עזרים:
כיסויי עיניים בכמות שתספיק למחצית מהחניכים. (גם מטפחות/צעיפים /רצועות אלבד יכולים לשמש למטרה זו)
שלב א'
החניכים יתחלקו לזוגות- לחניך אחד מכסים את העיניים והחניך השני בעיניים פקוחות צריך להוביל את החבר. מצד אחד של החדר לצד השני.
שלב ב'
החניכים ישחקו תופסת זוגות- ממשיכים לעמוד בזוגות. זוג אחד מתחלק לתופס ונתפס. מטרת התופס לתפוס את הנתפס. כאשר הנתפס רואה שהתופס ממש מתקרב הוא יכול לתת יד לאחד החניכים הנמצאים בזוג וכך החניך השני הופך להיות הנתפס.
שלב ג'
מספרים את הסיפור של האחים שנפגשו בלילה במקום שבו נבנה בית המקדש.
מעשה בשני אחים שירשו מאביהם שדה . לאחד היו אישה וילדים והשני היה ערירי . האחים חיו בשלום איש עם רעהו ועבדו את השדה בזיעת אפיהם . והנה בימי קציר החיטים עשו להם שני עומרים שווים מן התבואה אשר ליקטו . באותו לילה חשב לעצמו האח הערירי כי הנה אחיו מטופל במשפחה ומן הראוי היה שיקבל יותר מחצי היבול . קם האח והעביר לערימה של אחיו אלומות מערימתו שלו . ואילו אחיו חשב כי מן הראוי שאחיו הערירי יקבל יותר ממנו , שהרי אין לו דבר בחייו מלבד פרי עמלו . לפיכך קם האח הנשוי בלילה אף הוא כדי להעביר אלומות מערימתו שלו לערימת אחיו . ויהי בבוקר ויתפלאו האחים מאוד לראות ששתי הערימות נותרו שוות כבראשונה . ויוסיפו לעשות כדבר הזה גם בלילה השני ובלילה השלישי , אז נפגשו האחים באמצע השדה , איש איש ואלומתו בידו . וייוודע הדבר ויבינו את המעשה . והקב״ה בחר בשדה זה לבנות לו את בית משכנו כסמל לאחוות אחים.
2 תגובות
וואי מטורףףףף
אימלה זה ממש טובב