מטרות
-
החניכות יבינו שעכשיו הן עוברות מילדות לנערות…
עזרים:
-
קלסר פשוט /תיקיה פשוטה לכל אחת מהחניכות. שם הבנות ישמרו את כל הצ'ופרים והקטעים שיקבלו בפעולות.
-
אביזרים לקישוט הקלסרים
-
דבק, צבעים, טושים, וכו'..
כשבוע לפני הפעולה
המדריכות יבקשו מההורים שישלחו להן:
- תמונה של הבת כשהיא הייתה תינוקת.
- מאכל אהוב.
- משהו מצחיק שהיא הייתה עושה כשהיא הייתה קטנה.
המדריכות יצרו מדברים אלו "משחק זיכרון"- את כל התמונות ידביקו בנפרד על בריסטול בצבע מסוים. את כל ה"מאכל אהוב" יכתבו על מלבני בריסטולים בצבע אחר ואת כל הדברים המצחיקים שהן היו עושות יכתבו על מלבני בריסטול בצבע שונה מהשניים הקודמים … וכך יוצא שיש משחק זיכרון בו צריך למצוא סדרה של 3 כרטיסים במקום שניים.
שלב א'
החניכות ישחקו משחקים של פעם כמו- ים יבשה, חם קר (הסבר נמצא כאן), לשים מטפחת…
שלב ב'
החניכות ישבו במעגל ויתחלקו לשתי קבוצות
המדריכות יפזרו על הרצפה את כל הכרטיסים של משחק הזכרון הפוכים (ככה שלא רואים מה כתוב עליהם…)
כל קבוצה בתורה פותחת 3 כרטיסים, אחד מכל צבע, אם כל הדברים שהן פותחות קשור לאותה בת
הן מקבלות את 3 הכרטיסים לעצמם והתור עובר לקבוצה השנייה.
ואם זה לא קשור לאותה בת סוגרים את הכרטיסים שהן פתחו והתור עובר לקבוצה השנייה וכן הלאה…
(זה ממש כיף ומצחיק שהן רואות מה ההורים שלהן כתבו עליהן J )
הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שיש לה בסוף המשחק הכי הרבה שלישיות של כרטיסים שהיא מצאה.
שלב ג'
המדריכות יביאו לכל בת קלסר פשוט או תיקיה- לשמירה על כל הקטעים והצ'ופרים שהן תחלקנה לחניכות במהלך הפעילויות השונות במערך זה. וכל מיני אביזרים לקישוט- גואש, נצנצים, בדים…
כל חניכה תקשט את הקלסר שלה.
(כדאי להשאיר את הקלסר בסניף לאורך כל המערך אם יש אפשרות וכך הן לא ישכחו או יאבדו את זה…)
בזמן הקישוט אפשר לגלות כל מיני כישרונות של חניכות זה ממש כיף וטוב…
אפשר לשים גם שירים שקשורים ברקע שיהיה אווירה כיפית…
סיכום
בעצם השנה שהחניכות נמצאות בה עכשיו זה מעבר מ"הילדות" לנערות, לאט לאט יהיה יותר השפעה לבחירות שלהן, והבת מצווה מסמלת את המעבר הזה… אנחנו פותחות עכשיו מערך בת מצווה שבו נלמד ונקבל כל מיני דברים שיוכלו לעזור לנו ולקדם אותנו. (להסביר גם למה הכנו את הקלסר…)
תנסחו את זה שהסיכום יתאים בדיוק להן…