מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקערב
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

ערב נהפוכו

מתאים ל: שבת, יום חול

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:



לכבוד פורים, נעשה ערב קצת שונה ומשוגע

 

 




  • כובע ליצן
  • פתקי משימות
  • מגילת אסתר
  • חבילה עוברת

 




כדי לחמם את האוירה, פותחים את הפעולה במעגל צחוק-

הראשון מתחיל וצוחק לעצמו, אח"כ זה שלידו מצטרף אליו לצחוק וככה כל הקבוצה במעגל, עד שכולם צוחקים.


הפעולה בנויה ממשחקים ומשימות.

כל המשימות נמצאות על פתקים.

הוצאת הפתקים יכולה להיות ב2 דרכים:

– בצורת חבילה עוברת- אבל הפוכה: מעבירים את החבילה בשקט וכשהמדריך מפעיל את המוזיקה,

עוצרים את החבילה ואז החניך שהחבילה נמצאת אצלו, נותן למי שנמצא משמאלו לפתוח את החבילה.

המתנה בסוף החבילה- יכולה להיות הזמנה למסיבת תחפושות שבטית/ אוזני המן/ רעשנים.

 

– כל הפתקים נמצאים בתוך כובע ליצן וכל פעם חניך אחר צריך להוציא משימה מהכובע בדרך מקורית ומצחיקה.

 

המשימות:


  • שיר הפוך- שרים "ליצן קטן שלי" מהסוף להתחלה.
  • ליצן שיכור- מסובבים את החניך (בזהירות!) ואומרים לו ללכת על קו ישר.
  • מציגים את המגילה בכל מיני צורות- צוחק, בוכה, כועס, שיכור וכו'..
  • למצוא שימושים מקוריים לכובע של ליצן.
  • לקרוא קטע מהמגילה עם מים בפה
  • לספר את סיפור המגילה לפי הא'- ב'.
  • תחרות הכנת רעשנים מקוריים מדברים שיש בסניף/ בחוץ.
  • תחרות שירי פורים עם תנועות ידיים
  • פנטומימה של שירי פורים/ דמויות מהמגילה וצריך לנחש למה הכוונה
  • תחרות מבטים- מתחלקים לזוגות וכל אחד צריך להצחיק את מי שמולו.

אם הפעולה נעשית בשבת- לוותר על הכנת הרעשנים ולשים את המשימות בתוך הכובע


 


 



 


 


 


תיוג: נהפוכו, נהפוך הוא, פורים, שמחה, כיף, מגילה, רעשן, ליצן, ערב, גיבוש, אחדות, משחק, ערב פורים, חג פורים, חודש אדר, פעולה לחודש אדר, אדר, חג הפורים, ערב לפורים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ערב חורים

פעולה עוסקת באחדות וגיבוש.
משחקים לערב חוויתי בנושא חורים.

גאווה יהודית (פעולה)

החניכים ע"י משחק ושיח יבינו החובה – ללכת לפי האמת והעקרונות בהם אנו מאמינים ולא להתבייש בה .

איך בונים הצגה?

איך לבנות הצגה שתתאים לחניכים שלי?
למה צריך לשים לב בבנית ההצגה ובעבודה עם החניכים?
דביר עמיאור נותן טיפים חשובים.