חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עם ישראל

אביטל כהנא

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה, פעולת בלת"מ
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

לג בעומר הנה בא (פעולה)

פתיחה

אחד האירועים המשמחים שקרו לעם ישראל בל”ג בעומר הוא ניצחון גדול של בר כוכבא על הרומאים. בר כוכבא חי בתקופתו של רבי עקיבא, והוא אמר עליו שהוא מלך המשיח, וקרא עליו את הפסוק ‘דרך כוכב מיעקב’. (למדריך: כדאי לקרוא מעט על בר כוכבא ותקופתו כדי לדעת אם החניכים ישאלו) בר כוכבא היה אדם גיבור וחזק מאוד, היה לו צבא של חיילים חזקים יהודים.

עזרים:
  • פתקים למשימת ריגול. – להחביא מראש בסניף
  • דף איתות במורס
  • דפי פענוח מורס
מהלך הפעולה:

המדריך ישאל את החניכים: מוכנים להיות בצבא של בר כוכבא? חושבים שיש לכן מספיק אומץ?? להילחם ברומאים??

המדריך יסביר להם שכדי להתקבל לצבא של בר כוכבא היה צריך לעבור מבחני אומץ: לדוגמה, היה מבחן שבו האדם שרצה להתקבל לצבא היה צריך במהלך דהירה מהירה על סוס להושיט את ידו ולעקור עץ מהמקום!! עץ!! היה גם מבחן אומץ בו מי שרצה להתקבל לצבא היה צריך לכרות את הזרת שלו ביד ימין, כדי להראות שהוא לא מפחד והוא נאמן לבר כוכבא. רק אלה החזקים והגיבורים ביותר – אלה שעברו את המבחנים – יכלו להתקבל לצבא.

רוצות גם אתן להתקבל לצבא? – בשביל זה תצטרכו להתאמן.

עכשיו נשחק כל מיני משחקים שיהוו את ה’אימונים’ לצבאו של בר כוכבא.

משימת ריגול: המדריך יביא לחניכים פנסים, או שהם יביאו מראש מהבית, ויאמר להם לחפש עם פנסים כל מיני פתקים שהאויב השאיר בשטח. אפשר שעל כל פתק יהיה כתוב אות, ויחד זה ירכיב מילה, או שיהיה כתוב מילה וירכיב משפט, או שהפתקים יהיו סתם ריקים או כתוב עליהם בג’יבריש, ואז החניכים לא יהיו חייבים למצוא את כולם, אלא עד שיימאס..

העברת הודעות: איתותים בכתב מורס: המדריך יעמוד מרחוק ויהבהב בפנס לפי כתב מורס, והחניכות יהיו צריכות לפענח איזה הודעה היא מעבירה. ההודעה תהיה: יוצאים לדרך. יש להביא מראש לחניכות דפים ועליהם פיענוח של כתב מורס. (יש כאן)

– התגנבות למחנה האויב:  החניכים ישחקו דג מלוח רק במקום להגיד דג מלוח אומרים ‘האיוב מסתכל!’ וככה צריך לזוז רק שהאויב לא מסתכל.. 

– “המפקד אמר” – כמו המלך אמר…

– שדה מוקשים – החניכים ישחקו שדה מוקשים (המדריך יגדיר שטח שהוא השדה ועליהם להעביר חניכים מעליו בלי שידרכו עליו)

– הדגל

– מירוץ שליחים

לסיום

אפשר לשיר על בר כוכבא ולספר על מסירות הנפש, השליחות והגבורה למען עם ישראל, מה שגרם לרבי עקיבא לטעון שהוא המשיח. וכן על נפילת ביתר בסוף המלחמה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן