חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
סמל התנועה

מחלקת הדרכה

נושא: תנועת אריאל
תת נושא: תנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: עמוקה, שבת

תורת חיים בעוז (פעולה)

מטרת הפעולה:

החניכים יבינו שקיומה של תנועת אריאל במציאות של עם ישראל היא חשובה ומשמעותית. תנועת אריאל היא חלק מהמהלך של ההתקרבות אל הקב”ה והשיח על עבודת ה’.

 

סקירה

– דיון – למה אני בתנועת אריאל?
-שאלה מהשו”ת
– חידון על התנועה
– קטע קריאה – דרכו של אלקנה/הרב אלי סדן
– סיכום

 

עזרים:

שאלה מהשו”ת באתר (נספח 1)
חידון על התנועה (נספח 2)
קטע לקריאה /הרב אלי סדן (נספח 3)

מהלך הפעולה:
דיון

נשאל את החניכים ‘למה אני בתנועת אריאל?’ מה יש בתנועת אריאל שאין בתנועות אחרות ולכן בחרתם באריאל?

[הערה: כדי שהדיון יתנהל נכון ונוציא את החניכים בתחושת חיבור לתנועה וערכיה חשוב שנברר עם עצמנו קודם את השאלה הזו, מה החידוש של התנועה?

החידוש העיקרי של התנועה הוא הקריאה הבלתי מתפשרת – ‘תורת חיים בעוז’.
אנו חיים את התורה עד הסוף בלי פשרות. התורה לא מכבה לנו את החיים, אלא גורמת שנהיה עם יותר עוז, רצון לפעול, לעשות, לשנות, לחיות. חיים של תורה הם חיים יותר מלאים, יותר עשירים ובעלי משמעות ויותר שמחים.
בתנועת אריאל אנו מאמינים שלא נכון לוותר על ערכי התורה כדי להתחבר לשאר האנשים בעם, לא צריך להוריד את הרף אלא להעלות את עם ישראל אל הרף שאנו מציבים. אנו מקיימים את התורה כי אנחנו מאמינים שזה הדבר הנכון ומה שהכי מקרב את עם ישראל לייעוד שלו – להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש. מתוך החיים בצורה כזו, נביא את עם ישראל כולו למקום קרוב ומבורר יותר בעבודת ה’.
למשל: העיסוק במקדש, שהולך עכשיו ומתברר גם בתנועות האחרות בפרט ובעם ישראל בכלל, וכך גם לגבי הדיון בהפרדת השבטים בנים-בנות. נניח פעם לא היה בבני עקיבא ‘שלוחה’ תחת קונספט של הפרדה, והיום יש. כלומר, יש פה תהליך של “קנאת סופרים תרבה חוכמה” שבו תנועת אריאל משפיעה לטובה על תנועות אחרות].


שאלה מהשו”ת

נקריא לחניכים שאלה מהשו”ת של האתר (נספח 1), וניתן להם לענות עליה.
צירפנו בנספח את התשובה לשאלה, כדי שנוכל לענות לחניכים על השאלה בצורה מסודרת. התשובה ארוכה ולכן ניתן לקחת רק חלק ממנה או לומר בע”פ. עם זאת, לחניכים המעוניינים בכך חשוב לתת לקרוא את התשובה ומומלץ לחלק את התשובה המלאה.

 

חידון על התנועה

כעת נפגיש את החניכים עם צמיחתה של התנועה, עם פרויקטים מיוחדים, עם צמיחת הציבור וההשפעה הגדולה שיש לתנועה על כל עם ישראל.

נעשה חידון על התנועה (נספח 2), אפשר לשלב במשחק איקס עיגול / פיצוחים או כל תחרות מעניינת אחרת.

 

קטע קריאה

נסכם עם הקטע על דרכו של אלקנה (נספח 3)

נקדים כמה מילות רקע על התקופה: תקופתו של אלקנה הייתה תקופה שבה היה משכן בשילה, אך לא היו אנשים שעלו אליו. זו הייתה תקופה שבה העם היה מפוזר, ולא היה מי שיוביל ויקדם אותו. אלקנה, בתור אדם בודד, החליט להופיע ולשנות את המציאות, והצליח לעורר בעם את העלייה לרגל.

סיכום

ראינו במהלך הפעולה את ייחודה של תנועת אריאל כתנועה המכריזה בקריאה בלתי מתפשרת ‘תורת חיים בעוז’, את ההשפעה שלה על תנועות אחרות ועל עם ישראל. וכל זה ב45 שנה! ביומולדת של התנועה זה הזמן להתחבר מחדש אליה ולברר איפה אנחנו כחברים בתנועה יכולים לבוא ולהמשיך להשפיע. כל אחד מהמקום שלו, אבל עד הסוף, בלי פשרות, בעוז.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

סמל התנועה

זו התנועה שלי (פעולה)

בפעולה זו החניכים יכירו את היסודות של תנועת אריאל ויבינו שתנועת אריאל היא תנועה מיוחדת וחשובה שיש לה רעיון ויש לה תפקיד בעם ישראל.

דילוג לתוכן