגד הערכים והאמונות הבסיסיות ביותר שלנו וכנגד אדמתה שלה

דילוג לתוכן