חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

נתנאל ולד, פ"ת כפר גנים

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברושמירת הלשון
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

מכה עוברת מילה נשארת (פעולה)

מטרת הפעולה

החניכים יבינו את משמעותם וכוחם של הדיבורים שלהם.

 

עזרים:
  • ביצה עטופה
  • ניירות כסף.

 

מהלך הפעולה
  • ניקח ביצה ונעטוף אותה בשכבות רבות של ניר כסף עד שנוצר כדור.
  • ניתן לחניכים לשחק ב”כדור” בלי שידעו שיש בפנים ביצה. אחרי כמה דקות של משחק נפסיק ונפתח את כל השכבות, נראה לחניכים את הביצה שמין הסתם נשברה.
  • נסביר לחניכים שלפעמים כשאנחנו צוחקים על חבר אנחנו נהנים מזה ולא חושבים על זה שהלב של החבר נשבר מבפנים, כמו הביצה. אנחנו מאד נהנינו לשחק בכדור ולא ידענו מה הולך בפנים ולכן גם הביצה נשברה.
  • נספר לחניכים סיפור:

 

צייד אחד הלך לטייל ביער ופגש שם איש,

הם התחילו לדבר ביניהם וכעבור כמה זמן הפכו להיות ידידים.

הצייד והאיש התחילו להיפגש כל יום לספר סיפורים, בדיחות וכד’.

 

יום אחד אשתו של הצייד אמרה לו:” אולי תזמין אלינו פעם אחת את החבר החדש שלך שגם אני אכיר אותו?”

הצייד הסכים והם סיכמו על יום ושעה שבו החבר של הצייד יבוא לבקר אותו בביתו.

הגיע היום, וחברו של הצייד בא לבקר אתו,

כשיצא החבר מהבית של הצייד אשתו של הצייד אמרה לצייד:

“מי זה החבר הזה שלך? הוא אוכל כמו חזיר, והוא גם כ”כ לא מנומס, וחץ מזה שהוא גם קצת טיפש,

הוא לא ענה לי על השאלות שלי והבגדים שלו כ”כ מכוערים וישנים!”

החבר, שעמד מחוץ לבית שמע הכל.

 

למחרת כשהצייד והחבר שלו נפגשו,אמר לו החבר:

“תשמע, קח את הגרזן שלך ותחבוט בי בכל הכח!”

הצייד כמובן לא הסכים ואחרי כמה בקשות של החבר שלו הוא באמת חובט בו ושואל אותו:

“תגיד, למה רצית שאכה בך?”

 החבר עונה: “עוד שבוע-שבועיים הפצע יעבור ואני אשכח ממנו,

אבל המילים שאשתך אמרה עלי לא תעבורנה. הן תשארנה תמיד עמוק בלב,

כי את הלב אי אפשר לרפא!”

סיכום:

לפעמים פגיעה נפשית גדולה יותר מפגיעה פיזית.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

מעגל הכוח

עומדים במעגל עם ידיים מחוברות, המטרה של כל אחד זה להפריד ידיים של אחרים בלי ששלו יופרדו.

אחי, אתה משלנו (פעולה)

כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו בסיטואציה בה הוא שונה, ולכן, לחשוב יחד איתם איך מסייעים לשונה ואיך הופכים אותו להיות שווה?!

דילוג לתוכן