חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילד עם דגל

אביטל כהנא

נושא: במעגל השנה
תת נושא: במעגל השנהל"ג בעומר וספירת העומר
סוג פעילות: ערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה

טיפים, משחקים ורעיונות למדורת לג בעומר

כמה טיפים, משחקים ורעיונות למדורה עם החניכות:

  1. אז למה חוגגים בכלל את ל”ג בעומר?

א. זה היום בו הפסיקו תלמידי רבי עקיבא למות

ב. ביום הזה גילה רשב”י את תורת הנסתר לתלמידיו, וכך הפיץ את אור התורה בעולם. ביום זה היתה סביב בית מדרשו של הרשב”י אש ניסית. כך שמי שרצה לא יכל להתקרב.

ג. ביום זה התחיל לרדת המן לבני ישראל במדבר.

ד. ביום זה ניצח בר כוכבא את טיטוס  בקרב.

ממש חשוב להעמיק בעניינו של יום ולספר לחניכות, כל אחת לפי הרמה של החניכות שלה, למה אנחנו חוגגים את ל”ג בעומר. שהלילה הזה לא יהפוך לסתם לקומזיץ עם שירי ארץ ישראל – זה ממש לאבד את כל האפקט.

  1. רעיונות למשחקים מסביב למדורה:

א. קטגוריות

ב. שדה מוקשים: כל שני חניכים לוקחים ענף/מקל עבה ומחזיקים אותו. מגדירים לכל החניכים שטח שהוא ‘שדה מוקשים’. חניך אחד נבחר להיות החניך הפצוע. לחניך זה אסור לדרוך על ה’שדה מוקשים’. מטרת החניכים להעביר את הפצוע מעל שדה המוקשים בעזרת המקלות שבידיהם, בלי שיגע ברצפה. (הפצוע אמור לעבור על המקל ששני חניכים מחזיקים)

ג. סבב גפרורים – מתחילים לספר סיפור. כל חניך מקבל גפרור, מדליק אותו וצריך להמשיך את הסיפור עד שהגפרור נגמר, ואז החניך הבא צריך להמשיך וכן הלאה…

ד. לעשות לחניכות חידות עם כתב מורס. 

  1. עיקרי הדברים שאפשר להעביר לחניכות:

א. תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה – לכן במדורה נשתדל להתנהג בכבוד אחת לשניה להתגבש ולהנות.

ב. גבורתו של בר כוכבא שרבי עקיבא ראה בו את המשיח – עד כמה צריך למסור את נפשנו למען עם ישראל, להיות בתחושת שליחות וכו’. ובקיצור: מסירות נפש, שליחות, מנהיגות, גבורה.

ג. והכי חשוב – אור התורה של רבי שמעון. איך אני מפיצה את אור התורה בעולם?

יאללה בהצלחה, ל”ג שמח!

 

אפשרות לדיון מסביב למדורה:

סבב: משהו לא טוב שקרה לי/ משהו לא טוב בחיים שלי

סיכום סבב: מה של”ג בעומר מלמד אותנו, זה את הכלל שגם אם איבדנו תקווה, גם אם יש דברים שנראים לנו ממש גרועים וחשוכים, תמיד אפשר להדליק אור קטן.

ואור קטן, שמדליק גפרור קטן, הופך בל”ג בעומר למדורה גדולה.

כל תלמידיו של רבי עקיבא מתו, כל מה שהוא עמל עליו במשך שנים, הכל ירד לטימיון. ולמרות זאת, רבי עקיבא לא מאבד תקווה ומדליק אור קטן: הוא מלמד חמישה תלמידים נוספים. אחד מהם, רבי שמעון בר יוחאי, מפיץ אור עצום בעולם בכתיבת הזוהר, בגילוי תורת הסוד, דווקא בתקופה חשוכה בה הרומאים אוסרים על לימוד התורה.

בל”ג בעומר, השנה, אנחנו מדליקים מדורה גדולה כדי להגיד: “אנחנו לא נכנעים לחושך! אנחנו רוצים אור! להאיר את העולם! וגם אם מנסים מלא פעמים ולא מצליחים, ושוב פעם הגפרור לא נדלק, והכל גרוע וחשוך-הכי חשוב, לא לאבד תקווה.

סבב שני: איך אני מדליקה אור במשהו הלא טוב הזה?

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן