חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלחה אפרת מלאכי מסניף נריה.

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

יחד, יחד… (פעולה)

מתאים ל: יום חול ולשבת.

מטרות הפעולה:

החניכים יבינו שהכוח שלהם- טמון באחדות שלהם!

מהלך הפעולה:

שלב זה מורכב ממשחקים שונים, חשוב לשים לב למצב החניכים, לראות באיזה שלב הם מאבדים את הסבלנות וכו’..
אתם מכירים הכי טוב את השבט שלכם ויודעים אילו סוגי משחקים מתאימים להם ומה ייצור בלגן אטומי.
משחק מס’ 1: חתול ועכבר.
עושים מעגל, כאשר אחד החניכים הוא ה”חתול”- ונמצא מחוץ למעגל. ואחד החניכים הוא ה”עכבר”- ונמצא בתוך המעגל.
שאר החניכים צריכים להגן על העכבר ולא לתת לחתול לתפוס אותו.
משחק מס’ 2: מטוטלת.
עושים מעגל ואחד החניכים עומד באמצע ו’מפיל’ את עצמו לאחד הצדדים, על החניכים שעומדים מחוץ למעגל לתפוס אותו שלא ייפול.
* שימו לב: אתם מכירים את השבט שלכם ויודעים אם הם מסוגלים למשחק הזה או שהם עלולים להפיל את הילד.
משחק מס’ 3: מעגל כסאות.
יוצרים מעגל מכסאות, לכל חניך כסא והחניכים הולכים מכסא לכסא, לאט, לאט המדריך מוציא כסאות ועל החניכים לנסות ולעמוד 2-3 חניכים בכסא כדי להצליח במשימה.
משחק מס’ 4: השטיח המעופף.
המדריך מביא סדין, על כל החניכים לעמוד על הסדין ולהפוך אותו לצידו השני מבלי לרדת מהסדין.
קשה? נדרש הרבה שיתוף פעולה.
אם הפעולה ביום חול, מומלץ לערוך ניסוי קטן לפני שמספרים את הסיפור.
להביא חב’ שיפודים עבים ולבקש מאחד החניכים לשבור את השיפודים ל2 כאשר הם אגודים כחבילה.
לאחר מכן להוציא 2-3 שיפודים ולבקש משלושה חניכים שונים, לבוא ולשבור שיפוד אחד.
כמובן שזה שהתבקש לשבור את כל החבילה לא הצליח ואילו אלו שהתבקשו לשבור שיפוד אחד הצליחו בקלות.
לאחר מכן, המדריך מספר לחניכים את הסיפור הבא:

 

לאיש אחד היו חמישה בנים. חמשת הבנים רבו ביניהם כל הזמן.

כל יום האב ביקש מהבנים להפסיק לריב, אבל הם לא הפסיקו.

יום אחד לקח האב חמישה ענפים חזקים. הוא קשר את הענפים יחד לחבילה אחת, וקרא לחמשת הבנים.

נתן האב את החבילה לבן הבכור, וביקש מהבן לשבור את הענפים.

הבן הבכור ניסה וניסה ולא הצליח.

נתן האב את החבילה לכל בן וביקש מהבן לשבור את הענפים .
כל בן ניסה וניסה ולא הצליח.

פתח האב את החבילה ונתן לכל בן ענף אחד.הוא ביקש מכל בן לשבור את הענף שבידו.

כל בן הצליח לשבור את הענף.

אמר להם האב: “אתם כמו הענפים. כאשר אתם לא רבים, אתם יחד כמו חבילה אחת- ואף אחד לא יכול לשבור אתכם.

כאשר אתם רבים, כל אחד הוא לבד כמו ענף אחד- וכל אחד יכול לשבור אתכם “.

כך גם אנחנו בתור שבט- ראינו במשחקים ששיחקנו בתחילת הפעולה, שכדי להצליח אנו חייבים להעזר אחד בשני, להיתמך אחד בשני, לסמוך אחד על השני.
אם ניטיב לעשות כן- נצליח בכל המשימות ובגדול!!! והשמיים הם הגבול…

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

לא תעמוד על דם רעך(פעולה)

פעולה עוסקת בשדרות.
מצוות לא תעמוד על דם רעך והקשר בינה לבין חובת הסיוע לתושבי שדרות.
פעולה מס' 3 בנושא שדרות.

תורת הקשרים (פעולה)

פעולה על סוגי הקשרים בעמ"י שנובעים מהמצוות- עד כמה אנחנו מחוברים? ומה הכוח שלנו?

דילוג לתוכן