כדאי וממומלץ מאד לעשות אותה במקום שמבשר התחדשות (ים, יער, כותל וכ'ו…)
מהלך הפעולה:
מתחילים בכמה משחקי סמיכה (מלשון לסמוך אחד על השני)
-
אחד עם עיניים קשורות והשני צריך להוביל אותו אל המטרה,
-
נחום תקום (חניך אחד עומד באמצע המעגל ומסביבו כל השאר וצריך לדחוף אותו ולו אסור להזיז את עצמו, וכך בעצם הוא צריך לסמוך על החניכים שלא יפילו אותו),
-
מתחלקים לזוגות ואחת נופלת על השנייה והשנייה צריכה לתפוס אותה
-
עושים מעגל של כיסאות וכל חניכה עומדת על כסא, המדריכה כל פעם מוציאה כסא והחניכה שהוציאו לה את הכסא
צריכה להצטופף עם חניכה אחרת, לאט לאט יוצאים יותר כסאות ויש יותר חניכות על כל כסא ואסור שאף חניכה תיפול!!
אחר כך מסבירים לחניכים שהם השנה הולכים להגיע למקום חדש שהם לא מכירים והם מתחילים דרך חדשה עם מטרה חדשה
ולכן הם צריכים לסמוך על האנשים הסובבים אותם שכבר צעדו בדרך הזאת ולכן מנוסים יותר ויוכלו לעזור…
אפשר לקנות פנקסים מושקעים וגדולים (עם כריכה עבה ושפותחים אותם כמו מחברת ואפשר גם פנקסים פשוטים יותר)
ולרשום מראש בפנים משפטים לחיים, או משפטי הצלחה וכ'ו..
נותנים לחניכים לכתוב בפנים דברים טובים על אותו חניך, או איחולי הצלחה, או גם וגם, וכך בעצם כל חניך מאחל לשני הצלחה בדרך החדשה…
תשליך-
-
למי שעושה בים– אוספים צדפים עם החניכים, וכל חניך כותב על הצדפים את הדברים שהייה רוצה להשליך מהנשמה שלו, ולהיפטר מהם, או דברים שלא אוהב בעצמו והייה רוצה לשנות. אחרי שכל אחד כותב לעצמו הוא משליך את הצדפים לים ונפטר מהם.
-
למי שלא עושה בים-לוקחים פחית מתכת וגפרורים כל חניך כותב בפתק את הדברים שהוא רוצה להיפטר מהם או שהוא לא אוהב בעצמו (אותו רעיון של הים) ואחר כך לוקחים את כל הפתקים מכניסים לפחית ושורפים…
(מומלץ מאד שהמדריכים ישרפו ולא החניכים… 😉 וכן חשוב מאוד לשמור על כללי הבטיחות!)
כל חניך כותב איך הוא רואה את עצמו בסיום השמינית( שגם זה, בעצם, סוף והתחלה חדשה).. אח"כ לוקחים את
כל הפתקים ומכניסים לבקבוק זכוכית, (וכמובן שהבקבוק נשמר אצל המדריכים) ובסיום השמינית נפגשים עם החניכים,
מוציאים את הפתקים וכל אחד קורא את שלו.. (יהיה מאד מעניין לראות האם הציפיות והחלומות, מטרות, מחשבות וכ'ו, אכן התגשמו וקרו..)
(יהיה נחמד גם אם המדריכים יכתבו משהו על עצמן, חישבו שאתם תהיו בעז"ה באיזור גילאי 20-22.. (למדריכים לעולים ל-ז' או ט'…)
סיכום וצ'ופר-
כל מדריך יחליט על הסיכום שלו שהוא עושה עם החניכים, ואפשר גם להוסיף סיפור ובסוף מחלקים צ'ופר. בהצלחה!