מטרות:
-
להראות עד כמה אנחנו חיים וחושבים ע"פ סטיגמות.
-
שהחניכות תבנה שבד"כ סטיגמות זה דבר לא אמיתי וחסר משמעות. מתוך כך יוצא שלהבא החניכות יחשבו קצת ויותר ישימו לב לפני שהן משתמשות בסטיגמות. (סטיגמות זה בדרך כלל הסקת מסקנות על עניין פנימי על פי דבר חיצוני.)
שלב א'-
מכינים מראש הרבה כרטיסיות עם פרטים שונים, כמו שם, מקום מגורים, מקצוע, תחביב, מצב משפחתי וכו'. מכינים גם כרטיסיות עם ארצות מוצא שונות.
על החניכים להתאים "פרטי קורות חיים" לכל אדם רק ע"פ ארץ המוצא שלו- מה שמתאים לארץ המוצא.
לדוגמא, אם ארץ המוצא היא הונגריה, הייתי מתאימה לה את הפרטים הבאים:
שם- שפרה גבוורצמן. מקצוע- מורה. תחביב- סריגה. תכונת אופי- מסודרת. וכן הלאה….
שלב זה מדגים עד כמה אנחנו חושבים וחיים ע"פ סטיגמות.
שלב ב'-
בשלב זה משחקים כל מיני משחקים, לא משנה איזה, העיקר שיש בהם מנצחים ומפסידים.
לפני כל משחק המדריכה אומרת משהו בסגנון של-"סתם שתדעו, במשחק הזה, תמיד כל הבנות עם המשקפיים נפסלות ראשונות"
או-"מחקרים חדשים מוכיחים שלבכורות יש סיכוי טוב לנצח במשחק הזה".
כמובן שאלו אימרות חסרות כל היגיון ואמיתות, והחניכות די מתרגזות וטורחות כל הזמן להוכיח שזה אחרת.
שלב ג'-
מנהלים דיון:
-
אתן מסכימות עם האימרה שאמרתי קודם על המשחק ההוא?
-
למה היא לא נכונה?
-
שמתן לב שהצלחתן להרכיב פרטים שלמים על אדם רק על פי הארץ מוצא שלו?
-
מה זה אומר עלינו ועל אורח החשיבה שלנו??