מטרות:
-
החניכים יבינו את חשיבות עבודת הצוות, את כוחה של הקבוצה
-
החניכים יבינו את חשיבותו של הפרט בתוך הקבוצה
שלב א':
כל הקבוצה עומדת על כיסאות שמסודרות במעגל ועל המדריך להוציא לחניכים כמה שיותר כיסאות (כלומר לצמצם אותם לעמוד על כמה שפחות כיסאות).
המדריך יכול להוריד כיסא רק שיש כיסא פנוי לגמרי או כיסא שמונחת עליו רגל אחת. אם יש כיסא שיש עליו 2 רגליים הוא מוגן מהוצאה.
אם הם ממש מצליחים להחזיק מעמד אפשר להקשות את התנאים.
שלב ב':
-
מסלול חשוך- כל החניכים מלבד אחד שמים כיסוי עיניים , החניך ללא הכיסוי אמור להעביר את הקבוצה במסלול מכשולים שהמדריך מכין.
-
דיון לאחר המשחק- חשוב להדגיש את האמון שנתנו חברי הקבוצה לאותו חניכים, המטרה הושגה רק בעזרת האמון ההדדי.
-
לשאול: מה אנחנו יכולים לעשות כקבוצה ולא יכולים לעשות כיחידים? מה זה נותן לי שיש לי קבוצה שאני יכול לסמוך עליה?
שלב ג'
ישנן מס' אפשרויות:
-
דף מיוחד- כל חניכים יקבל דף A4 עליו ירשום את שמו במרכז, הדף שהכינו יוצמד לגב שלהם ואז כל החניכים רושמים אחד לשני דברים חיוביים על הגב.
-
שרשרת חברים- לכל חניכים קושרים סרט לצוואר- כמו חוט שרשרת, מחלקים לכל חניכים חתיחות חוטים כמספר חברי הקבוצה
ואז החניכים מסתובבים בין חבריהם וקושרים על החוט שעל צווארם חוט קצר ואמרים להם כמה מילים טובות,
כך שבסופו של דבר כל חניכים יוצא עם שרשרת שמורכבת מדברים טובים שאמרו לו חברי קבוצתו. -
משחק העכביש- יושבים במעגל, כל אחד צריך למסור את כדור הצמר לחניכים מהקבוצה ולאמר לו למה הוא
מעביר דווקא לו- כמה מילות טובות. עד שנוצר כור עכביש גדול.
מסר- למעשה כמו הכור שנוצר לנו כאן- אם מחברים את כל הדברים הייחודיים של כל אחד מאיתנו ומשתמשים בכוח המיוחד שלנו
בתוך הקבוצה נוצרת לנו קבוצה חזקה מאוד!
שלב ד'
לקחת חבילה של מקלות עץ ארוכים (כמו של על האש). לבחור מתנדב, לתת לו מקל ולבקש ממנו לשבור אותו לשניים.
אח"כ לקחת עוד מתנדב לתת לו את כל החבילה ולבקש ממנו לשבור אותם לשניים.
הסבר: כשאנחנו קבוצה יש לנו הרבה יותר כוח והשפעה מאשר לבד.
אם רוצים אפשר גם לספר את הסיפור על אב ועשרה בניו.