חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלול – תשרי – חשוון

  • ערב התעוררות
  • סיור סליחות: ירושלים (נחלאות, מאה שערים…), צפת, מירון, חברון.
  • ערב “המסע אל עצמי” (ניתן לשלב בסיור הסליחות)
  • הליכה סניפית לסליחות / ארגון מניין סליחות עצמאי
  • סיור ברובע, מנהרות הכותל, גיא בן הינום וכדו’
  • ביקור במכון המקדש – עבודת כוה”ג ביוה”כ
  • בשבת שובה: שיחה סניפית עם רב הסניף
  • יום עיון לצוות ההדרכה / בוגרים / חב”ב 
  • יום / ערב לימוד – חברותות בין שבטים / עם ההורים
  • חלוקת “שנה טובה”, הדבקת מדבקות ‘סמיילי’ על המוצרים במכולת
  • חלוקת תפוח בדבש וכרטיסי ברכה בבתי חולים, בתי אבות, בסיס צבאי וכדו’
  • תליית שלטי “שנה טובה” ברחבי השכונה / היישוב
  • בניית סוכה סניפית, הכנת קישוטי סוכה
  • קישוט סוכה ציבורית בבית הכנסת, בבית אבות…
  • ליל לימוד בהושענא רבא, או הצטרפות מאורגנת של הסניף ללימוד כללי קיים
  • בשמחת תורה: סבב בתי כנסת בעיר, בשכונה, בבית החולים, בבית האבות…
  • שמחת בית השואבה במקום שזקוק לכך
  • י”א חשוון: נסיעה לקבר רחל (ענווה, צניעות, מסירות נפש, חסד, עין טובה, ויתור, נתינה ועוד)
  • יום הזיכרון לנחשון וקסמן: הקרבה, אחדות, אהבת ישראל, משברים, אמונה, קבלת הרעה כקבלת הטובה.
  • ערב חורף

נושאים עיוניים:

  • תשובה
  • שמחה בחג
  • יחס אומות העולם וישראל (הקרבת 70 הפרים בסוכות)
  • חזרה לשגרה, אחרי החגים
  • שמחה ביומיום
  • קידוש החול
  • גשמים: אדמות בעל ושלחין, א”י לעומת מצרים, החקלאי הוא המאמין הגדול.
  • “כשהנשמה מאירה…” הסתכלות חיובית על המציאות

כסליו – טבת

  • מסיבת חנוכה: תחנות, חידונים, משימות (הלכות חנוכה, הסטוריה, מהות החג…)
  • פעולה בעיר / בקניון על התיוונות
  • משפט מבוים בין שני שבטים או יותר:האם מדינת ישראל היא מדינה מתיוונת? / מהו היחס הנכון לתרבות המערב וכדו’
  • מסיבת חנוכה בבית אבות או בבית חולים
  • אימוץ מוסד סיעודי ע”י כל הסניף או שבט: כל ערב מגיעה קבוצה להדלקת נרות עם שירים וסופגניות. שמח!
  • הכנת חנוכיות מחומרים ממוחזרים
  • ערב שירי חנוכה
  • חלוקת סופגניות בבסיסי צה”ל
  • סקירה הסטורית מוחשית (כל חדר / קיר תקופה, תמונות, אביזרים וכו’…). המחשת הגבורה במהלך ההיסטוריה
  • הרצאה על קרבות המכבים
  • מסיק זיתים במטע
  • ביקור בבית בד
  • טקס / מסכת / הצגה / סרט לעשרה בטבת
  • הצגה: הקבלה בין תקופות חורבן הבית והשואה ע”י מונולוג של נערה מהחורבן ושל נערה מהשואה לסרוגין
  • סיור ב”יד ושם”, לוחמי הגטאות, בית התפוצות, יד לזהבה וכדו’
  • סיור ברובע, במקומות סגורים כמו מכון המקדש, הבית השרוף, הולילנד…
  • שיחה עם ניצול שואה – “אמונה בשואה”
  • תחנות בנושאי חורבן ושואה (הכנסה מוחשית לאווירה והבנת התקופות)
  • ערב – הקראת קטעים, חושך, נרות וכו’

נושאים עיוניים:

  • מהי גבורה?
  • התייוונות – האם זה קיים היום?
  • מקומו של האדם
  • נס בדרך הטבע ומעל הטבע
  • אור – כל אחד הוא אור קטן…
  • מעטים מול רבים
  • יום הקדיש הכללי
  • חורבן ירושלים
  • תאריכים עבריים ולועזיים (תחילת השנה הלועזית)
  • יהדות מול נצרות

 

שבט – אדר

  • טיול קצר בטבע – לתחילת הפריחה
  • חידון בנושא צמחים
  • סדר ט”ו בשבט
  • עיצובי פירות וירקות (זהירות מ”בל תשחית”…)
  • הכנת פירות או ירקות מעיסות נייר
  • לעשות לחניכים ‘שיעור’ קצר בסידור פרחים (מה יש?)
  • נטיעות
  • ערב שירי ארץ ישראל
  • ביקור בגבעות + עבודה עם אמא אדמה
  • הכתרת רב (ורבנית) פורים
  • שוק פורים בנושא מסוים, כולל תפאורה
  • מסיבת פורים בבית חולים, בית אבות, מרכז קליטה וכדו’
  • לצאת לרחוב ולעשות ליהודים שמח
  • סעודת פורים לחבריא ב’
  • משלוח מנות כלל-סניפי בשיטת “הגמד והענק”
  • איסוף כסף או מצרכים מחניכים עבור מתנות לאביונים
  • מסיבת ר”ח אדר: תחנות, חידונים, מסכות, הצגות
  • תחפושות שבטיות ותחרות בשוק הפורים
  • עלון פורימי
  • הרקדה
  • הגרלה!
  • הצגת המגילה
  • כל אחד בסניף מקבל תפקיד באירוע גדול ועליו להתכונן לכך (למשל, חתונה מבוימת)

 

נושאים עיוניים:

  • הקשר לארץ ישראל
  • פירות הארץ
  • גאולה: “ואתם הרי ישראל ענפיכם תתנו ופריכם תשאו עמי כי קרבו לבא”
  • “כי האדם עץ השדה”
  • נטיעה לדורות: סיפור החרוב…
  • שמחה
  • הסתר פנים במגילה ובכלל…
  • פורים כיפורים
  • נתינה (משלוחי מנות ומתנות לאביונים)
  • פנימיות האדם (נכנס יין יצא סוד)

ניסן – אייר

  • הליכה משותפת לברכת האילנות 
  • יום עזרה בניקוי בתים לזקנים
  • ניקוי הסניף
  • אפיית מצות
  • חידון הלכות פסח
  • איסוף מצרכי מזון לקמחא דפסחא
  • ערב עשרת המכות
  • הליכה ליד ושם (בד”כ יש טקס של תנועות הנוער)
  • שיחה מפי ניצול שואה
  • טקס / מסכת ליום השואה
  • טקס יום הזיכרון לחללי צה”ל, או הצטרפות לטקסים ישוביים באופן ייצוגי
  • חלוקת פרחים למשפחות השכולות ביישוב או בשכונה
  • ערב מורשת קרב (חידונים נושאי פרסים, משחק המטמון, כתב חידה וכדו’)
  • הליכה סניפית להר הרצל
  • הדלקת נרות נשמה בבית עלמין צבאי
  • ערב שירי יום הזיכרון
  • הקראת סיפורי גבורה
  • הקרנת סרט: מבצע יהונתן, אקסודוס וכו’…
  • נתינת אירוע הסטורי לכל שבט / חניך ועליו יש להכין דף מידע / לוח קיר
  • מסיבת יום העצמאות: סעודת חג, פעילות בנושאים התיישבות, צמיחה, גאולה…
  • שיחה מפי לוחם
  • סיור במוזיאון המחתרות במגרש הרוסים, או בכלא עכו וכדו’
  • מנגל סניפי
  •  
  •  

נושאים עיוניים:

  • גאולה
  • חירות
  • בחירה חופשית
  • התחדשות – אביב
  • תפקיד עם ישראל מול העולם – גאולת ישראל זו גאולת העולם
  • ענווה – חמץ ומצה
  • יצר הרע – השאור שמחמיץ
  • משברים בראייה לטווח ארוך
  • עשו שונא ליעקב – הסיבה לאנטישמיות
  • משואה לתקומה: מערך המקשר בין ימי השואה, הזיכרון, הצמאות וירושלים
  • אתחלתא דגאולה
  • ערכה של ירושלים: עיר שחוברה לה יחדיו, מרכז העולם, ירושלים-מעלה ומטה
  • הקשר של עם ישראל לארץ ישראל
  • מרד בר כוכבא, גבורה
  • ספירת העומר:בין אדם לחברו, התקדמות ממ”ט שערי טומאה עד למתן תורה
  • ל”ג בעומר: נגלה ונסתר בתורה, פנימיות
  • בית על המציאות

סיוון – תמוז - אב

  • הליכה לעבודה חקלאית (חג האסיף…)
  • ערב ביכורים: לביים הבאת ביכורים, תחנות על משמעות הביכורים וכו’…
  • לימוד ליל שבועות (שיעורים מפי חבר’ה בוגרים ורבנים, דפי לימוד בחברותות)
  • יום הפעלה על שבועות: מנהגים, מגילה, תורה, ביכורים, בית המקדש…
  • סיור במכון המקדש
  • טיול למדבר – עם ישראל נהיה לעם במדבר
  • הכנת גבינות
  • ערב חלב
  • טיול לילי לחבריא ב’ – ימין משה עד הכותל
  • פעילות תחנות ברובע: חידונים, הצגות, הסברים, משחקים וכו’ בנושאים:
    הסטוריה, שנאת חינם, הווי החיים במקדש, כיסופים לירושלים במהלך הדורות
    (אפשר ללכת ל’גגות גליציה’ – הנק’ בה כל הרבעים מתחברים. אפשר להקריא את הקטע של עגנון)
  • פעילות התנדבותית – לפניה הפעלה על משמעות הנתינה.
  • הזמנת אנשים מארגוני חסד שונים שידברו על מקומם וכל שבט בוחר את מקום ההתנדבות.
  • משחק “הגמד והענק”: לריבוי האהבה והאחווה בסניף
  • משימת “השתפרות” לכל שבט שצריכה להתבצע במהלך התקופה
  • הליכה לבית התפוצות
  • ליל תשעה באב: לימוד איכה, מדרשי החורבן – ניסיון להרגיש את האבל
  • הליכה לכותל
  • יום זיכרון לגוש קטיף: הרצאה מפי מגורש, ביקור מגורשים, הזמנה לסניף, קיר מיוחד, שיחה,
  •  

נושאים עיוניים:

  • ביכורים: הכרת הטוב
  • מעמד הר סיני – קבלת התורה, כפיה או בחירה?
  • תורת חיים, אמונת חכמים
  • דמויות – לאורם נלך: דוד, רות, בועז…
  • חקלאות והקשר לאדמה, לארץ ישראל
  • אהבת חינם: סובלנות, הבנת וקבלת השוני, לימוד זכות וכו’
  • הבנת חסרון בית המקדש
  • אחריות אישית לבניין ביהמ”ק או אי בנייתו (דור שלא נבנה…)
  • תשעה באב כיום בכייה לדורות
  • חטא המרגלים: מאיסה בארץ חמדה, דיבת הארץ – מכאן והלאה נקבע ט’ בטב ליום בכייה לדורות
  • על מה חרבה ירושלים
  • “היו חכמים בוכים ור’ עקיבא מצחק” – ראיה לטווח ארוך, גאולה מתוך החורבן
  • קמצא ובר קמצא
  • משמעות הצום – ההשפעה על האדם
  • הגירוש ותוצאותיו: תפילה, ביטחון בה’, צדיק ורע לו, אמונה, התחברות לעם, קשיים וצמיחה, מנהיגות וכדו’
  • “כשהנשמה מאירה…” הסתכלות חיובית על המציאות
דילוג לתוכן