מטרות הפעולה:
- החניך יבין את החשיבות של ימי חודש אלול ואת חשיבות הימים שבין ר"ה ליום הכיפורים
- החניך יבין שהימים הללו הם הזדמנות מיוחדות שבה אנו יכולים לדרוש את הקב"ה בהיותו קרוב.
- החניך יפנים שבייחוד בימים אלו, כדאי לעשות כמה שיותר טוב ובעיקר לנצל את ההזדמנות ולשוב בתשובה שלמה.
שלב א':
מפזרים על הרצפה הרבה פתקים עם שמות מוצרים שונים, בעלי ערך שונה. לדוג'- טלוויזיה, נייר טואלט, מכשיר חשמלי כלשהו, עט, תיק ועוד.
בוחרים 2 חניכים ואומרים להם שהם זכו בהזדמנות מופלאה: להיכנס לסופר שמכיל את כל מה שהם רק חולמים עליו למשך כ- 10 דקות ובמהלך זמן זה, לצבור כמה שיותר דברים בכדי לקחת עבורם.
שואלים את החניכים:
· מה הם היו לוקחים ב10 דקות הללו?
· מדוע דווקא את הדברים הללו?
מסקנה: החניכים אמנם היו רוצים לקחת כל מה ששווה ערך אך לעיתים בגלל העדר זמן ולחץ, לא יודעים כיצד לבחור את הדברים החשובים והנצרכים באמת.
שלב ב':
כל קבוצה מקבלת מקרה, קוראת אותו ומחליטה כיצד הם היו נוהגים לוּ עמדו בפני הסיטואציה העומדת בפניהם.
המקרים:
א. מחר המבחן בחשבון. אם תקבל במבחן יותר מ90- אתה תתקבל לבית ספר שרצית מאוד לעבור אליו. הבעיה שהשעה כבר 12:00 בלילה ואתה סחוט מעייפות, ומצד שני כמעט ולא למדת למבחן, מה תעשה?
ב. אתה בתחרות הגמר בריצה, אם תנצח- תלך לאליפות הארץ. אתה לקראת סוף המסלול (יש עוד 4 קילומטר), השמש לוהטת וכבר אין לך כוח להמשיך- האם תפסיק או שתתאמץ עוד כדי לזכות בגביע?
ג. אחד ה"כוכבים" מהטלוויזיה ראה אותך ברחוב, שאל עליך- והתלהב. הוא הציע לך להגיש יחד את התכנית שלו בטלוויזיה, אתה מאושר!
סוף סוף יש לך הזדמנות לנצל את כישוריך לתפקיד הזה. אבל- מצד שני זה ידרוש ממך המון זמן והשקעה, לא יהיה לך זמן כמעט לשחק ולהיות עם חבריך. תצטרך להשלים חלק מהשיעורים בביה"ס. במה תבחר?
לאחר שהחניכים אומרים מה היו עושים ודנים קצת על המקרים, עוברים לשלב הבא:
שלב ג':
כל חניך מקבל חופן של גרגירי אורז. אומרים לחניכים שיש להם זמן (דקה וחצי) לספור 100 גרגירים ולהביא למדריך, מי שמביא מהר את הגרגירים יקבל הפתעה.
· יש חניכים שיספרו ויתאמצו ואילו אחרים לא ינצלו את ההזדמנות.
צ'ופר:
סיפור "המלך בשדה":
"בארץ לא רחוקה מכאן
ניצבת ממלכה שנתיניה מעריצים את מלכם.
המלך טוב לב ורחמן,
לשמוע את נתיניו תמיד מוכן.
מה שכן להגיע אל המלך זה מהזה סיפור מסובך,
ננסה להסביר אבל זה לא פשוט כל כך .
קודם כל צריך הנתין הממוצע תושב הכפר או העיירה הנידחת להגיע אל העיר הגדולה,
שם יושב המלך בתוך ארמון ומסביבו חומה.
יש להתקשר יומיים לפני, להגיד שבאים
אז מקבלים טלפון חזרה מהפקידים, לאשר את הביקורים.
אם הגעת עד הלום,
עצור בשער הארמון.
שם חייל רציני עם כובע ודגל,
מבקש מהעולה לרגל
לענות על כמה שאלות כמו כמה אותיות יש בשפת הממלכה
ואיך שרים את ההמנון בלי לזייף אף שורה.
אם עברת , שיהיה בהצלחה
עכשיו עליך לעלות 30 קומות לבדך. ב
קומה ה- 30 יש 30 דלתות עץ כבדות
ועליך לבדוק מאחורי איזו מהן יושב הוד מעלתו, ניחשת נכון – במלך פגשת
ואת בקשתך ביקשת
ככה זה שם כל השנה חוץ מחודש אחד מיוחד במיוחד.
בחודש הזה הוד מעלתו פותח את דלת העץ , יורד 30 קומות יוצא מעבר לחומה הגבוהה
ומתיישב באמצע השדה בממלכה.
כל מי שרוצה, כל המעוניין
ניגש למלך בלי שום בלגאן ,
מדבר ומסביר לו מה הבעיה
ואיך הוא חושב, אפשר לפתור אותה.
והמלך מקשיב, עם הראש מהנהן
לפעמים אומר לא לפעמים אומר כן.
חודש אחד מכל השנה המלך קרוב לעמו היקר,
מצלצל מוכר?
כל הימים בשנה אנחנו מתאמצים בתפילה, משתדלים ובוכים לפני מלך מלכי המלכים.
חודש אחד מכל השנה ריבונו של עולם קרוב לעם ישראל-
זו הזדמנות ששווה לנצל.
לסיכום:
במהלך הפעולה שמנו לב, שמצד אחד כאשר אנו מזהים בחיינו הזדמנות חד פעמית, אנו נעשה הכל בכדי לממש הזדמנות זו ומצד שני, לא פעם בגלל לחץ או העדר זמן, אנו מפספסים הזדמנויות נדירות בחיינו.
בחודש אלול- המלך בשדה! זוהי הזדמנות נדירה וחד פעמית! אולם, לא כולנו מנצלים הזדמנות זו ולא מעט מאתנו זורמים עם שגרת החיים.
חשוב שנבין שהימים הללו הם ימים מיוחדים בשנה, אשר בהם הקב"ה ממש בפתח דלתנו ועלינו לנצל זאת בצורה הטובה ביותר.
תגובה אחת
תודה רבה רבה! עזר לי ממש