מטרות:
החניכות יבינו שהן בוחרות אם יהיה להן כיף בפעולות ואם לשמוח בדברים שקורים… אם נשמח במה שקורה החיים שלנו יהיו הרבה יותר קלים וטובים…ותמיד נבחר לשמוח…
עזרים:
סיטואציות מהספר צב על הגב
שלב א':
משחקים בקבוק=תפוח אדמה רותח=שמש(שמות אחרים לאותו משחק)
-זה אתה בוחר אם להיות שמח בזה שנפסלת או שלא…כשנפסלים-יושבים…
משחקים הדגל-ובאיזשהו שלב אומרים שכל התפוסות זה בעצם הנקודות של המשחק-ובזה מסיימים את המשחק -הקבוצה שניצחה זה הקבוצה שיש לה הכי הרבה פסולות…
שלב ב':
מספרים כל מיני סיטואציות, מביאים משקפיים שחורות ומשקפיים וורודות, ובוחרים שתי בנות- אחת שתגיד משו טוב בזה ואחת שתגיד את הצד הרע שבזה.
דוגמאות לסיטואציות:
1)התבטל הטיול השנתי.
2)גיליתי שיש פעולה סניפית .
3)אמא ביקשה שאשאר בבית ולא אלך לפעולה.
4) גיליתי שיש מחר מבחן גדול שלא למדתי אליו מספרים את הסיפור צב על הגב…
לסיכום
אנחנו רואים מהסיפור והמשחקים שזה בחירה שלנו אם לשמוח במה שקורה או לא…
וזאת בחירה שלנו אם להנות בפעולות…